دانش و فناوری

یک مسابقه کشتی بر سر اینکه چه کسی باید رباتاکسی را کنترل کند در کالیفرنیا برگزار می شود

شهرهای اطراف این کشور مدت‌هاست که برای کنترل بیشتر بر نحوه استقرار وسایل نقلیه خودران در خیابان‌های خود فریاد می‌زند. در کالیفرنیا، آنها ممکن است بالاخره به آرزوی خود برسند.

تعداد انگشت شماری از لوایح مرتبط با AV که در این ماه در سفر طولانی خود در مجلس ایالتی پیشرفت کردند، می توانند محدودیت های بیشتری را برای شرکت هایی مانند کروز، موشنال، وایمو و زوکس ایجاد کنند.

یک صورتحساب، SB 915، متمایز است زیرا می‌تواند به شهرها قدرت بیشتری بدهد تا قوانین خود را در مورد روباتاکسی تنظیم کنند – مواردی مانند ساعات کار و مکان‌های مناسب برای حمل و نقل. این لایحه، که این هفته در کمیته حمل و نقل سنا تصویب شد، یکی از چندین قانون است که در سال جاری در کالیفرنیا ارائه شده است و به قرار دادن نرده های محافظ در فناوری پیشگام اختصاص دارد.

خطرات تقریباً برای همه بالاست.

کالیفرنیا، که پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است، باید برای محافظت از ساکنانش، بدون از دست دادن شرکت‌های نسل بعدی که به تبدیل این ایالت به مرکز استعدادهای فناوری کمک کرده‌اند، از سوزن نظارتی استفاده کند. Waymo و Cruise، که مقر هر دو در کالیفرنیا هستند، در معرض خطر تشدید تشریفات بیشتری هستند که می‌تواند مانع توسعه شود – عاملی کلیدی برای دستیابی به سودآوری. مقامات شهر و مردمی که آنها نمایندگی می کنند، در حال مبارزه هستند تا در مورد چگونگی انجام این همه حرف بزنند.

قوانین سخت‌تر می‌تواند سایر ایالت‌ها را تحت تأثیر قرار دهد تا اقدامات مشابهی را انجام دهند – مسیری که با قوانین کالیفرنیا در مورد استانداردهای آلایندگی خودرو انجام شد. می تواند اثر معکوس نیز داشته باشد.

«برای اینکه شهر به شهر بروید و در مورد 500 شهر در کالیفرنیا تصمیم بگیرید که همگی استانداردهای کمی متفاوت دارند، درک اینکه چرا شرکت‌ها خود را تحت این شرایط قرار می‌دهند، واقعاً سخت است، به خصوص وقتی که در طرف دیگر ایالت‌های زیادی دارید. جف فارا، مدیر عامل گروه حمایت از انجمن صنعت خودروهای خودمختار (AVIA)، به TechCrunch گفت. و آنها می گویند، “هی، ما می خواهیم شما بیایید. ما فکر می کنیم که AV می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.'

هنوز روزهای اولیه برای تعداد انگشت شماری از لوایح AV است، که همه آنها باید یک روند قانونی طولانی را طی کنند و می توانند توسط فرماندار گاوین نیوسام وتو شوند. در اینجا توضیحی از صورتحساب ها، جایی که آنها در حال انجام هستند، و اینکه ممکن است برای شرکت ها و مردم چه معنایی داشته باشد، آورده شده است.

SB 915 – دادن قدرت بیشتر به دولت های محلی در مورد AV ها

نویسنده/نویسنده مشترک: سناتور ایالتی دیو کورتز (D) | فردی رودریگز عضو مجمع (D)

حامیان: تیم‌های کالیفرنیا و لیگ شهرهای کالیفرنیا.

کورتز SB 915 را در 17 آوریل معرفی کرد. این لایحه در 23 آوریل در کمیته حمل و نقل سنا تصویب شد. این لایحه به کمیته تخصیصات می رود و در صورت تصویب به صحن سنا می رسد.

SB 915 چیست؟

سناتور کورتز که منطقه 15 او بخش اعظم دره سیلیکون را در بر می گیرد، هفته گذشته هنگام ارائه این لایحه گفت: «این لایحه به دولت ها اجازه می دهد تا بر روی عملیات خدمات خودروهای خودران یا AV ها در جوامع خود نظارت کنند. “در حال حاضر عملیات AV در سطح ایالت توسط سازمان تایید یا رد شده است [Department of Motor Vehicles] یا [Public Utilities Commission]. اگرچه آنها اقداماتی را برای جمع آوری نظرات عمومی انجام می دهند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که ایالت نگرانی های محلی را در نظر بگیرد.

بر اساس SB 915، زمانی که یک سازمان دولتی مانند DMV یا CPUC عملیات AV را تأیید می‌کند، دولت‌های محلی می‌توانند قوانینی را برای تنظیم وسایل نقلیه در حوزه قضایی خود تصویب کنند.

به عنوان مثال، شهرها این قدرت را دارند که ساعات کار یا تعداد وسایل نقلیه را در هر زمان معین در جاده ها تنظیم کنند. شهرها می توانند فرآیندهای مجزای مجوز و جریمه های خود را برای AVهایی که قوانین ترافیک محلی را نقض می کنند ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند ائتلاف هایی با سایر دولت های محلی برای تنظیم مشترک خدمات تشکیل دهند.

نکته مهم توجه: زبان این لایحه تصریح می کند که اگر یک دولت محلی به ایجاد مقررات نپردازد (به دلیل اینکه بسیاری از ادارات محلی کم کار هستند و بیش از حد کار می کنند)، دستورالعمل های پیش فرض به هر چیزی که ایالت تصویب کرده است بازمی گردد.

SB 915 همچنین از همه شرکت‌های خدمات مسافربری تجاری AV می‌خواهد که با قوانین دسترسی معلولان مطابقت داشته باشند، سیستمی را برای پاسخ‌دهندگان اضطراری ارائه دهند و پاسخ‌دهندگان اضطراری را در مورد نحوه نادیده گرفتن دستی وسایل نقلیه آموزش دهند.

مجموعه ای از مقررات

مخالفان SB 915، که شامل گروه لابی‌گری انجمن صنعت خودروهای خودمختار (AVIA)، اتاق‌های بازرگانی مختلف، و سایر گروه‌های صنعت فناوری و تجاری می‌شود، ابراز نگرانی کردند که ایجاد چنین مجموعه‌ای از مقررات محلی، انطباق را برای شرکت‌ها چالش‌برانگیز کرده و نوآوری را محدود می‌کند. .

فرح گفت: “شهرها از نظر انواع چیزهایی که می توانند با آنها درگیر شوند بسیار محدود هستند، مواردی مانند محدودیت سرعت و اجرای قانون محلی.” و بنابراین برای وسایل نقلیه انسان محور، شهرها از نظر مقررات نقش چندان قوی ای نداشته اند. و این چیزی است که ما فکر می کنیم باید در دنیای خودروهای خودران اعمال شود. برای من اصلاً منصفانه نیست که وسایل نقلیه خودران برای این نوع عملکردها انتخاب شوند.”

کورتز در یک مصاحبه تلفنی با TechCrunch این استدلال را به چالش کشید:

این فرهنگ و سیستمی است که ما اکنون برای وسایل نقلیه در این وضعیت از نظر مقررات خودرو داریم، بنابراین من احساس می‌کنم اگر این روی صفحه اصلی اپل من بود، فقط AV را به طرح فعلی می‌کشیم. CPUC به تنظیم نرخ های شما ادامه خواهد داد. DMV مجوزهای فراگیر و ثبت نام شما را انجام می دهد. و سپس دولت‌های محلی کارهای ظریف‌تری را انجام می‌دهند و به شما اطلاع می‌دهند که افراد را کجا پیاده کنید و افراد را در فرودگاه سوار کنید، به شما اطلاع دهند که در کجا مسیرهای امن به مدارس وجود دارد و آیا مناطق بارگیری خاصی وجود دارد که برای AV ها خوب نیست

در حال حاضر سابقه ای برای این نوع مقررات وجود دارد.

شهرها و شهرک‌ها در حال حاضر این توانایی را دارند که مقررات خود را در مورد بسیاری از مسائل مربوط به حمل و نقل، مانند عملکرد وسایل نقلیه برای اجاره، تنظیم کنند، دسته‌ای که طبق کد خودروی کالیفرنیا مطمئناً ربات‌اکسی در آن قرار می‌گیرد. شهرها همچنین می توانند ترافیک در محل های ساخت و ساز را تنظیم کنند، وسایل نقلیه پارک شده در خطوط آتش نشانی را حرکت دهند و حداکثر سرعت را تعیین کنند.

“و [local governments] کورتز گفت هر هفته ملاقات کنید. “این بخشی در مورد مقاومت صنعت است که من به طور کامل ذهنم را درگیر نکرده ام. به‌عنوان یک تاجر، ترجیح می‌دهم زیرکی دولت محلی برای رسیدگی به این مسائل مهم را داشته باشم تا ایالت کالیفرنیا، این سیستم بزرگ بوروکراتیک و دو مجلسی که فقط یک بار در سال منتشر می‌شود.»

کورتز گفت که نگرانی‌های صنعت را درک می‌کند که دادن قدرت بیشتر به مناطق، توانایی AVها را برای کار در آنجا تهدید می‌کند. با این حال، وی خاطرنشان کرد که این لایحه به شهرها حق ممنوعیت وسایل نقلیه بدون راننده را نمی دهد.

بر اساس اساس، آنچه که ما در تلاش هستیم به مقامات منتخب – که توسط مردم در آنجا قرار می‌گیرند – برسانیم این است که نباید تصمیم‌گیری در مورد نحوه استقرار فناوری هوش مصنوعی، از جمله وسایل نقلیه خودران، را به شرکت‌های بزرگ واگذار کنیم. پیتر فین، معاون منطقه غربی اخوان بین‌المللی تیم‌سترها، در یک مصاحبه تلفنی به TechCrunch گفت. اگر تمام تصمیم‌گیری‌ها را به دست شرکت‌ها بسپاریم، آن‌ها تلاش خواهند کرد تا ارزش سهامداران را به حداکثر برسانند.»

به نظر فین، AVIA اخیراً اصول TRUST خود را منتشر کرده است، یک استاندارد صنعتی برای اینکه چگونه شرکت های AV باید به طور ایمن فعالیت های خود را در جوامع در ایالات متحده گسترش دهند، از جمله توصیه هایی در مورد شفافیت، تعامل با جوامع، استانداردهای امنیت سایبری و حریم خصوصی و موارد دیگر. این اصول هم به‌عنوان دستورالعمل‌هایی برای شرکت‌ها و هم به‌عنوان بیانیه‌ای برای دولت‌ها عمل می‌کنند که صنعت AV کاملاً قادر است خود را تنظیم کند، بسیار متشکرم.

بقیه خط لوله خودروهای خودمختار کالیفرنیا

AB 2286 احیای AB 316 است، لایحه ای که اپراتورهای ایمنی انسانی را ملزم می کند در صندلی راننده خودروهای سنگین خودمختار باشند. در نوامبر 2023، فرماندار نیوسام این لایحه را علیرغم حمایت قاطع از آن وتو کرد، به همین دلیل بود که اعضای مجلس، سیسیلیا آگیار-کری (D)، لورا فریدمن (D) و Ash Kalra (D) آن را مجدداً در فوریه معرفی کردند.

لایحه احیا شده در 15 آوریل در کمیته حمل و نقل سنا تصویب شد و مجدداً به کمیته ارتباطات و حمل و نقل ارجاع شد.

کمیته حمل و نقل در 22 آوریل به پیشرفت AB 1777 رأی داد، که کد فعلی خودرو را در رابطه با AVها اصلاح می کند. این لایحه، که فیل تینگ (D) عضو مجمع در ژانویه ارائه شد، از سازنده می‌خواهد گواهی دهد که AV می‌تواند به پروتکل‌های geofencing تعریف‌شده پاسخ دهد و از آن پیروی کند. همچنین از سازنده می‌خواهد که به وضوح یک شماره تلفن کار را بر روی AV نمایش دهد که همیشه نظارت می‌شود تا ارتباط بین شرکت‌ها و مجریان قانون، امدادگران اضطراری و افسران کنترل ترافیک امکان‌پذیر شود.

AB 1777، مانند SB 915، همچنین در را به روی جریمه سازندگان AV باز می کند، اگر وسیله نقلیه ای که بدون راننده انسان کار می کند، تخلفی انجام دهد.

Farrah به TechCrunch گفت که صنعت AV هرگز تصور نمی کرد که خودروهای تجاری خودران از صدور بلیط برای تخلفات رانندگی معاف شوند. او خاطرنشان کرد که اکثر ایالت‌های دارای مقررات AV، به استثنای کالیفرنیا، تصور می‌کنند که سازنده وسیله نقلیه راننده است و بنابراین در صورتی که هیچ راننده انسانی حضور نداشته باشد، مسئول است.

AB 1777 همچنین از سازندگان AV می‌خواهد که گزارش‌های فصلی را که خلاصه‌ای از فعالیت خودروهایشان است، به DMV ارائه کنند. اگر سازندگان نتوانند این کار را انجام دهند، این لایحه به DMV اجازه می‌دهد تا مجوز آزمایش را به طور کامل تعلیق یا لغو کند، یا به‌طور تدریجی اقداماتی را اعمال کند که مکان‌هایی را که خودروها می‌توانند کار کنند، سرعت آن‌ها، تحت شرایط آب و هوایی و موارد دیگر را محدود می‌کند.

آخرین لایحه ای که از طریق قانونگذار کالیفرنیا راه می یابد، AB 3061 است که تولیدکنندگان AV را ملزم می کند تا گزارش های قوی تری را تا 31 ژوئیه 2025 به DMV ارائه کنند. امروز، شرکت های AV باید تصادفات را به DMV و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گزارش دهند. اما این لایحه آنها را وادار می کند تخلفات رانندگی و قطع ارتباط، و همچنین هرگونه حادثه تبعیض یا مانع دسترسی مسافر معلول را گزارش کنند.

تولیدکنندگان باید گزارش‌های دقیقی را در زمان وقوع هر حادثه و همچنین گزارش‌های منظمی که شامل مایل‌های طی شده خودرو، توقف‌های برنامه‌ریزی نشده و خدمات قابل دسترسی با ویلچر است، ارائه دهند.

AB 3061 همچنین از DMV و همچنین آژانس‌های دیگر مانند CPUC و اداره گشت بزرگراه کالیفرنیا می‌خواهد تا فرم‌ها و گزارش‌های رویدادهای AV منظم را ایجاد و منتشر کند که در دسترس عموم باشد. اگر شرکت‌ها به مفاد گزارش‌دهی پایبند نباشند، DMV صلاحیت اعمال جریمه یا تعلیق یا لغو مجوزها را خواهد داشت. همچنین به اعضایی که شواهد مستقیم از یک حادثه دارند مسیری برای ارسال گزارش‌های حادثه AV داده می‌شود.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا