دانش و فناوری

والپیپر پیش‌فرض جدید ویندوز 11 افشا شد؛ همین حالا آن را دانلود کنید

فردا روز بزرگی برای مایکروسافت، کوالکام و شرکای آن‌ها خواهد بود. این شرکت‌ها در آستانه راه‌اندازی اولین موج از دستگاه‌های مجهز به نسخه جدید ویندوز 11 روی رایانه‌های شخصی آرم (ARM) هستند که از آخرین پردازنده‌های سری اسنپدراگون X کوالکام پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از منابع بر این باورند که این نسخه از ویندوز یک والپیپر کاملاً جدید دارد.

مایکروسافت درحال آماده‌سازی این تصویر زمینه پیش‌فرض است که البته، کاربران می‌توانند درحال‌حاضر آن را با وضوح بالا دانلود کنند. در گزارش اخیر که شامل تصاویر لوررفته از گلکسی بوک 4 اج بود این تصویر زمینه جدید را دیدیم:

والپیپر پیش‌فرض جدید ویندوز 11 افشا شد؛ همین حالا آن را دانلود کنید

حالا کاربری با نام cadenza_on این والپیپر را به‌صورت مستقل با کیفیت بالا منتشر کرده است:

قابلیت‌های احتمالی والپیپر بیلد جدید ویندوز 11

درحال‌حاضر، فقط تصویر ثابت این والپیپر منتشر شده است. با‌این‌حال، شایعاتی وجود دارد که مایکروسافت درحال آماده‌سازی افکت‌های جدید برای پس‌زمینه دسکتاپ در ویندوز 11 است. احتمالاً با استفاده از هوش مصنوعی، سیستم‌عامل یک افکت عمق ایجاد می‌کند و بنابراین پس‌زمینه به حرکت موس شما واکنش نشان دهد. مایکروسافت هنوز وجود چنین ویژگی را اعلام نکرده است، بنابراین تضمینی وجود ندارد که آن را به انتشار عمومی برساند.

در 31 اردیبهشت 1403، مایکروسافت میزبان یک رویداد ویژه برای ویندوز و سرفیس خواهد بود که در آن قصد دارد قابلیت‌های نسل بعدی هوش مصنوعی و ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل خود را به‌نمایش بگذارد. همچنین، شاهد معرفی نسخه‌های مصرف‌کننده سرفیس پرو 10 و لپ‌تاپ سرفیس 6 خواهیم بود.

مایکروسافت پیش‌تر نسخه بیزینس این دستگاه‌ها را با پردازنده‌های «استاندارد» اینتل معرفی کرد. نسخه‌های مصرف‌کننده با پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس کوالکام عرضه می‌شوند تا تمرکز مایکروسافت بر روی ویندوز در ARM را برجسته کنند. باید منتظر ماند و دید که این سیستم‌عامل چه قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگری خواهد داشت. مایکروسافت و منابع مختلف روی ویژگی هوش مصنوعی بیلد جدید ویندوز 11 مانور زیادی می‌دهند، اما هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این قابلیت‌های هوش مصنوعی دقیقاً چه کاربردی دارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا