دانش و فناوری

نگاهی به بازی Heroes of the Dark

بازی Heroes of the Dark سال گذشته در یکی از رویدادهای اپل معرفی شد و گیم‌لافت اعلام کرد که این بازی نقش‌آفرینی استراتژیک را در هالوین سال ۲۰۲۱ منتشر می‌کند. به همین ترتیب، بازی در هفته‌ی گذشته برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شد.

جنگ همیشه آثار مخربی دارد و تفاوتی ندارد که این اتفاق در دنیای واقعی پیش بیاید یا در یک دنیای فانتزی. بازی Heroes of the Dark شما را به دنیایی می‌برد که زندگی تمام موجودات به ماه وابسته است و به دلیل یک جنگ ویرانگر، ماه نابود شده. حالا خون‌آشام‌ها، گرگینه‌ها و انسان‌ها که دشمن طبیعی یکدیگر هستند، مجبورند برای به دست آوردن تکه‌ای از کریستال ماه با هم متحد شوند.

داستان بازی به تنهایی جذاب است اما وجود شخصیت‌پردازی‌های قوی، این جذابیت را چند برابر کرده زیرا کاراکترهای بازی شخصیت‌هایی متنوع و کاملا متمایز دارند که موجب شده گفنگوهای جالبی در بازی شکل بگیرند. شاید بیشتر بازی سازان معتقد باشند که در سبک استراتژی، داستان اهمیت زیادی ندارد اما این درباره‌ی بازی Heroes of the Dark صادق نیست.

یکی دیگر از تفاوت‌های بازی Heroes of the Dark با بیشتر عناوین سبک استراتژی در این است که شما قرار نیست یک سری سرباز بی‌نام و نشان داشته باشید و فقط تعداد آن‌ها را افزایش بدهید. تیم‌ شما متشکل از قهرمان‌هایی است که هر کدام به تنهایی می‌توانند کابوس دشمنانتان باشند.

همان طور که اشاره شد، بازی در سبک استراتژی ساخته شده اما قرار نیست که یک سرزمین یا امپراتوری را گسترش بدهید، بلکه با یک عمارت روبرو هستید که اتاق‌های متعددی دارد. شما باید قفل این اتاق‌ها را یک به یک باز کنید، هر یک را ارتقا بدهید و در جنگ‌های گروهی شرکت کنید. ارتقای اتاق‌ها به افزایش سرعت تولید منابع کمک می‌کند.

برای ارتقای کاراکترها و به دست آوردن آیتم‌های لازم باید به ماجراجویی و رقابت در خارج از عمارت خود بروید. کاراکترها در دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم شده‌اند و هر دسته‌بندی به آیتم‌های به خصوصی نیاز دارد مثلا برای ارتقای کاراکترهای جنگجو باید به کمپ‌های جنگجویان حمله کنید.

راه دیگر برای جمع‌آوری منابع هم این است که کاراکترهای خود را به معادن بفرستید تا طلا و گرد ماه استخراج کنند. تمام این مراحل زمان‌بر هستند و اگر می‌خواهید سریع‌تر انجام شوند، باید به سراغ خرید درون‌برنامه‌ای بروید و از آیتم‌های مخصوص استفاده کنید.

مثل بسیاری از بازی‌های استراتژیک دیگر، اولین قدم در بازی Heroes of the Dark این است که دشمنان و متحدان خود را بشناسید. داشتن متحدهای قدرتمند و وفادار چیزی است که می‌تواند شما را به پیروزی برساند. شما می‌توانید عمارت خود را با تلپورت به محدوده‌ی متحدهای خود ببرید و از قدرت آن‌ها برای تولید سریع‌تر منابع استفاده کنید.

درست است که قدرت واقعی اتحاد وقتی مشخص می‌شود که باید در جنگ حضور پیدا کنید و داشتن یک متحد یعنی قدرت دوبرابر، اما باید به تنهایی هم قدرت کافی را داشته باشید. برای این کار می‌توانید از متحدان خود آیتم هدیه بگیرید و کاراکترها را ارتقا بدهید. کاراکترهای قدرتمند هم در جنگ عملکرد بهتری دارند و هم می‌توانند ماموریت‌های سبک روگ‌لایت را انجام دهند.

برای دریافت کارکترها از یک سیستم گاچا استفاده می‌شود که باید بر مبنای شانس و اقبال پیش برود، اما به نظر کمی نامتعادل است و بازیکنان را به سمت پرداخت درون‌برنامه‌ای سوق می‌دهد. داستان،‌ گیم‌پلی، کنترل‌ها و طراحی بصری بازی Heroes of the Dark عالی است و نتیجه‌ی چنین ترکیبی باید یک بازی عالی باشد اما سیستم پرداخت نامتعادل تمام این ترکیب را بر هم می‌زند.

هر چند که بازی Heroes of the Dark در همین مدت کوتاه به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده و طرفداران خودش را دارد، اما نمی‌توان انکار کرد که این بازی تا حد زیادی به پرداخت پول حقیقی وابسته است و به اصطلاح pay to win به نظر می‌رسد. ممکن است با صرف زمان بیشتر بتوان بدون پرداخت پول هم در بازی به خوبی پیشرفت کرد اما حداقل می‌توان با اطمینان گفت که به زمانی بیش از یک هفته نیاز دارد.

Heroes of the Dark
  • Heroes of the Dark
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: Gameloft
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۱۲۰۰/ ۹۶ مگابایت

دانلود

گوگل‌پلی


اپ‌استور

دیجیاتو

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا