دانش و فناوری

پایان الماس ژاپنی؛ از سال ۲۰۲۶ محصولات نیسان با نشان میتسوبیشی عرضه می‌شوند

بر اساس گزارش اخیر نشریه Nikkei Asia میتسوبیشی توسعه هر گونه پلتفرم جدید برای بازار داخل ژاپن را متوقف کرده و در نظر دارد با جایگزینی لوگوی خود روی محصولات نیسان، به فعالیت خود در سرزمین مادری ادامه دهد. این حرکت برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده و با اجرایی شدن آن میتسوبیشی خواهد توانست ضمن کاهش هزینه‌ها، تمرکز بهتر و سرمایه‌گذاری بیشتری روی مدل‌های برقی داشته باشد.

میتسوبیشی به غیر از تغییر لوگو، بازنگری‌هایی در طراحی بیرونی و داخلی و همچنین پیشرانه نیز خواهد داشت تا مدل‌های تولیدی مطابق با چارچوب‌های این برند خوشنام ژاپنی باشند. استفاده از این استراتژی هر چند باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، اما از سوی دیگر کاهش بیش از پیش استقلال و آزادی عمل میتسوبیشی را در پی خواهد داشت.

نسل جدید اوتلندر

این کمپانی که در گذشته نه‌چندار به خاطر عرضه محصولاتی هیجان‌انگیز و با هندلینگ بالا دارای طرفداران زیادی بود، پس از رسوایی تقلب در اعلام میزان آلایندگی در سراشیبی سقوط قرار گرفت و چنانچه در گروه رنو نیسان ادغام نمی‌شد، چه بسا که الان خبری از نام آن در صحنه رقابت نبود.

در هر حال میتسوبیشی در چند سال گذشته با مشکل از دست دادن مشتری نیز دست به گریبان بوده و در اروپا حال و روز چندان خوشی ندارد. به همین جهت این شرکت قبلا اعلام کرده دیگر در قاره سبز مدل جدیدی معرفی نخواهد کرد تا ۲۰ درصد از زیان‌هایش کاسته شود. البته در مارس ۲۰۲۱ میتسوبیشی با تجدیدنظر در سیاست خود از ادامه فعالیت در کشورهایی که مردم در سمت چپ خیابان رانندگی می‌کنند، خبر داد. در این کشورها میتسوبیشی محصولاتی مبتنی بر مدل‌های رنو را از سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد.

طبق گزارش Nikkei Asia میتسوبیشی تا مارس امسال ۸ پلتفرم داشت، ولی تا مارس ۲۰۲۶ تعداد آنها را به ۴ کاهش خواهد داد. این پلتفرم‌ها شامل دو پلتفرم برای جنوب شرق آسیا و دو پلتفرم دیگر که با همکاری نیسان توسعه می‌یابند، خواهند بود.

بد نیست اشاره کنیم نیسان در سال ۲۰۱۶ و پس از محرز شدن تقلب میتسوبیشی ۳۴ درصد از سهام آن را خریده و ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی را خلق کرد. با وجود شکل‌گیری یک ائتلاف قدرتمند، میتسوبیشی هنوز نتوانسته خود را به سطح مورد انتظار برساند و در طول این مدت همواره در تنگناهای مالی قرار گرفته است.

نکته تامل‌برانگیز اینکه به غیر از میتسوبیشی، رنو و نیسان نیز اوضاع چندان مساعدی ندارند. این گروه بزرگ خودروسازی برای بهبود وضعیت خود، در اواسط سال ۲۰۲۰ یک استراتژی جدید با نام «کوچک اما زیبا» تدوین کرد. در این استراتژی بر تمرکز برندهای زیرمجموعه روی بازارهایی که بیشترین فروش را دارند و همچنین خروج از بازارهای ضعیف تاکید شده‌است.

دیجیاتو

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا