دانش و فناوری

حضور صنعت در طرح شهید احمدی‌روشن یعنی تضمین حمایت از روند فعالیت هسته‌ها

استاد خبره پنجمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن گفت: صاحبان صنایع باید در فضای تعاملی، نیازهای خود را به هسته‌های مسئله‌محور ارائه دهند تا اساتید خبره حول آنها هسته نخبگانی را تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا، مریم دهقانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز با اشاره به کارکردها و محورهای طرح شهید احمدی‌روشن، گفت: این طرح فضا و شرایط بسیار خوبی را برای یادگیری بیشتر و مهارت‌آموزی مستعدان ایجاد کرده است، بطوریکه می‌توان رشد محسوسی در عملکرد آنان دید.

دهقانی ادامه داد: ارائه تجربه‌های موفق دوره‌های قبل و نتایج هسته‌ها می‌تواند گام مهمی در ترغیب و تشویق دیگر دانشگاهیان برای حضور در طرح شهید احمدی‌روشن باشد.

استاد رشته مهندسی برق در ادامه تعهد را لازمه فعالیت در محیط حرفه‌ای قلمداد و تصریح کرد: دانشجو باید بداند که حضور در طرح شهید احمدی‌روشن، یعنی حضور در یک محیط واقعی و حرفه‌ای؛ بنابراین باید نسبت به پروژه متعهد و مسئولیت‌پذیر باشد. از سوی دیگر، اساتید راهنما نیز باید همکاری لازم را با دانشجو داشته باشند تا فرد بتواند در ساعاتی غیرآموزشی خود روی پروژه متمرکز شود.

استاد خبره پنجمین دوره طرح شهید احمدی‌روشن با اشاره به لزوم حضور بیشتر صنایع، خاطرنشان کرد: در برخی از پروژه‌ها، صنعت به عنوان کارفرما حضور دارد؛ این حضور یعنی تضمین حمایت از روند فعالیت‌ها و البته بکارگیری دستاوردها؛ بر همین اساس می‌توان حضور بیشتر صاحبان صنایع را امری ضروری تلقی کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، دهقانی یادآور شد: صاحبان صنایع باید در فضای تعاملی با دانشگاه و هسته‌ها، نیازهای خود ارائه دهند تا اساتید خبره کار تحقیقاتی خود را آغاز کرده و هسته‌ها را حول آن نیاز تشکیل داده و پروژه تعریف کنند. در این روند، صاحبان صنایع نیز به عنوان حامی، پشتیبانی لازم را از هسته داشته باشند. در چنین شرایطی نتایج طرح شهید احمدی‌روشن قطعاً چند رتبه بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، در طرح شهید احمدی روشن که هرساله با حمایت بنیاد ملی نخبگان بر اساس شیوه‌نامه حمایت از هسته‌های دانشجویی مساله‌محور (طرح شهید احمدی روشن) اجرا می‌شود، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی چالش‌ها و مشکلات کشور، هسته‌های نخبگانی مسئله‌محور را با مشارکت دانشجویان مشمول پشتیبانی‌های بنیاد ملی نخبگان تشکیل داده و به‌صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص به حل آنها می‌پردازند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا