دانش و فناوری

تولید رنگ‌های نانویی با استحکام بالا برای استفاده در صنعت هوایی


رنگ پلی یورتان نانو با کاربرد در صنعت هوایی، خاصیت استحکام بالا، مقاومت شیمیائی مناسب و شره نشدن به بازار آمد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از رنگ و رزین و انواع پوشش‌‌ها در صنایع و قطعات مختلف با اهداف مشخصی مانند زیبائی، مقاومت به سایش و خوردگی یا افزایش خواص نوری و هدایتی و موارد دیگر، حائز اهمیت است. استفاده از این رنگ ها در صنایع هوایی مانند پوشش‌دهی بدنه، تاسیسات و کابین هواپیما یکی از کاربردهای مهم این مواد است.

شرکت دانش بنیان گیتی آسا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به تولید این محصول کاربردی شده است. این گونه رنگ‌ها بر پایه رزین‌های مختلفی مانند پلی‌یورتان و اپوکسی تولید می‌شود.

این محصول دارای خواصی همچون مقاومت شیمیائی مناسب، عدم شره شدن، تافنس و استحکام کافی و مقاومت در برابر شوک‌های حرارتی و اشعه فرابنفش، و باران اسیدی است و به عنوان لایه نهایی برای پوشش سطوح هواپیما استفاده می‌شود.

رنگ پلی اورتان شرکت گیتی آسا یک محصول دو جزئی است که بر پایه رزین پلی اورتان تهیه شده و دارای مدت زمان خشک شدن بسیار کوتاه است و خاصیت ضد شره گی آن باعث می شود تا رنگ پس از اعمال بر روی سطوح زاویه‌دار و خمیده فلزی، تا هنگام خشک شدن دچار شره نشود. امروزه، استفاده از نانوذرات به منظور بهبود ویسکوزیته و عدم شره شدن رنگ اعمالی بر روی بدنه، راهکاری مهم در افزایش کیفیت پوشش‌دهی هواپیما است.

این محصول چسبندگی زیاد به زیرلایه، انعطاف پذیری و خواص مکانیکی مناسب، مقاومت شیمیائی زیاد و همچنین مقاومت در برابر شره شدن (Sagging) را فراهم کرده است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا