دانش و فناوری

اولین محصول نورالینک با نام «تله‌پاتی» شیوه تعامل ما با فناوری را تغییر می‌دهد

ایلان ماسک ساعاتی پیش اعلام کرد که شرکت نورالینک برای اولین‌بار در مغز یک انسان تراشه کاشته است. او در ادامه در پست دیگری گفت که اولین محصول این شرکت «تله‌پاتی» نام دارد و می‌خواهد شیوه تعامل ما با فناوری را تغییر دهد.

ایلان ماسک پس از اعلام خبر کاشت اولین تراشه نورالینک در مغز یک انسان، در پست دیگری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت اولین محصول این شرکت با نام «تله‌پاتی» (Telepathy) ساخته می‌شود.

تله‌پاتی نورالینک چگونه کار می‌کند؟

او در پست دیگری توضیح داد که این تراشه می‌تواند کنترل گوشی یا کامپیوتر را تنها از طریق فکرکردن در اختیار کاربر قرار دهد. به‌ عبارت دیگر، کاربران با کمک این تراشه می‌تواند تقریباً هر دستگاهی را با مغز خود کنترل کند.

ایلان ماسک گفت اولین کاربران تله‌پاتی افرادی خواهند بود که کنترل اعضای بدن خود را از دست داده‌اند. او همچنین اضافه کرد: «تصور کنید که استیون هاوکینگ می‌توانست سریع‌تر از یک تایپیست یا مسئول حراجی با بقیه ارتباط برقرار کند. این هدف ماست.»

اگرچه جزئیات زیادی درباره اولین کاشت تراشه در مغز یک انسان منتشر نشده، اما ماسک اعلام کرده که این اتفاق موفقیت‌آمیز بوده است. در پست او ذکر شده که نتایج اولیه از تشخیص امیدوارکننده اسپایک نورون خبر می‌دهد.

اسپایک‌ها فعالیت نورون‌ها هستند که مؤسسه ملی سلامت آمریکا آن را به‌عنوان سلول‌هایی توصیف می‌کند که از سیگنال‌های الکتریکی و شیمیایی برای ارسال اطلاعات به مغز و دیگر نقاط بدن بهره می‌برند.

نورالینک بهار امسال موفق به دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای آغاز آزمایش‌های انسانی خود شد. این شرکت در پاییز از جذب داوطلب برای آغاز کارآزمایی‌های بالینی انسانی خبر داد؛ حالا به‌نظر می‌رسد که این فاز بالاخره پس از اندکی تأخیر شروع شده است.

در ماه‌های آینده باید منتظر باشیم تا ببینیم نتایج عملکرد این تراشه در انسان‌ها چگونه خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا