دانش و فناوری

تجمع دانشجویان آلمانی در اعتراض به اجباری شدن واکسیناسیون

ده‌ها دانشجوی یک دانشگاه آلمانی در اعتراض به “اجبار واکسیناسیون” تجمع کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از دبلیوتول نیوز،‌ دانشگاه “هایدلبرگ” (Heidelberg) در آلمان اخیرا ایمیلی به دانشجویان خود ارسال کرده و اعلام کرده که همه دانشجویان و کارکنان این دانشگاه باید تا تاریخ ۳ ژانویه در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده باشند.

در راستای این تصمیم دانشگاه، ده‌ها دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ در شهر تیفین تجمع کردند تا به “اجبار واکسیناسیون” در دانشگاه اعتراض کنند.

“براندن شورت” یکی از دانشجویان معترض می‌گوید: همه در سراسر دانشگاه پذیرفته‌اند که واکسن بزنند و اصلا در مورد اجبار واکسیناسیون هیچ صحبتی نشده بود تا اینکه به ما گفته شد اگر واکسن نزنید،‌ ترم بعد نمی‌توانید به دانشگاه بازگردید.

دانشگاه هایدلبرگ در ماه‌های ژوئیه و اوت ایمیل‌هایی به دانشجویان خود ارسال کرد و اعلام کرد که دانشجویان واکسینه نشده باید به طور منظم آزمایش شوند.

این دانشگاه همچنین اعلام کرد که دانشجویان خود را تشویق می‌کند که واکسن بزنند تا به ایمنی ۷۵ درصدی برسند.

بررسی روند واکسیناسیون در این دانشگاه در تاریخ ۱۸ اکتبر نشان می‌دهد که ۷۷ درصد از اعضای دانشگاه واکسینه شده‌اند و اعتراض دانشجویان این است که چرا واکسن، اجباری اعلام شده است. چراکه بسیاری از دانشجویان این کار را اخلاقی نمی‌دانند.

دانشگاه هایدلبرگ اعلام کرده اگر دانشجویان این دانشگاه تا ۳ ژانویه واکسن نزده باشند،‌ نمی‌توانند در کلاس‌ها و یا سایر فعالیت‌های دانشجویی شرکت کنند. این دانشجویان می‌توانند فقط در دوره‌های آنلاین ثبت‌نام کنند، اما نمی‌توانند از خوابگاه‌ها استفاده کنند. همچنین این دانشجویان تحت تعقیب انضباطی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا