دانش و فناوری

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آستان قدس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی تفاهم‌نامه دوجانبه آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا شد.

امضای این تفاهم‌نامه در راستای تلاش برای تحقق شعار تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۱ با موضوع «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و همچنین دستیابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تدوین و اجرایی شده است.
تاکید بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، ضرورت توسعه و تجاری‌سازی علم و فناوری و همچنین تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توسعه علوم و فناوری مورد نیاز کشور از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
همکاری برای حمایت همه‌جانبه از توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، کمک به توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق در کشور در حوزه‌های مختلف، توسعه زیرساخت‌ها اعم از ایجاد کارخانه نوآوری و ایجاد پردیس بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته از جمله اقداماتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و آستان قدس رضوی آن را دنبال خواهند کرد.
 ایجاد پردیس‌های تخصصی علم و فناوری توسط آستان قدس رضوی
این تفاهم‌نامه محورهای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به همکاری برای استفاده از ظرفیت طرفین در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان و دارایی، ایجاد کارخانه های نوآوری در فضاهای تخصیصی از طرف استان با تاکید بر اقتصاد دیجیتال و سوغات زائر، همکاری برای حمایت از استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها و خانه‌های خلاق و نوآوری، ایجاد پردیس‌های بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته و فناوری‌های نرم و خلاق در فضای تخصیصی از طرف آستان قدس، همکاری برای ایجاد و راه‌اندازی پردیس تخصصی زنجیره ارزش سیلیکون در مجاورت شهرک صنعتی توس و… اشاره کرد.
ایجاد پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال، حمایت مادی و معنوی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و رشد یافته با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت و توانمندی‌های موجود و نیز ایجاد پردیس تخصصی فناوری‌های نرم و خلاق دیجیتال برخی دیگر از موضوعات و تعهدات این تفاهم‌نامه است.
 بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی همکاری برای ایجاد زیرساخت نرم پلتفرم بازارگاه خدمات توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و خلاق، همکاری در ایجاد بازارگاه‌های تخصصی زنجیره تامین و عرضه خدمات و محصولات دانش‌بنیان و خلاق، اجرای برنامه‌های هم‌رسانی ذی‌نفعان زیست‌بوم نوآوری اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق در حوزه‌های فعالیت آستان قدس با هدف رسوخ نوآوری، همکاری در ارتقای فناوری‌ها با استفاده از شبکه‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و سایر توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های ماموریتی آستان قدس رضوی برخی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا