دانش و فناوری

گوگل پیکسل 8a احتمالاً هفت سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند [تماشا کنید]

تاکنون رندرها و تصاویری از پیکسل 8a منتشر شده است که ظاهر این دستگاه را نشان می‌‎دهد و حالا اطلاعات جدیدی از گوشی مقرون‌به‌صرفه گوگل فاش شده است. طبق این اطلاعات که براساس تصاویر تبلیغاتی این دستگاه و یک ویدیوی کوتاه 30 ثانیه‌ای فاش شده، پیکسل ‌8a هفت سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

Android Headlines تصاویر تبلیغاتی پیکسل 8a را به‌ اشتراک گذاشته که حاوی اطلاعاتی در مورد این دستگاه است. یکی از این موارد، دریافت آپدیت امنیتی به‌ مدت هفت سال است که باعث می‌شود گوشی مقرون‌به‌صرفه آینده گوگل با گذشت زمان، در برابر تهدیدات ایمن باشد. با‌این‌حال، مشخص نیست که آیا این دستگاه نیز مانند گوشی‌های پرچمدار پیکسل 8 و 8 پرو، هفت سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید نیز دریافت خواهد کرد یا خیر.

قابلیت‌های فاش‌شده برای پیکسل 8a

گوگل تاکنون برای گوشی‌های پیکسل تنها پنج سال به‌روزرسانی امنیتی و سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید ارائه می‌کرده است؛ بنابراین انتشار هفت سال آپدیت امنیتی همچنان نکته قابل‌توجهی برای پیکسل 8‌A محسوب می‌شود.

گوگل پیکسل 8a احتمالاً هفت سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند [تماشا کنید]

علاوه‌براین، Android Headlines در گزارش خود فاش کرده است که پیکسل 8A از همان پردازنده G3 Tensor بهره می‌برد که پیکسل 8 و 8 پرو نیز با آن عرضه شده بودند. همچنین در تصاویر فاش‌شده، به شارژ سریع با «باتری قابل‌ اعتماد برای تمام روز»، مقاومت در برابر آب با استاندارد IP67 و قابلیت حذف نویز گوگل برای تماس‌های تلفنی واضح‌تر نیز اشاره شده است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی که گوگل تاکنون برای مجموعه پیکسل خود ارائه کرده است، مانند امکان خلاصه‌کردن ایمیل‌ها و Circle to Search نیز ازجمله قابلیت‌هایی است که احتمالاً در پیکسل 8A وجود خواهد داشت.

طبق اطلاعاتی که در گزارش‌های قبلی فاش شده بود، پیکسل 8A با رنگ سبز نعنایی جدید همراه با صفحه نمایش 120 هرتزی روشن‌تر و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود که نسخه 128 گیگابایتی این گوشی تقریباً 510 دلار و نسخه 256 گیگابایتی نیز تقریباً 572 دلار قیمت خواهد داشت. انتظار می‌رود گوگل پیکسل 8A در جریان کنفرانس I/O معرفی شود که در 14 مه (25 اردیبهشت‌ماه) برگزار خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا