دانش و فناوری

برگزاری چهار رویداد شتاب در لرستان/ بازگشایی دانشگاه از ۱۵ آبان‌ماه به صورت حضوری

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از برگزاری چهار رویداد شتاب در استان خبر داد.

دکتر ایرج نیک‌پی امروز به مناسبت ۲۹امین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و شروع سال تحصیلی جدید که با حضوردکتر محمدحسین  امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارد که چهار مرکز در بخش صنعت، هشت مرکز هیات موسسی و چهار مرکز دیگر در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگ وهنر فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۰۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار فارغ‌التحصیل از این دانشگاه وارد عرصه‌های خدماتی و تولیدی شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از پذیرش  ۳۳۴۲ دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت:  از این تعداد، ۲۱۴۱ نفر در مقطع کاردانی و ۱۲۰۱ نفر در مقطع کارشناسی هستند.

نیک پی عنوان کرد: ضرورت دارد بستر برای حضور دانشجویان در کلاس‌ها برای نیمسال جدید فراهم شود و ۱۵ آبان ماه کلاس‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همزمان با سراسر کشور بازگشایی و کلاس‌های حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز از مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برای برگزاری دوره‌های مختلف اعلام آمادگی کردند، افزود: در آبان‌ و آذرماه امسال چهار رویداد شتاب شامل رویداد شتاب گچ توسط آریا گچ پلدختر، رویداد شتاب ضایعات سنگ توسط مرکز علمی کاربردی شیشه لرستان، رویداد شتاب یخچال توسط مرکز علمی‌کاربردی یخچال‌سازی و رویداد مرزه خوزستانی توسط مرکز آموزش علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: همچنین به منظور رفاه حال دانشجویان این مراکز موفق به جذب ۹۵ درصد اعتبارات وام دانشجویی در استان شدیم.

نیک‌پی، عضویت در کنگره ۶۳۰۰ شهید استان با برگزاری کرسی‌های مناظره و شب‌های شعر و … را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه‌ برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی کیفی‌سازی آموزش است که در این راستا پالایش مدرسان انجام و از مجموع ۲۲۰۰ مدرس استان به ۸۷۰ مدرس براساس شاخص‌های سازمان مرکزی رسیدیم.

وی بیان کرد: دانشجو یعنی ایده، خلاقیت و فکر جدید و در کنار این مهم باید به دنبال تزکیه نفس و پالایش درونی نیز باشیم.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا