دانش و فناوری

محقق امنیتی نتیجه تست خانگی کووید ۱۹ را هک کرد

یک محقق امنیتی توانست نتایج آزمایش خانگی کووید ۱۹ را تغییر دهد و با رهگیری و اصلاح ترافیک بلوتوث از دستگاه قبل از رسیدن به برنامه آن را تأیید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، کن گانون محقق امنیتی مذکور یک شکاف امنیتی در تست سواب بینی الوم( Ellume) پیدا کرد. این تست سواب طوری طراحی شده تا داده ها را تحلیل و به یک برنامه همراه انتقال دهد. نتایج تست مذکور پس از نمایش ذخیره نیز می شوند.

طبق بیانیه شرکت «اف-سکیور»( F-Secure، شرکت امنیتی گانون که فعالیت می کند) اکنون الوم شکاف مذکور را ترمیم کرده است.

البته فرایند تغییر نتایج کار ساده ای نبود. این محقق از یک دستگاه روت شده اندروید برای دسترسی و تحلیل داده هایی استفاده کرد که به اپ ارسال شده بود. پس از آن گانون توانست تشخیص دهد اطلاعات چگونه ارسال و هویت آنها ارسال شده اند.

در مرحله بعد او دو برنامه نوشت که به طور موفقیت آمیز نتایج منفی را به مثبت تغییر داده اند. هنگامیکه ایمیلی درباره نتایج آزمایشش از الوم دریافت کرد، متوجه شد نتیجه تست به طور نادرست به مثبت تغییر کرده است.

شرکت الوم اعلام کرد توصیه های شرکت سایبری را دنبال کرده تا تحلیل های بیشتری انجام و از صحت داده ها اطمینان حاصل شود. همچنین این شرکت تغییراتی در اپ ایجاد کرد تا تحلیل داده ها یا دسترسی به فرایند انتقال داده ها سخت تر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا