دانش و فناوری

دسترسی متخصصان تجهیزات پزشکی به امکانات آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز

یک تفاهم‌نامه همکاری میان آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور امضا شد.

به گزارش ایسنا، هدف از این تفاهم‌نامه که به امضای محمدرضا آی رییس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و احمد مسلمی رییس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور رسید، تحکیم همکاری های دو جانبه به ویژه در انجام پروژه‌های پژوهشی است. همچنین مواردی همچون فراهم آوردن خدمات اخذ و آنالیز داده برای انجام پروژه‌های انجمن در زمینه‌های مرتبط با نقشه برداری مغز، علوم شناختی و علوم اعصاب موضوع این همکاری است.

البته ایجاد بستری برای استفاده پژوهشگران انجمن از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه در چارچوب تعرفه‌های مصوب نیز با این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود و محققان می‌توانند از مشاوره علمی و تخصصی در راستای استفاده از خدمات و تجهیزات آزمایشگاه بهره مند شوند.

بر این اساس محققان انجمن می‌توانند از امکانات آزمایشگاه مانند دستگاه تصویربرداری ام آر آی ۳ تسلا، تجهیزات ثبت سیگنال، تجهیزات تحریک مغزی، خدمات پردازش داده‌های سیگنال و تصویر مربوط به نقشه برداری مغز و مجموعه آزمون‌های ارزیابی شناختی و آزمایشگاه واقعیت مجازی استفاده کنند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا