دانش و فناوری

فارس من| مسئولان پیام رسان‌های بومی از ضعف‌های اپلیکیشن خود خبر ندارند؟ بررسی مهم‌ترین مشکلات پیام‌رسان ایتا


وقتی مشکلات زیاد پیام‌رسان‌های داخلی در اثر تجربه کاربری کاربران احصاء می‌شودو بدیهی است که مسئولان این پیام‌رسان نمی‌توانند از مشکلات بی‌خبر باشند، این سوال مطرح می‌شود که چرا و به چه دلیلی‌ برای رفع آنها اقدام نمی کنند که قطعا منجر به جلب رضایت بیشتر کاربران و افزایش شانس موفقیت آنها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس با ثبت سوژه ای در این سامانه، خواستار ارتقای پیام‌رسان ایتا و رفع مشکلات این اپلیکیشن شده اند.

پیام‌رسان ایتا یکی از پیام رسان‌های ایرانی است و چندین سال از فعالیت این پیام رسان می گذرد. اما این پیام‌رسان مشکلات و ضعف‌هایی دارد که نارضایتی تعداد قابل توجهی از کاربران را در پی داشته است.

از این رو جمعی از کاربران این پیام رسان، با طرح مشکل خود، خواستار رفع هرچه سریع‌تر این مشکلات و ارتقای آن هستند.

مهم ترین مشکلات پیام‌رسان ایتا چیست؟

برای ورود به موضوع، به بررسی و شرح مهم ترین مشکلات این پیام رسان می پردازیم.

هر چند وقت یکبار ایتا قطع می‌شود و در این قطع و وصلی‌ها، تعداد زیادی از فیلم و عکس‌های موجود در برنامه، می‌سوزند و قابلیت دانلود ندارند. حتی بعد از به روزرسانی هم این اتفاق ناخوشایند رخ می دهد.
امکان در حال نوشتن و در حال ضبط صوت وجود ندارد.
امکان تماس صوتی و تصویری ندارد.
بیشتر از ۵۰ مگابایت را نمی‌شود در ایتا بارگزاری کرد.
قابلیت سرچ بسیار ضعیف است.
امکان لایک پیام‌ها، پست‌ها و کامنت گذاشتن ندارد.
گزینه send to all ندارد.
تعرفه تبلیغات ایتا بسیار بالاست.
بیشتر از سه حساب کاربری نمی‌ توان در آن ایجاد کرد.
سورس نرم افزار از سورس تلگرام کپی شده است. این موضوع از جهت آسانی و شناخته بودن برنامه، یک مزیت است اما از سویی اینکه سازندگان این اپلیکیشن بعد از این همه سال فعالیت، اقدامی برای برنامه نویسی این نرم افزار نکرده‌اند، یک ایراد محسوب می شود.
انتقال اطلاعات به روش فوروارد بدون نقل قول، نامنظم انجام می‌شود.
نداشتنِ ورود دو مرحله‌ای از دیگر ضعف های این برنامه است.
سکرت چت ندارد.
پیوستن در کانال، اغلب اوقات مشکل دارد. زیرا یا گزینه پیوستن وجود ندارد یا اینکه فرد عضو می‌شود اما کانال تا حدود دو روز غیرقابل مشاهده است.

از سوی دیگر، کانالی که در ایتا ایجاد شده، ممکن است گم شود و باید یک بار برنامه حذف و دوباره نصب شود تا کانال بازگردد یا قابل مشاهده شود.
عدم وجود امکانات مالی و بانکی که قرار بوده مزیت پیام‌رسان‌های ایرانی باشد.
بلاک کردن ها در این برنامه فیک است. زیرا در صورت بلاک کردن یک کاربر، فرد مسدود شده همچنان می‌تواند آخرین بازدید و پروفایل مسدود کننده را ببیند و کادر پیام نوشتن برای کاربری که مسدود شده بسته نمی‌شود؛ بلکه تنها مزیتش این است که بعد از مسدود کردن، پیام ارسال شده از طرف مسدود شونده به ما نمی‌رسد.


در شرایطی که استفاده از پلتفرم های ایرانی به عنوان راهبرد  حمایت از تولید داخل شناخته می شود، تمایل به این برنامه ها در حال افزایش است

مسئولان ایتا مشکلات برنامه خود را نمی دانند؟

وقتی مشکلات این چنینی در این تعداد در اثر تجربه کاربری کاربران قابل مشاهده است،‌ بدیهی است که مسئولان این پیام رسان هم از مشکلات خبر دارند.

اما اینکه چرا برای رفع آن‌ها اقدام نمی کنند که قطعا منجر به جلب رضایت بیشتر کاربران و افزایش شانس کسب کاربر در بازار پیام رسان ها می شود، سوالی است که باید از آنها بپرسیم. 

خبرنگار فارس پیگیری این گزارش را با دریافت پاسخ از مسئولان مربوط، ادامه خواهد داد. 

انتهای پیام /


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا