دانش و فناوری

فارس من| حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای میزبانی از کسب‌وکارهای اینترنتی


دولت حمایت‌های ویژه‌ای را برای پلتفرم‌هایی که علاقمند به میزبانی از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اینترنتی هستند در نظر گرفته است؛ در این حمایت‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان امتیاز ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، دولت گام نخست برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی را با تدوین و تصویب بسته حمایتی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال برداشت. 

این آیین نامه توسط کارگروه اقتصاد دیجیتال مصوب شده است.

با فراخوان شناسایی سکوهای علاقمند به حضور در طرح حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، گام دوم در مسیر اجرایی شدن این حمایت ها توسط وزارت ارتباطات برداشته شد.

در این فراخوان، ضوابطی دیده شده که براساس آنها سکوهایی که علاقمند به حضور در این طرح هستند برای تخصیص حمایت ها، ارزیابی خواهند شد. 

براساس اسناد فراخوان، سکوهایی که با ارایه اسناد بتوانند بیش از 65 درصد امتیازات ارزیابی را کسب کنند مشمول حمایت های آئین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای دیجیتال خواهند شد.

همچنین سکوهایی که موفق شوند بین 50 تا 65 درصد امتیازات ارزیابی را کسب کنند، از برخی از حمایت های طرح بهره مند خواهند شد.

این حمایت ها شامل بندهای 3، 6، 7 و 8 می شود. یعنی فراهم شدن امکان «پرداخت مستقیم» در سکوهای مشمول، استفاده از رمز ارز در صورت راه‌اندازی «رمزریال»، تخفیف حداکثری هزینه تبلیغات در دستگاه‌های دولتی و تبلیغ و معرفی توسط دستگاه‌های دولتی شامل حال آنها می شود.

علاوه بر این، امتیاز شرکت های دانش بنیان طبق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان با ضریب 1.2 اعمال خواهد شد. 

برای اطلاع از جزئیات بیشتر این آیین نامه اینجا را ببینید.

برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار حمایت از کسب و کارهای اینترنتی شده اند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا