دانش و فناوری

اقدامات فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی در لرستان ارزنده‎ است

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان گفت: اقدامات فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی در استان ارزنده‎ است.

سردار الهی در دیدار با دکتر امین سلاحورزیان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: جهاد دانشگاهی اقدامات فرهنگی و اجتماعی ارزنده‎ای در استان انجام داده و این کارها هم‎راستای فعالیت‎های ما بوده و قطعا سبب کمک‎رسانی به مجموعه انتظامی است.

 وی تاکید کرد: در بحث موضوعات فرهنگی هر چه جهاد دانشگاهی فعال‎تر باشد کمک بیشتری به مجموعه ما می‎شود و در جهت انجام مسئولیت‎مان موثرتر خواهد بود.

الهی بیان کرد: یقینا برای مباحث آسیب‎های اجتماعی از پتانسیل اساتید دانشگاه خصوصا جهاد دانشگاهی استفاده خواهیم کرد و قطعا نیاز داریم که از نظرات پژوهشگران این حوزه استفاده کنیم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی مجموعه اقدامات اثربخشی که در جامعه انجام می‎دهد هر چه بیشتر توام با مباحث فرهنگی و علمی باشد.

وی یکی از ریشه‎های بزه در جامعه را بیکاری و نبود اشتغال عنوان کرد و گفت: انتظار می‎رود تمامی ادارات در راستای اشتغال، هم‎افزایی داشته و کار کنند چراکه تحقق این امر، منجر به حل خیلی از معضلات جامعه می‎شود.

فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: در مجموعه دانشگاهی و تحقیقاتی خود با جهاد دانشگاهی ارتباط بیشتری خواهیم گرفت و حتما به صورت ویژه استفاده خواهیم کرد.

پیگیری موضوعات اجتماعی از جمله ماموریت‎های جهاددانشگاهی است

دکتر امین سلاحورزیان نیز در این دیدار به حیطه فعالیت‎های جهاد دانشگاهی گریزی زد و اظهار کرد: این نهاد یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است که به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۹ تشکیل در کشور شد و با نیروهای جوان، متعهد، مومن، متخصص و نخبه در حوزه‎های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری در خدمت جامعه است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی لرستان در سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: در این مدت با تمام ظرفیت‎های علمی، فرهنگی و آموزشی خود در خدمت‎رسانی به مردم، یاری‎گر مسئولان استان بوده‎ایم و اقدامات ارزنده و خوبی ارائه داده‎ایم.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان پیگیری موضوعات اجتماعی و بررسی مباحث فرهنگی را از جمله ماموریت‎های این نهاد عنوان کرد و در ادامه افزود: در مرکز افکارسنجی ایسپای معاونت فرهنگی تیمی متشکل از پژوهشگران و پرسشگرانی آموزش‌دیده فعالیت دارند و خبرگزاری‎های ایسنا و ایکنا به صورت ویژه به بررسی موضوعات اجتماعی و فرهنگی می‎پردازند.

سلاحورزیان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند یاری‎گر سازمان‌ها، نهادهای مختلف و در مجموع کلیت نظام برای کاهش سطح آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه باشد، اضافه کرد: در همین راستا تمام عزم و توان خود را به کار گرفته و سعی کرده‎ایم به بهترین نحو، نقش‎مان را در رفع مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خوبی ایفا کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان تاکید کرد: قطعا با حضور دانش‌ پژوهان حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی می‌توان اقدامات اساسی در بخش آسیب‌های اجتماعی انجام داد بنابراین آمادگی داریم در این زمینه همکاری لازم را با نیروی انتظامی استان داشته باشیم.

وی به سایر فعالیت‎های جهاد در مراکز تخصصی GIS، گیاهان دارویی، معاونت آموزشی و… نیز اشاره کرد و گفت: آموزش سرباز مهارت یکی دیگر از فعالیت‎های ما در جهاددانشگاهی واحد لرستان است و کارکنان وظیفه می‎توانند با شرکت در این دوره‎ها، طی طول خدمت، حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه‌ اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا