دانش و فناوری

رویداد فناورانه ایده آرا در فناوری‌های همگرا و کوآنتومی برگزار شد

رویداد فناورانه ایده آرا در فناوری‌های همگرا و کوآنتومی با همکاری معاونت فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات این رویداد یک روزه در بخش‌های مختلف شیمی، زیست شناسی، ریاضی و علوم کامپیوتر، فیزیک و فناوری های کوآنتومی برگزار و ۸۹ ایده از سوی دانشجویان ارائه شد. ایده‌ها در بخش‌های مختلف با حضور استادان، متخصصان، فعالان حوزه صنعت و کسب و کار، شرکت‌های شتاب دهنده و حامیان استارت آپ‌ها و سرمایه‌گذاران، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند..

براساس این گزارش، امیرحسین ساری رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا واحد علوم و تحقیقات و رئیس کمیته علمی این رویداد گفت: فناوری‌های همگرا؛ پدیده‌ایست که مقدمات عصری جدید را در پیشرفت‌های علمی فراهم می‌کند. فناوری‌های همگرا که پیشرفت چهار حوزه علم و فناوری (نانو، زیستی، شناختی و اطلاعات) را در بر گرفته، مبتنی بر دانش و فناوری هستند. از این رو ارائه ایده‌های فناورانه مبتنی بر پایه‎‌های علمی از سوی دانشجویان، می‌تواند در پیش‌برد اهداف، موثر واقع شود.

محمد قهدریجانی مدیرکل کارآفرینی، توسعه و انتقال فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز ضمن بیان اهمیت برگزاری رویدادهای ایده آرا و ایده بازار، تصریح کرد: رویدادهای کارآفرینی و ایده آرا برای استارتاپ‌های نوپا و هسته‌های فناور دانشجویی، در قالب‌های مختلف، برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

به گفته وی، این رویدادهای فناورانه و کارآفرینی با هدف کمک به استارتاپ‌ها با انتقال تجربه کارآفرینان موفق برگزار می‌شوند. به‌علاوه استارتاپ‌هایی که در رویدادهای مختلف کارآفرینی شرکت می‌کنند، طی برگزاری این رویدادهای کارآفرینی، بر روی ایده مد نظر خود کار کرده و راه‌اندازی کسب و کار را تمرین می‌کنند.
دکتر قهدریجانی گفت: معاونت فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات طی ۱۵ ماه گذشته بیش از ۴۰ رویداد (۷ رویداد آموزشی انگیزشی، همراه با کارآفرینان برتر، ۱۰ رویداد مهارتی و توانمندسازی، ۱۲ رویداد در قالب مسابقات و نمایشگاه‌ها، ۷ رویداد در قالب سخنرانی و انتقال تجارب، ۶ رویداد آشنایی با کارآفرینان، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه گذاران) را برای دانشجویان رشته‌های مختلف، برنامه ریزی و برگزار کرده است.

لیلا فکری اول، عضو هیئت علمی و دبیراجرایی این رویداد فناورانه، گفت: در این رویداد از صاحبان صنعت و شتاب‌دهنده‌های تخصصی دعوت شد تا در کنار استادان و صاحب نظران، علاوه بر حضور در پنل داوران رویداد، به‌عنوان مشاوران کسب و کار با دانشجویان صاحب ایده همکاری کنند..

وی در رابطه با روند برگزاری این رویداد، ادامه داد: دانشجویان در گام اول، باید ایده‌های خود را با توجه به نوآوری به‌کار برده شده، نیاز بازار و صنعت، حل مساله موجود و امکان‌سنجی ساخت و تولید محصول یا خدمات فناورانه بیان کنند. پس از اینکه ایده‌ها ارزیابی و بررسی شدند، به لحاظ امکان سنجی و نوآوری، انتخاب شده و در ادامه جهت کسب آموزش های لازم و دریافت مشاوره‌های کسب و کار به موسسات شتاب‌دهی دانشگاه معرفی می‌شوند.

به گفته دکتر فکری اول، دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی در حوزه فناوری و پس از نگارش و تکمیل طرح کسب و کار(BP) می‌توانند در قالب یک تیم کاری (هسته فناور)، جهت استقرار و استفاده از فضای کار اشتراکی به مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات معرفی شوند. در نهایت، هسته‌های فناور با ساخت و تولید محصول یا ارائه خدمات فناورانه می‌توانند یک گام دیگر به جلو رفته و تبدیل به واحد فناور شده تا از امتیازات و حمایت‌های بخش‌های مختلف، بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، در پایان این رویداد یک روزه، ۱۲ ایده برتر در ۴ بخش مختلف معرفی و در نهایت با توجه به امتیازات کسب شده؛ تیم‌های اول تا سوم هر رشته مشخص شد که علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران را نیز دریافت کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا