دانش و فناوری

راه‌اندازی سامانه جامع پاسخ‌گویی به شکایات در وزارت علوم

سامانه جامع پاسخ‌گویی به شکایات در وب‌سایت وزارت علوم در راستای اجرای دولت الکترونیک راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر فریدون جعفری مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات ضمن بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای دولت الکترونیک، روان‌سازی امور اداری، ارتقای سطح شفافیت و امکان رهگیری و رصد دقیق شکایات، سامانه جامع پاسخ‌گویی به شکایات در وب‌سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت علوم، در راستای اجرای دولت الکترونیک و روان‌سازی امور اداری، بالاخص ارتقای سطح شفافیت و امکان رهگیری و رصد دقیق شکایات به عمل آمده در این وزارت و کاهش میانگین زمان پاسخ‌گویی به شکایات و ارائه مستندات مرتبط با شکایات (به صورت ایجابی یا سلبی) پس از حدود یک سال فراهم‌سازی مقدمات و شرایط ایجاد سامانه تمام الکترونیکی دریافت و پاسخ‌گویی به شکایات به نحوی که با اتوماسیون اداری وزارت و شبکه دولت هماهنگ باشد، اقدام به طراحی سامانه جامع پاسخگویی به شکایات و دریافت گزارش تخلفات و سوء مدیریت ها و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات آموزشی و پژوهشی نموده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در صفحه اصلی سایت این وزارت بارگزاری شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری کلیه درخواست‌ها و شکایات فقط از طریق سامانه مذکور قابل دریافت بوده و با توجه به لینک شدن این سامانه با سامانه اتوماسیون اداری وزارت علوم و قابلیت پیگیری برخط شکایات و گزارش‌ها و بالاخص با توجه به شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و منع آمدوشد در ادارات، از تاریخ ذکرشده دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات این وزارت از پذیرش شکایات و اعلام تخلف و موارد نقض حقوق شهروندی و تخلفات پژوهشی و علمی به صورت فیزیکی و کاغذی امتناع نموده و موارد فوق صرفاً از طریق سامانه پاسخ‌گویی به شکایات به آدرس الکترونیکی erp.msrt.ir که در صفحه اصلی سایت وزارت علوم نیز درج شده است، قابل دریافت و پیگیری خواهد بود.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا