دانش و فناوری

برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند


پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند با هدف ارتقای صنعت پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در ایران از 3 تا 5 اسفندماه برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند» با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری 3 تا 5 اسفندماه 1401 برگزار می‌شود.

انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نظر دارد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی با هدف ارتقای کمی و کیفی این دانش و تبادل علمی بین متخصصین حوزه‌های مربوطه در سطح ملی و فراملی، پنجمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذا‌های فراسودمند را با شعار «میکروبیوم تا پروبیوتیک» را برگزار کند.

این همایش در محورهای مختلفی همچون «تاثیر پروبیوتیک و میکروبیوتا بر حفظ وضعیت سلامت انسان»، «جنبه‌های فیزیولوژیکی و متابولیکی پروبیوتیک و میکروبیوتا در بدن انسان»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و بیماری‌های عفونی»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های قلبی و عروقی»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های مغز و اعصاب»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های غدد درون‌ریز»، «پروبیوتیک، میکروبیوتا و اختلالات و ناهنجاری‌های نوزادان» و غیره برگزار خواهد شد.

امروزه نه تنها پروبیوتیک‌ها در تغذیه انواع دام، طیور و آبزیان، بلکه به عنوان افزودنی و غنی‌ساز در موادغذایی عمل‌آوری و فرآوری شده برای تقویت، افزایش ماندگاری مواد مغذی در بدن ازجمله چربی، ازت،کلسیم و فسفر و… تحریک اشتها، سنتز پروتین‌ها و ارتقای سلامت  مصرف‌کنندگان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین توسعه این صنعت در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

این کنگره نیز با هدف ارتقای صنعت پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند در ایران با حضور جمعی از متخصصان، اساتید و فعالان این حوزه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه کنگره مراجعه کنند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا