دانش و فناوری

نشست تخصصی بررسی روابط علمی ایران و چین برگزار می‌شود

نشست تخصصی همکاری‌های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی همکاری‌های ایران و چین، فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر علوم، معاونان وی، معاونان وزارت امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و تنی چند از مقامات سایر دستگاه‌های مرتبط به صورت مجازی برگزار می‌شود.

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سالار آملی، رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم اظهار کرد: توافق ایران و چین در قالب سند همکاری‌های جامع دو کشور، سرمایه‌گذاری گسترده چین در حوزه علوم و ظرفیت و توانمندی‌های علمی کشورمان، ضرورت برنامه‌ریزی راهبردی همکاری دو کشور در حوزه علوم، فناوری و دانشگاهی را بیش از پیش برجسته‌تر و ضروری‌تر می‌کند. از این رو، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد است با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و موسسات فناوری کشور، برنامه‌های راهبردی را در این حوزه تدوین کند.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال‌جاری، از سوی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، نشستی با حضور تعدادی از معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های کشور برای بررسی این موضوع مهم تشکیل شد و نظرات و پیشنهادهای ارزشمند همکاران دانشگاهی جمع‌آوری شد. اتفاق نظر دانشگاه‌ها برای توجه جدی‌تر و بنیادی‌تر به این بخش از حوزه همکاری‌های دو کشور در پرتو سند جامع همکاری‌های دو جانبه، ما را بر آن داشت تا نظرات با حضور وزیر علوم، مقامات وزارت امور خارجه و نهادهای علمی کشور در سطحی بالاتر مطرح شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد: نشست تخصصی بررسی همکاری‌های علمی، فناوری و دانشگاهی ایران و چین از سوی این مرکز برنامه‌ریزی شده است که با عنایت به شرایط فعلی، آن را به‌صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

به نقل از وزارت علوم، وزیر علوم، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های فعال در حوزه همکاری علمی با چین در این نشست به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت و شرکت‌کنندگان در دو نشست تخصصی، موضوع نشست را به گفت‌وگو و رایزنی خواهند گذاشت.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا