دانش و فناوری

اتحادیه اروپا: اگر اپل در تغییرات اپ استور کوتاهی کند، برخورد جدی خواهیم کرد

مدیر صنعت اتحادیه اروپا گفته است اگر تغییرات اپ استور با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت نداشته باشد، اپل با اقدامات جدی روبه‌رو خواهد شد. به‌منظور مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا، اپل به‌زودی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های خود را از طریق سایدلودینگ در آیفون توزیع کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند برای پرداخت‌ها از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل که تا 30 درصد کارمزد دارد، استفاده نکنند؛ اما این تغییرات شاید کافی نباشند.

براساس گزارش رویترز، «تیری برتون»، رئیس بخش صنعت در اتحادیه اروپا، در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های اپل گفت: «DMA دروازه‌های اینترنت را به روی رقابت باز خواهد کرد تا بازارهای دیجیتال منصفانه و آزاد باشند. تغییرات درحال‌حاضر اتفاق افتاده است و از 7 مارس [17 اسفندماه] ما پیشنهادهای شرکت‌ها و بازخوردهای اشخاص ثالث را ارزیابی خواهیم کرد.» بااین‌حال، منتقدان گفته‌اند که تغییرات اپل به‌اندازه کافی نیست و استدلال می‌کنند که ساختار هزینه‌ها و کارمزدهای اپل ناعادلانه باقی می‌ماند و این تغییرات ممکن است ناقض DMA باشد.

برتون دراین‌باره گفته است:

«اگر راهکارهای پیشنهادی به‌اندازه کافی خوب نباشد، از اقدام جدی دریغ نخواهیم کرد.»

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%d9%be%d9%84'>اپل</a> و <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7'>اتحادیه اروپا</a>

تغییرات اپل برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا

کاربران دستگاه‌های اپل در اتحادیه اروپا همچنین می‌توانند مرورگرهای پیش‌فرض و پرداخت با NFC از طریق برنامه‌های شخص ثالث را انتخاب کنند؛ به این معنی که آن‌ها ملزم نیستند تنها از سیستم Apple Pay استفاده کنند. بااین‌حال، حتی اگر توسعه‌دهندگان ترجیح دهند که از اپ استور یا سیستم پرداخت اپل استفاده نکنند، همچنان باید 50 سنت یورو در سال به‌ازای هر حساب کاربری هزینه بپردازند.

اپل این هزینه را با عنوان Core Technology Fee دریافت می‌کند. این شرکت می‌گوید این هزینه فقط برای توسعه‌دهندگانی اعمال می‌شود که شرایط تجاری جدید را انتخاب کنند. شرکت‌های مختلف ازجمله اسپاتیفای از این تغییرات انتقاد کرده‌اند. آن‌ها هرچند از تغییرات جدید خرسند هستند، اما این هزینه‌ها را نیز زیاد می‌دانند.

سخنگوی کمیسیون اروپا نیز گفته است: «ما به اطلاعیه‌های اپل قبل از مهلت 7 مارس توجه می‌کنیم و عمیقاً دروازه‌دارها را تشویق می‌کنیم تا پیشنهادهای خود را با اشخاص ثالث بررسی کنند.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا