دانش و فناوری

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۱ تسلا: رشد ۷۴ درصدی درآمد

شرکت تسلا گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. طبق آمار موجود در فصل نخست امسال این خودروساز کالیفرنیایی فروشی ۱۰.۳۸۹ میلیارد دلاری را تجربه کرده که از آن ۴۳۸ میلیون دلار درآمد خالص بوده که از رشد فروش ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ حاصل شده‌است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند در فصل اول امسال درآمد تسلا ۱۰.۲۹ میلیارد دلار و سود تعدیل شده هر سهم ۰.۷۹ دلار باشد. این در حالی است که این شرکت رشدی فراتر از پیش‌بینی‌ها داشته و سود هر سهم به ۰.۹۳ دلار رسیده است.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان فروش تسلا نیز ۷۴ درصد رشد داشته؛ این رقم برای درآمد خالص ۱,۸۵۰ درصد و برای درآمد خالص تعدیل شده ۳۰۴ درصد اعلام شده است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه در سه ماهه نخست امسال، جریان نقدینگی عملیاتی تسلا به ۱.۶۴۱ میلیارد دلار رسیده؛ گفته می‌شود با تکیه بر این حجم از نقدینگی حالا تسلا خواهد توانست براحتی سرمایه‌های مورد نیاز خود را تامین کند.

از لحاظ تیراژ تولید، تسلا با ساخت ۱۸۰,۳۳۸ خودرو در سه ماهه اول امسال، رشدی ۷۶ درصدی را تجربه کرده است. برای مقایسه بد نیست بدانید در مدت مشابه سال قبل، تسلا موفق به تولید تنها ۱۰۲,۶۷۲ خودرو شده بود. تحویل مدل‌های تولیدی به مشتریان هم در بازه زمانی مورد بحث به ۱۸۴,۸۷۷ دستگاه افزایش یافته که از رشد ۱۰۹ درصدی حکایت دارد.

تجارت تجهیزات ذخیره‌سازی انرژی و پنل‌های خورشیدی تسلا نیز در این مدت رشد قابل توجهی داشته است، طوری که استفاده از پنل‌های این شرکت با ۱۶۳ درصد رشد به ۹۲ مگاوات رسیده؛ بهره‌گیری از تجهیزات ذخیره‌سازی انرژی هم با ۷۱ درصد رشد به ۴۴۵ مگاوات ساعت افزایش یافته است.

آنطور که تسلا اعلام کرده، در سال‌های پیش رو میانگین رشد سالانه این کمپانی به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید. همچنین به گفته این شرکت تحویل کشنده سنگین به احتمال زیاد از همین امسال آغاز شده و یک منبع دیگر به منابع درآمد افزوده می‌شود.

دیجیاتو

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا