ام وی ام X22 پرو با موتور سه سیلندر توربو قیمت خورد + تجربه رانندگی٬ مشخصات فنی و آپشنها
چری تیگو ۳X (ام وی ام X22 پرو) یک کراساوور کوچک شهری است که از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در بازارهای مختلف با نامهای متفاوتی به فروش میرسد، طوری که در ایران مشتریان آن را با نام ام وی ام X22 میشناسند؛ در آمریکای لاتین و ایتالیا هم این محصول چینیها به ترتیب با نامهای تیگو ۲ و DR3 عرضه میشود، اما این مطلب در خصوص ام وی ام X22 فیس لیفت است که احتمالا در آینده نه چندان دور راهی بازار ایران نیز خواهد شد.
قیمت ام وی ام X22 پرو مشخص شد، محصولی گران در بازاری کم رقیب [به روز رسانی ] – آذر ۱۴۰۰
شب گذشته مدیران خودرو در قالب مراسمی در مجموعه ایرانمال MVM X22 PRO را به شکل رسمی معرفی و قیمت نهایی آن را برای نخستین بار اعلام کرد. بر این اساس قیمت نسخه اتوماتیک و اکسلنت ام وی ام X22 پرو برابر با ۵۸۰ میلیون تومان اعلام شده است که افزایشی در حدود ۷۰ میلیون تومان را نسبت به نسخل قبلی (قبل از فیس لیفت) این خودرو نشان میدهد.
این افزایش قیمت را تا حدی میتوان به تغییر کامل موتور٬ گیربکس٬ داشبورد و طراحی بخش جلویی خودرو نسبت داد که نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و حالا خودرویی مدرنترو جذاب تر را یادآور میشود.
از سوی دیگر٬ جک S3 به عنوان تنها رقیب مستقیم MVM X22 PRO نیز متاسفانه اخیرا افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا ۵۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. از این رو در بازاری کم رقیب٬ شرکتهایی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور میتوانند قیمتهای دلخواه خود را به بازار دیکته کنند. این شرایط احتمالا تا قبل از عرضه رسمی نسخه هاچ بک شاهین (آریا) به عنوان یک خودرو کراس داخلی یا نسخه داخلی سازی شده پژو ۲۰۰۸ در سال آینده ادامه خواهد داشت.
تجربه رانندگی٬ مشخصات فنی٬ آپشن ها و ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 پرو را میتوانید در ادامه این مطلب مشاهده فرمایید.
اولین تجربه رانندگی با ام وی ام X22 پرو با موتور سه سیلندر توربو [به روز رسانی ] – آبان ۱۴۰۰
شنبه هفته جاری مدیران خودرو برنامهای برای تست درایو مدل فیس لیفت ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را در پیست آزادی تهران ترتیب داده بود که نوشته حاضر نیز٬ حاصل اولین تجربه رانندگی با این خودرو است که در نخسه فیس لیفت به موتور و گیربکس متفاوت و جدیدی مجهز است.
MVM X22 PRO یا همان فیس لیفت که در نمای جلو به کلی متحول شده است٬ خودرو چندان سریعی نیست و براساس اندازهگیری ما با دستگاه درگی به زمانی در حدود ۱۵.۵ ثانیه برای شتاب گیری صفر تا صد نیاز دارد اما این رقم در مقایسه با نسخه قدیمی (قبل از فیس لیفت) حدود یک ثانیه بهبود نشان میدهد. این درحالیست که هر دو خودرو به ترمزهای قدرتمندی مجهزند که توقف از سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت را در ۴۴ متر ممکن میسازند.
چنین رقمی در مقام مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار٬ رقم مناسبی محسوب میشود اما در استانداردهای جهانی عملکردی کاملا معمولی برای سیستم ترمز محسوب میشود.
موتور ۱.۰ لیتری جدید با آرایش سه سیلندر و توربو قادر به تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است و این رقم را از طریق گیربکس ۹ سرعته ضریب متغییر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو تحویل میدهد. این گیربکس در واقع با گیربکس مورد استفاده در آریزو ۵ فیس لیفت و آریزو ۶ مشترک است.
موتور توربو ۱.۰ لیتری جدید ام وی ام مانند سایر موتورهای توربو موجود در بازار ایران به بنزین با کیفیت و ترجیحا سوپر نیازمند است. این درحالیست که موتور ۱.۵ لیتری قبلی که با ۳۱۵ یکسان بود٬ به سبب تکنولوژی سادهتر خود٬ حساسیت کمتری نسبت به کیفیت بنزین داشت.
طراحی کلی کابین شامل داشبورد و مجموعه نشانگرهای سرعت سنج و دورسنج موتور به همراه مانیتور ۹ اینچی در بخش مرکزی به کلی تغییر کرده و نسبت به مدل قدیمی کاملا به روز و ارگونومیک به نظر میرسد.
با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب میشود.
در زمینه کیفیت سواری٬ هندلینگ و پایداری به دلیل ساختار مک فرسون در چرخهای جلو و غیر مستقل میله پیچشی در چرخهای عقب٬ عملا با خودرویی نسبتا خشک مواجه هستیم که البته در نسخههای جدید به لطف وجود سامانه ESP (کنترل پایداری الکترونیکی)٬ مانور پذیری قابل قبولی را ارایه میدهد.
این درحالیست که نسخههای اولیه ایکس ۲۲ که فاقد سامانه ESP بودند٬ از حیث هندلینگ با چالشهای مواجه میشدند.
از جمله امکانات رفاهی اضافه شده به نسخه فیس لیفت ایکس ۲۲ باید به سامانه جلوگیری از عقبگرد خودرو در سربالاییها٬ کنترل سرعت در سرازیری٬ ترمز پارک برقی و فرمان برقی اشاره کرد که این مورد آخر در استفاده شهری معمولا مورد توجه رانندگان قرار میگیرد.
قیمت و شرایط بازار MVM X22 PRO در مقایسه با رقبا
نسخه قبل از فیس لیفت ایکس ۲۲ در سال ۹۶ با قیمتی در حدود ۶۰ میلیون تومان در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار معرفی شد و در آن زمان با انبوهی از رقبا در بازار مواجه بود٬ اما حالا نسخه فیس لیفت (پرو) در شرایطی به روز رسانی شده است که جز جک S3 که به شکل کج دار و مریز توسط کرمان موتور تولید می شود٬ عملا رقیب مستقیمی برای این خودرو وجود ندارد٬ هرچند در آینده احتمالا رهام (نسخه هاچ بک و کراس از شاهین سایپا) نیز در همین کلاس عرضه خواهد شد.
به هر روی مدیران خودرو قیمتی در حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان را برای این کراس اوور کامپکت شهری در نظر گرفتهاست که البته رقمی نسبتا بالا در شرایط فعلی بازار محسوب میشود.
ام وی ام ایکس ۲۲ پرو با چه تغییراتی میآید؟ [به روز رسانی ] – شهریور ۱۴۰۰
در بخش طراحی نمای جلو خودرو به طور کلی عوض شده که شامل چراغها، جلوپنجره و سپر جلو است. از سوی دیگر نمای داخل کاملا عوض شده که کاملا مدرن و جدید است. اما نقطه قوت داشبورد جدید و مانیتور ۹ اینچی لمسی آن است. همچنین به لحاظ رفاهی ترمز پارک برقی اتوهلد در کنار فرمان برقی به این خودرو اضافه شده است.
ایکس ۲۲ پرو به موتور ۱ لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید قدرت ۱۰۷ اسب بخار را دارد که قابل قیاس با موتور ۱.۵ لیتری و فاقد توربویی است که در مدل اولیه این خودرو نصب شدهاست. همچنین گیربکس این خودرو ۹ سرعته CVT است که پیش از این نیز در چری آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو فیس لیفت نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
ام وی ام X22 پرو به زودی در ایران، چهره جدید [به روز رسانی] – خرداد ۱۴۰۰
براساس اخبار منتشر شده توسط منابع آگاه٬ مدیران خودرو در حال انجام تستهای ام وی ام X22 پلاس یا X22 پرو است و این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. چهره ام وی ام X22 نسب به گذشته کاملاً تغییر کرده و نمای جلویی آن خشنتر و به روزتر شده است. چراغهای جلویی ام وی ام X22 کشیده و باریک است و در کنارههای سپر چراغهای مهشکن دیده میشود.
هچنین یک جلوپنجره ۶ ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده میشود. البته این خودرو در بازارهای جهانی به نام چری تیگو ۳X (یا چری تیگو ۲) عرضه میشود که در بازار ایران با نام ام وی ام X22 سالها توسط مدیران خودرو مونتاژ و فروخته شدهاست.
در نمای عقب تغییرات کمتری دیده میشود و از همان چراغهای قبلی استفاده شده اما زیر سپر از یک دیفیوزر نمایشی استفاده شده که بسیار شبیه به چری تیگو ۵ است.
هنوز مشخص نیست که نمای داخلی و کابین این خودرو تغییری کرده یا نه، اما اگر مدیران خودرو قصد ارایه همان چری تیگو ۳X پلاس را در ایران داشته باشد، قاعدتاً باید با طراحی داشبورد کاملاً جدیدی نیز سر و کار داشته باشیم که نسبت به کابین کنونی تغییراتی زیادی کرده است.
اما مهمترین تغییرات در بخش فنی این خودرو دیده شده است. موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو تحویل میدهد.
مروری بر ام وی ام X22 فیس لیفت؛ تقلید سنگین چری از هیوندای [به روز رسانی] – مرداد ۹۹
با گذشت حدود چهار سال از زمان معرفی این خودرو، چری در حال آمادهسازی نسخه فیسلیفت ۳X یا همان ام وی ام X22 فیس لیفت است. در روزهای گذشته تصاویری مبهم و نسبتا بیکیفیت از این نسخه انتشار پیدا کرده بود، اما اینک یکی از سایتهای چینی تصاویر باکیفیتتری را در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.
آنطور که این سایت ادعا میکند نسخه جدید با نام ۳X پلاس راهی بازار خواهد شد. تصاویر موجود نشان میدهند در طراحی این نسخه چری نگاهی دقیق به محصولات اخیر هیوندای به ویژه مدلهای کونا و سانتافه داشته، چرا که دماغه خودرو به وضوح کراساوورهای مذکور را در ذهن تداعی میکند.
تغییرات ام وی ام X22 فیس لیفت نسبت به مدل اصلی
در نمای جانبی تغییر خاصی رخ نداده و فرم کلی خودرو مثل سابق است. در نمای عقب طراحان در شکل سپر بازنگری نموده و خروجی اگزوز را اکنون با آن یکپارچه کردهاند. جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده میشود که به احتمال قریب به یقین هر دوی آنها نقشی صرفا تزئینی دارند.
دامنه تغییرات در داخل کابین چری ۳X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس میشود. اما با کمی دقت بیشتر میتوان مواردی مثل جایگزینی فرمان D شکل با فرمان استاندارد و استفاده از نشاندهندههای جدید، بزرگتر شدن نمایشگر سیستم اینفوتینمنت، بازنگری در چیدمان دکمههای کنترلی و تغییر شکل جزئی داشبورد و همچنین دریچههای سیستم تهویه را کشف کرد.
درباره مشخصات فنی و پیشرانههای احتمالی ام وی ام X22 فیس لیفت فعلا اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد تغییرات خاصی در این بخشها نخواهیم بود. در این صورت چری ۳X پلاس نیروی خود را از موتور ۱.۵ لیتری سابق دریافت خواهد کرد. برخی نشریات مدعی هستند خروجی این موتور در ۳X پلاس از ۱۰۵ به ۱۱۶ اسب بخار افزایش یافته است.
با توجه به تلاش طرف ایرانی برای عرضه جدیدترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور ۳X پلاس نیز با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابانهای کشور ما شود.