دانش و فناوری

هوش مصنوعی اپل روی کدام آیفون‌ها کار می‌کند

شرکت اپل روز دوشنبه از سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۸ و مشخصه هوش‌ مصنوعی مبتنی بر چت‌جی‌بی‌تی که «هوش اپل» (Apple Intelligence) نام دارد، رونمایی کرد. اما تنها برخی کاربران آیفون می‌توانند از این آخرین سیستم‌عامل مجهز به هوش مصنوعی استفاده کنند. 

به گزارش نیویورک‌پست، «هوش اپل» با قابلیت ساخت شکلک‌ (ایموجی) و همچنین ابزار نوشتاری پیشرفته پاییز ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۸ در برنامه دستیار مجازی سیری، به نسخه «درک کامل‌تر زبان» مجهز می‌شود و علاوه بر آن با عرضه قابلیت‌های دیگر کار را برای کاربران اپل راحت‌تر می‌کند. 

طبق اعلام شرکت اپل، تنها آیفون‌های پیشرفته و جدیدتر با «هوش اپل» سازگار خواهند بود. این دستگاه‌های سازگار عبارت‌اند از آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرومکس که از تراشه‌های ای‌۱۷ (A17) استفاده می‌کنند.

قیمت این مدل‌ها از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.  

«هوش اپل» روی آی‌پد پرو و آی‌پد ایر، مجهز به تراشه‌های ام۱ (M1) یا نسل‌‌های جدید‌تر نیز قابل‌اجرا است. در مورد کامپیوترها هم، مک‌بوک ایر مجهز به ام‌۱ یا نسل‌‌های جدیدتر، مک‌بوک مجهز به پرو ام۱ (ProM1) یا جدیدتر، آی‌مک مجهز به ام‌۱ یا جدیدتر و مک‌مینی مجهز به ام‌۱ یا جدیدتر می‌توانند از «هوش اپل» استفاده کنند. همچنین مک‌استودیو مجهز به ام‌۱ مکس (M1 Max) یا جدیدتر و مک‌ پرو مجهز به ام۲ الترا (M2 Ultra) می‌توانند از این به‌روز رسانی بهره‌مند شوند.   

با این حال آیفون‌‌های اس‌ئی (SE) مدل ۲۰۱۶ بعد همچنان می‌توانند به آی‌او‌اس ۱۸ ارتقا پیدا کنند، اما «هوش اپل» در این ‌گوشی‌ها وجود ندارد. 

چند ویژگی جدید سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۸ عبارت‌اند از: قابلیت پخش ویدیو اضطراری از طریق برنامه کمک‌رسانی اس‌او‌اس (SOS)، نوشتن هم‌زمان متن مکالمات در جریان و همچنین به روز‌رسانی برنامه تناسب اندام اپل (Apple Fitness) و ماشین حساب.   

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا