دانش و فناوری

هشدار درباره موج جدید همه گیری کرونا در آفریقا


سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود نسبت به موج جدید همه‌گیری کرونا در آفریقا هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه خود نسبت به موج جدید همه‌گیری کرونا در آفریقا هشدار داده است. 

ماتشیدیزو ربکا ناتالی موتی پزشک، متخصص بهداشت عمومی و مدیر پزشکی از بوتسوانا که مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت  در آفریقا است گفت: افزایش عفونت‌های کووید ۱۹ که در بسیاری از کشورهای آفریقایی گزارش شده، تهدیدی برای سیستم‌های بهداشت عمومی این قاره است که در وضعیت شکننده‌ای قرار دارند.

وی ادامه داد: در پیش بودن زمستان آفریقا، افزایش سفرها، لغو زودهنگام بخش زیادی از محدودیت‌ها، کاهش اقدامت مهار همه‌گیری و توقف واکسیناسیون این قاره را در معرض موج جدید بیماری قرار داده که گروه‌های پرخطر را هدف قرار می‌دهد.

براساس سازمان جهانی بهداشت،  طی دو هفته گذشته موارد ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا ۲۰ درصد افزایش داشته است. در ۱۴ کشور آفریقایی طی هفته گذشته روند ابتلا به ویروس کرونا صعودی بوده و ۸ کشور شاهد رشد ۳۰ درصدی موارد ابتلا به این ویروس بوده اند.

موتی اظهار داشت: ما باید بیمارستان‌ها و کادر پزشکی خود را بهتر تجهیز کنیم تا از بدترین اثرات افزایش موارد ابتلا به همه‌گیری در امان بمانیم.

انتهای پیام/ 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا