دانش و فناوری

موقعیت ایجاد شرکت های دانش بنیان بیوتکنولوژی فراهم شد

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران با بیان اینکه موقعیت بسیار خوبی برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی فراهم شده است، گفت: راه نجات کشور در دانش بنیان شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس زینلی در مراسم اختتامیه چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی به ظرفیت‌های متنوع بیوتکنولوژی در حوزه کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با تسهیل قوانین، برنامه‌های حمایتی و کارگاه‌های مختلفی که برای تشویق جوانان به کارآفرینی برگزار می‌شود، موقعیت بسیار خوبی برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بیوتکنولوژی فراهم شده است. خصوصاً اینکه این فرصت استثنایی را داریم که بدون محدودیت‌های کپی رایت، نسبت به مهندسی معکوس بسیاری از داروها و محصولات زیست فناوری اقدام کنیم.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران با اشاره به تلاش‌های زنده‌یاد دکتر بهزاد قره‌یاضی برای هموار کردن مسیر استفاده از این فرصت خصوصاً در بخش کشاورزی که سالانه شاهد ۴،۵ میلیارد دلار واردات هستیم، اظهار داشت: نجات کشور در دانش بنیان شدن است و خوشبختانه مسئولان عالی نظام خصوصاً مقام معظم رهبری هم بر اهمیت این موضوع واقف‌اند و قطعاً در صورت محدود کردن واردات می‌توان فرصت‌های بسیار خوبی را برای کارآفرینی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان داخلی فراهم کرد.

وی افزود: انجمن بیوتکنولوژی ایران هم سعی دارد به نوبه خود با برنامه‌های مختلف در این مسیر به کمک جوانان بیاید.

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی ایران توسط انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و مؤسسات پژوهشی این حوزه از ۳۱ مردادماه تا دوم شهریورماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین (برخط) برگزار شد.

اجرای مراسم ویژه بزرگداشت زنده‌یاد دکتر قره‌یاضی، برگزاری نشست‌های تخصصی جنبی، معرفی و تجلیل از دکتر محمود تولایی به عنوان چهره تأثیرگذار بیوتکنولوژی ایران و مهندس صادق شجاعی به عنوان دانشور جوان بیوتکنولوژی کشور از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

این همایش بین‌المللی هر دو سال یک بار به منظور آشنایی پژوهشگران و تولیدکنندگان داخلی با جدیدترین دستاوردهای زیست فناوری ایران و جهان برگزار می‌شود. این دوره از همایش به منظور تاکید بر اهمیت زیست فناوری در حوزه امنیت غذایی و تبیین این مهم با شعار «سده ۱۴۰۰: زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت» برگزار شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا