دانش و فناوری

نسل جدید تویوتا لندکروزر رسما معرفی شد؛ اولین SUV تاریخ تویوتا با موتور توربو بنزینی

محصول تاریخی تویوتا لندکروزر رسما تحت نام سری ۳۰۰ معرفی شده است که تنها در بازارهای آسیایی و کشورهای در حال توسعه عرضه خواهد شد و تویوتا به طور کامل قید بازار اروپای غربی و آمریکای شمالی را زده است. همچنین برای اولین بار در تاریخ SUV های ساخت تویوتا٬ این شرکت تصمیم گرفته که با توجه به قوانین آلایندگی و زیست محیطی٬‌ استفاده از موتورهای تنفس طبیعی هشت سیلندر را متوقف کند و قدرتمندترین مدل بنزینی را با یک موتور شش سیلندر توربو راهی بازار نماید.

پرچمدار شاسی بلندهای شرکت تویوتا از یک پلت فرم کاملا جدید بهره می‌برد.

این پلت فرم جدید از ترکیب پلت فرم نسل سابق سری ۲۰۰ و پلت فرم جدیدتر شرکت تویوتا با نام TNGA ساخته شده است.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> لندکروزر جدید

البته همانند نسل های سابق بدنه با شاسی خودرو ساختار غیر یکپارچه دارد تا قابلیت‌های خارج جاده‌ای این شاسی بلند محبوب حفظ شود.

در نتیجه این تغییرات وزن لندکروزر جدید در حدود ۲۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> لندکروزر جدید

نسل قبلی در مدل مجهز به ۵ صندلی وزنی برابر با ۲۶۲۰ کیلوگرم داشته است و مدل مجهز به ۷ صندلی نیز وزنی برابر با ۲۶۶۴ کیلوگرم دارد.

تویوتا ارتفاع مرکز ثقل را کاهش داده است تا از واژگونی این شاسی بلند در حین مانور دادن جلوگیری کند.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> لندکروزر جدید

وضعیت تقسیم وزن نیز بهبود پیدا کرده که به صورت ۵۳/۴۷ درآمده است.

تویوتا به طور کامل قید موتور V8 را زده و به سراغ یک موتور ۳.۵ لیتری مجهز به ۲ توربوشارژر با حداکثر قدرت ۴۰۹ اسب بخار رفته است. این موتور توانایی تولید حداکثر گشتاور ۶۵۰ نیوتن متری را دارد.

در بازارهای جهانی نیز این مدل با موتور دیزلی ۳.۳ لیتری V6 دو توربو با حداکثر قدرت ۳۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر عرضه خواهد شد.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> لندکروزر جدید

هر دو مدل به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال قدرت به هر چهارچرخ مجهز به گیربکس ۲ سرعته کمکی برای تغییر دادن ضرایب اصلی دنده هستند.

همچنین یک مدل مجهز به موتور V6 تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته نیز در برخی از بازارها عرضه خواهد شد.

تویوتا موتور خودرو را به نسبت نسل قبلی در حدود ۷ سانتی متر عقب تر و ۲.۷ سانتی متر در ارتفاع کمتر نسب کرده است.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> لندکروزر جدید

سیستم تعلیق این شاسی بلند نیز ارتقا پیدا کرده‌است گرچه همچنان از معماری تعلیق مستقل در جلو و تعلیق عقب از نوع live-axle (یک نوع تعلیق یک تکه که مجهز به شفت های جداگانه برای انتقال قدرت هستند) بهره می‌برد.

تویوتا از یک سیستم خاص موسوم به KDSS بهره می‌برد که در نسل جدید و با تغییر نام آن را E-KDSS می‌خواند.

در حال حاضر تویوتا اطلاعات دقیقی از سیستم جدید نداده‌است اما در سیستم نسل قبلی با کمک فشار هیدرولیکی مقاومت به وجود آمده در مجموعه آنتی رول بار یا میل موج گیر را از بین می‌رفت و احتمالا در مدل جدید مکانیزیم عملکرد این مجموعه از طریق موتورهای برقی انجام خواهد شد.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> لندکروزر جدید

این کار باعث افزایش کیفیت رانندگی در جاده و خارج جاده می‌شود.

در نهایت حدس می‌زنیم که به جای پمپ هیدرولیکی نصب شده در مرکز خودرو از پمپ جداگانه بر روی هر یک از محورها استفاده شده‌است تا امکان کنترل جداگانه محورها میسر شود.

تویوتا برای مسیرهای خارج جاده‌ای از دو سیستم کمکی موسوم به Multi-Terrain Monitor و Multi-Terrain Select استفاده می‌کند.

سیستم اول با کمک دوربین امکان دیدن موانعی را که راننده به طور مستقیم دید ندارد فراهم می‌کند. سیستم دوم نیز بسته به محل رانندگی تنظیمات خودرو را تغییر می‌دهد.

زوایای ورود و خروج تغییری به نسبت نسل قبل نداشته است و به ترتیب برابر با ۳۲ و ۲۴ درجه است. تویوتا تا جای ممکن چراغ ها را در ارتفاع بالایی نصب کرده تا در حین رانندگی خارج از جاده آسیب کمتری ببیند.

تویوتا ۳ طرح متفاوت را برای بخش جلویی خودرو در نظر گرفته است که بسته به تیپ و نوع مدل است.

در داخل اتاق تویوتا لندکروزر نسل جدید بیشترین تغییرات را به خود دیده است و از یک داشبورد افقی مدرن بهره می‌برد.

یک صفحه نمایش عریض در بخش بالایی کنسول مرکزی به کار رفته است. در کنار آن نیز یک صفحه نمایش کوچکتر نیز بین سرعت سنج و دور موتور سنج آنالوگ قرار گرفته است.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7'>تویوتا</a> لندکروزر جدید

تویوتا همچنان از کلیدهای فیزیکی استفاده می‌کند و خبری از نسل جدید سوئیچ های حساس به لمس نیست زیرا با طبیعت اصلی لندکروزر که مختص شرایط سخت است همخوانی ندارد.

یکی از دیگر تغییرات مهم نیز ردیف سوم صندلی است که قابلیت خواباندن بر روی کف خودرو را دارد. همچنین تویوتا محل صندلی راننده را تغییر داده است تا شرایط ارگونومیکی آن را بهبود ببخشد.

تویوتا یک مدل از لکسوس LX را بر پایه نسل جدید لندکروزر عرضه خواهد کرد. مدل لکسوس LX در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

پیش از این نیز تصاویر غیر رسمی از تویوتا لندکروزر نسل جدید منتشر شده بود.

دیجیاتو

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا