دانش و فناوری

دادگاه اپل و اپیک گیمز در استرالیا مجدداً آغاز می‌شود؛ این‌بار با حضور گوگل

جدال قانونی متوقف‌شده بین اپل و اپیک گیمز در استرالیا قرار است به‌زودی از سر گرفته شود، اما این‌بار شکایت مشابهی علیه گوگل نیز در همان دادگاه وجود خواهد داشت.

اپیک گیمز به‌عنوان بخشی از نبرد حقوقی خود علیه اپل بر سر بازی محبوب فورتنایت (Fortnite)، در سال 2020 تلاش کرد تا این نبرد را به دادگاه‌های استرالیا بکشاند. با‌این‌حال، در آوریل سال 2021، قاضی دادگاه دستور داد که این پرونده تا زمان مشخص‌شدن نتیجه نسخه آمریکایی آن متوقف شود.

حالا با پایان‌یافتن نبرد قضایی این دو شرکت در آمریکا، پرونده دادگاه استرالیا دوباره برای شروع آماده می‌شود. البته حالا اپل تنها شرکتی نخواهد بود که در برابر ادعاهای اپیک گیمز از خود دفاع می‌کند، زیرا طبق گزارش‌های موجود، نماینده گوگل نیز در همان دادگاه حضور خواهد داشت.

شکایت اپیک گیمز از اپل و گوگل در استرالیا

دادگاه اپل و اپیک گیمز در استرالیا مجدداً آغاز می‌شود؛ این‌بار با حضور گوگل

اپیک در استرالیا نیز شکایت‌های مشابهی علیه اپل و گوگل تنظیم کرده و علاوه‌ بر مطرح‌کردن اختلافات خود بر سر خریدهای درون‌برنامه‌ای، این دو غول فناوری را به داشتن رفتار انحصاری متهم کرده است.

انتظار می‌رود که این دادگاه تا پنج ماه ادامه داشته باشد. ارسال اظهاریه‌های ابتدایی دو هفته طول خواهد کشید و پس از آن، شواهد مربوط به پرونده در طول سه ماه توسط کارشناسان و شاهدان ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود که شاهد حضور افراد شناخته‌شده‌ای از اپل و گوگل در دادگاه استرالیا باشیم. «تیم سویینی»، مدیرعامل اپیک نیز ظاهراً در آن حضور خواهد داشت.

پس از دوره سه‌ماهه ارائه شواهد، مدارک نهایی ظرف دو هفته ارائه خواهند شد که با این شرایط، دادگاه در اواسط ماه ژوئیه به پایان خواهد رسید. البته احتمالاً شرکت‌های درگیر نسبت به حکم‌های صادرشده درخواست تجدیدنظر کنند، ازاین‌رو، این پرونده شاید تا سال 2025 یا بعد از آن به پایان نرسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا