دانش و فناوری

عقب‌نشینی اپل؛ با فشار اتحادیه اروپا حساب توسعه‌دهنده خالق فورتنایت دوباره فعال شد

مدتی پیش اپل به دلیل مسدودسازی حساب اپیک گیمز در iOS مورد بررسی اتحادیه اروپا قرار گرفت و حالا «تیم سوئینی»، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید حساب توسعه‌دهنده آن‌ها با فشارهای کمیسیون اروپا بازگردانده شده است. به این ترتیب این شرکت می‌تواند فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن خود را در iOS عرضه کند و از آن پس کاربران اروپایی می‌توانند در آیفون فورتنایت بازی کنند.

براساس گزارش ورج، اپیک گیمز اکنون می‌تواند می‌تواند فروشگاه اپلیکیشن خود را در اتحادیه اروپا عرضه کند. اپل مدتی پیش مجوز توسعه این ناشر بازی را لغو کرده بود، اما اپیک گیمز اکنون می‌گوید که کوپرتینویی‌ها پس از تحقیقات کمیسیون اروپا تصمیم خود را عوض کرده‌اند. به گفته اپیک گیمز اپل به کمیسیون اروپا متعهد شده است که حساب توسعه‌دهنده این شرکت را دوباره فعال کند. اپیک گیمز اکنون قصد دارد فروشگاه جایگزین اپ استور را عرضه کند تا بازی فورتنایت را به iOS در اروپا بازگرداند.

عقب‌نشینی اپل؛ با فشار اتحادیه اروپا حساب توسعه‌دهنده خالق فورتنایت دوباره فعال شد

فورتنایت در اتحادیه اروپا به iOS بازمی‌گردد

اپل این تصمیم را در ایمیلی به سایت ورج تأیید کرده است. سخنگوی اپل می‌گوید: «پس از گفت‌وگو با اپیک، آن‌ها متعهد به پیروی از قوانین، ازجمله سیاست‌های قانون بازارهای دیجیتال ما هستند. در نتیجه، اپیک سوئد مجاز به امضای مجدد قرارداد توسعه‌دهنده شده است.»

کمیسیون اروپا وظیفه بازگرداندن مجوز حساب توسعه‌دهنده اپیک را به عهده داشته است. اپل پس از تماس‌های این کمیسیون از تصمیم خود در مورد حذف حساب توسعه‌دهنده اپیک عقب‌نشینی کرد.

درسال 2020 اپل بازی محبوب فورتنایت را از iOS حذف و مدتی پیش نیز حساب توسعه‌دهنده سازنده آن را تعلیق کرد. پس از این قضایا، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا شروع به بررسی این موضوع کردند که چرا اپل حساب توسعه‌دهنده اپیک را ممنوع کرده است و همچنین اینکه آیا این حساب با قوانین اروپا مطابقت دارد یا خیر.

حالا قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اولین مسئله بزرگ خود را با اپل پشت‌سر گذاشت؛ این اختلاف شرکت اپیک سوئد را از رقابت با اپ استور منع می‌کرد. DMA اتحادیه اروپا رسماً از روز چهارشنبه (16 اسفند) اجرایی شد و به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و گزینه‌های پرداخت جایگزین در iOS اجازه فعالیت می‌دهد. البته این قابلیت‌ها صرفاً در اتحادیه اروپا در دسترس است و به گفته اپل اگر برای مدت طولانی از این محدوده خارج شوید، نمی‌توانید از این امکانات بهره ببرید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا