دانش و فناوری

اپل با ویژگی «پرسونای فضایی» تجربه تعامل در هدست ویژن پرو را متحول کرد [تماشا کنید]

اپل پرسوناهای هدست ویژن پرو را که در واقع نسخه دیجیتال کاربران هستند، بهبود داده است و اکنون می‌توانید از آن‌ها در برنامه‌های دارای قابلیت SharePlay برای مواردی ازجمله همکاری، بازی یا تماشای فایل‌های رسانه‌ای با دیگران استفاده کنید.

اپل این ویژگی جدید را «پرسونای فضایی» می‌نامد و ایده اصلی آن این است که کاربران هنگام تماس با دیگران بیشتر احساس کنند که در یک فضای فیزیکی مشترک هستند. اپل سال گذشته این ویژگی را نمایش داده بود اما تاکنون در دسترس کاربران نبوده است. با توجه به اینکه تصور این ویژگی ممکن است کمی سخت به نظر برسد، در ویدیو زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

پرسوناها حالا می‌توانند در محیط اپل ویژن پرو معلق شوند

همانطور که در ویدیو بالا قابل مشاهده است، ظاهراً هر کاربر با وجود این ویژگی می‌تواند چیزی که می‌بیند را کنترل کند و بدون تأثیر بر تجربه کاربر دیگر، مکان قرارگیری یک شئ را تغییر دهد. همچنین با وجود پشتیبانی از قابلیت صدای فضایی، می‌توانید متوجه شوید که طرف مقابل شما در کدام قسمت از فضای مجازی حضور دارد.

برای استفاده از این ویژگی، باید حداقل از VisionOS 1.1 استفاده و در طول تماس FaceTime گزینه Spatial Persona را انتخاب کنید. همچنبن حداکثر پنج نفر می‌توانند به‌صورت همزمان در یک جلسه «پرسونای فضایی» حضور داشته باشند.

درباره هدست ویژن پرو، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل هفته گذشته گفته بود که این هدست در ادامه سال 2024 در چین عرضه می‌شود. همچنین نسخه وب اپ استور اپل ویژن پرو چند هفته قبل در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا