دانش و فناوری

مدیرعامل فناپ در پنل تاب‌آوری کسب‌وکارها: رهبران سازمان‌ها از هفت خان می‌گذرند

مدیرعامل فناپ عقیده دارد تاب‌آوری کسب‌وکارها وابسته به تاب‌آوری رهبران آن‌هاست و هر رهبری برای حفظ سازمان خود هفت مرحله را تاب می‌آورد.

«شهاب جوانمردی»، مدیرعامل فناپ در نشست پنلی «تجربه زیسته کسب‌وکارها در عرصه تاب‌آوری» با اشاره به اینکه تاب‌آوری رهبران سازمان‌ها هفت خان قابل تأمل دارد، گفت: «از آنجایی که رهبران سازمان‌ها همواره چهره بوده‌اند، اغلب فراموش می‌کنیم که آن‌ها هم مشکلاتی دارند که بار آن‌ها را به تنهایی به دوش می‌کشند تا بتوانند تاب‌آوری را در سازمان حفظ کنند.»

او ادامه داد که ما معمولا رهبران را به عنوان افرادی می‌شناسیم که جملات قصار می‌گویند در حالیکه آن‌ها نیز مثل ما انسان هستند و اغلب اوقات نمی‌توانند درباره مشکلاتشان با سایرین حرف بزنند و ناچارند آن‌ها را باخودشان حل و فصل کنند.

هفت مرحله‌ای که رهبران را پخته‌تر می‌کند

مدیرعامل فناپ از این هفت مرحله به عنوان هفت گامی یادکرد که مانند کوره عمل می‌کنند و رهبران را پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌کنند.

به گفته جوانمردی هیئت‌مدیره اولین مرحله است. او در این باره با اشاره به اینکه رهبران باید برای پیشبرد برنامه‌هایشان مقابل هیئت‌مدیره پاسخگو باشند، گفت: «رهبران باید شکست خود را جلوی اعضای هیئت‌مدیره توجیه کنند و در جلسات اموری را بپذیرند که برای پیشبرد سازمان ضروری است.»

او همچنین ادامه داد: «دومین مرحله مقابله با سهام‌دار است. کسی که باارزش‌ترین دارایی‌اش را وسط گذاشته و امید دارد حداقل عایدی‌اش متناسب با تورم جامعه باشد. امروزه شرکت‌ها اگر رشدی باشند، در کوتاه‌مدت به تقسیم سود نمی‌رسند و اگر بزرگ باشند، برای تامین نقدینگی امکان پاسخگویی به سهامدار را ندارند. در اینجاست که رهبران باید در جلسات رسمی به تنهایی پاسخگوی سهام‌دار باشند.»

او شرکت‌های رقیب را به عنوان سومین مرحله نام برد و اشاره کرد: «با اینکه وجود رقبا باعث رشد می‌شود اما برای یک برندی که تازه وارد بازار شده است، معمولا برند در ابتدا توسط رقبا پایمال می‌شود. رقبا نمی‌پذیرند که بازیگر جدیدی وارد بازار شود و سعی می‌کنند او را نادیده بگیرند. در این لحظه است که هویت برند تازه وارد نابود می‌شود. رهبر برند ناچار است این چالش را به تنهایی حل کند و چه رهبرانی که در این مرحله آسیب‌های زیادی دیدند و از بین رفتند.»

به باور مدیرعامل فناپ، خان بعدی خانواده است که رهبر نمی‌تواند تعادل لازم را بین کار و خانواده فراهم کند و معمولا در اینجا خانواده سهم کمتری می‌برد.

جوانمردی درباره اهمیت مشتری نیز توضیح داد: «مشتری‌ها ارزشمندترین دارایی هر سازمانی هستند و رهبران باید به درخواست‌های به جا و نابجای مشتری پاسخ دهند. اگر هم تازه‌وارد باشند، باید باج نابجا بدهند و این را نمی‌توانند از سمت بنگاه توجیه کنند.»

او عقیده دارد همکاران که انتظار شادبودن و پرانرژی بودن رهبر سازمان‌شان را دارند، خان ششم به حساب می‌‌آیند: «هفتمین خان نیز تاب‌آوری رهبران است که باید بدانید این موضوع در نهایت موجب حفظ سازمان می‌شود.»

به باور مدیرعامل فناپ، عبور از این هفت مرحله مانند قرارگرفتن در یک چرخه است و مدام تکرار می‌شود. او اشاره کرد که‌افراد باید بدانند در پس تابلوهای افتخار و موفقیت‌ها چه چالش‌هایی وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا