دانش و فناوری

فارس‌من|سوالات کنکور ۱۴۰۱ فقط از محتوای کتب درسی طراحی شود


کاربران سامانه فارس من، طراحی سوالات کنکور فقط از محتوای کتب درسی را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعی از داوطلبان کنکور با ثبت درخواست در سامانه فارس من، خواستار طراحی سوالات کنکور فقط از محتوای کتب درسی شدند.

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ما 12 سال با کتاب‌هایی درس می‌خوانیم و می‌خواهیم از همان کتاب‌ها کنکور دهیم و معلومات خود را درباره همان کتاب‌ها بسنجیم.

وی افزود: وقتی سوالات کنکورهای سال‌های قبل را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم سؤالات کنکور سراسری در سال‌های اخیر غیراستاندارد طرح شده و باید در کنار کتب درسی از کتاب‌های کمک آموزشی نیز استفاده کرده باشیم تا بتوانیم تست‌ها را پاسخ دهیم که این مسأله قابل توجیه نیست.

سردبیر سوژه فارس من اظهار داشت: طرح مسائلی‌ مانند اینکه نمرات کنکور تراز گرفته می‌شوند و سؤال برای همه یکسان است و … مورد قبول نیست زیرا آسیب روانی و استرس ایجاد شده به دلیل سؤالات غیراستاندارد باعث از بین رفتن زحمات دانش‌آموزان می‌شود.

وی ادامه داد: مگر نه این است که کنکور ملاک سنجش آموزش است؟ پس چگونه سازمان سنجش توقع دارد دانش‌آموزان به سوالاتی پاسخ دهند که بهترین دبیران کشور قادر به پاسخگویی به آنها نیستند؟ از این رو مطالبه جمعی از داوطلبان کنکور نظارت نهادهایی مانند مجلس شورای اسلامی بر سؤالات آزمون سراسری هر رشته است.
وی گفت: ما خواستار تشکیل هیأتی متشکل از کارشناسان قبل از برگزاری آزمون‌های سراسری درباره طراحی سوالات هستیم.
انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا