دانش و فناوری

توسعه دوره‌های مهارت افزایی و کارورزی در دانشگاه ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: توسعه دوره‌های مهارت افزایی و کارورزی در دانشگاه ضروری است.

حسن مروتی در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و همچنین تجلیل از پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: افق‌های بزرگی برای ایران ترسیم شده است و پژوهشگران با تولید علم باید این افق بزرگ را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: اولین هدف در دانشگاه آیت اله بروجردی (ره) حرکت در راستای توسعه شهرستان بروجرد است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: دانشگاه باید برای اشتغال دانش‌آموختگان برنامه داشته باشد به همین منظور توسعه دوره‌های مهارت افزایی و کارورزی در دانشگاه ضروری است.

مروتی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راهکارهای مهم در راستای توسعه و پیشرفت است و صنعت خودروسازی کشور قدیمی است چراکه خودروسازها از پژوهش و فکر دانش‌بنیان برای توسعه این صنعت استفاده نکرده‌اند.

وی بیان کرد: هر دانشگاه باید مأموریت ویژه خود را داشته باشد و متناسب با نیازهای جامعه و توانمندهای خود به تربیت نیروی انسانی و توسعه علم و فناوری بپردازد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) ادامه داد: این مرکز با ۸۳ درصد رشد مقالات به دانشگاه فرزانگان تبدیل‌شده اما این شروع کار و قرار است با برگزاری بزرگداشت برای بزرگان، دانشمندان و علمای شهرستان انگیزه را برای پیشرفت علمی جوانان بالا ببریم.

مروتی با بیان اینکه برای رسیدن به دانشگاهی در سطح عملیاتی شدن شعار محوری دانشگاه راهبردهای را در نظر داشته باشد، افزود: گسترش، تقویت و ماموریت‌گرا کردن نهادهای پژوهشی، گسترش فعالیت‌ها با رویکرد نیازمحوری و مأموریت گرایی، توجه به پژوهش در حوزه مطالعات بنیادی، علوم پایه و علوم انسانی، توسعه زیرساخت‌های پژوهشی به‌صورت اثربخش، افزایش ارتباط با صنعت و جامعه از طریق ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها، توسعه زیرساخت‌های فناوری و توسعه کسب‌وکار فناور و دانش‌بنیان و گسترش فرهنگ پژوهش، جامعه‌محوری و کارآفرینی و تبیین اثربخشی آن در جامعه از جمله آن راهبردها است.

علی جودکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آیت ا…العظمی بروجردی (ره) نیز در این مراسم، اظهار کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای تقدیر از تلاش‌های پژوهشگران دانشگاه و تشریح دستاوردها در حوزه پژوهش و فناوری است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دستاوردها علاوه بر جنبه معرفی و قدردانی، حرکت دانشگاه در مسیر چشم‌انداز خود را در معرض ارزیابی و قضاوت قرار می‌دهد.

وی ضمن تبریک هفته پژوهش، صمیمانه از همه همکاران خود در معاونت پژوهش و فناوری اعم از معاونت و کارشناسان پژوهشی دانشکده‌ها، واحد فناوری اطلاعات، کتابخانه، آزمایشگاه‌ها و کارشناسان حوزه ستادی معاونت پژوهش و دفتر ارتباط با صنعت و جامعه تشکر و قدردانی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فتاحی رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز اظهار کرد: پژوهش برگرفته از اسلام و مکتب محمدی است.

وی تصریح کرد: نکته اصلی در پیشرفت موشکی کشور، معنویت پژوهشگران این رشته بوده است همچنان که شهید تهرانی مقدم به‌عنوان یکی از دانشمندان موشکی ایران معنویت و توسل بالایی داشت.

در پایان مراسم از ۳۰ پژوهشگر استاد و دانشجو برتر در دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا