دانش و فناوری

Google Photos اکنون به شما امکان می‌دهد عکس‌های خصوصی «پوشه قفل‌شده» خود را در همه دستگاه‌ها همگام‌سازی کنید

این شرکت امروز اعلام کرد که Google Photos اکنون عکس‌های خصوصی ذخیره شده در پوشه قفل شده شما را در دستگاه‌های شما از طریق پشتیبان‌گیری ابری همگام‌سازی می‌کند. پوشه قفل شده برای اولین بار در می 2021 معرفی شد و به کاربران اندروید اجازه می دهد عکس های خصوصی را در یک فضای محافظت شده با رمز عبور ذخیره کنند تا عکس ها برای دیگرانی که ممکن است به برنامه Photos دسترسی داشته باشند یا زمانی که عکس های خود را در تلویزیون متصل نمایش می دهند قابل مشاهده نباشند.

اما تا به حال، آن عکس‌ها روی یک دستگاه قفل شده بودند، به احتمال زیاد گوشی اندرویدی کاربر. اکنون، آنها همچنین با پشتیبان‌گیری ابری همراه خواهند بود و به کاربران اجازه می‌دهند از هر دستگاهی که دارند به این عکس‌های خصوصی و شخصی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، کاربران می توانند برای اولین بار یک پوشه قفل شده را در دستگاه های iOS و وب خود به جای آندروید راه اندازی کنند.

اعتبار تصویر: گوگل

شما همچنین این گزینه را دارید که پشتیبان‌گیری را برای پوشه قفل شده فعال کنید، به این معنی که اگر نمی‌خواهید محتوای آن با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی شود، می‌توانید گزینه پشتیبان‌گیری را خاموش نگه دارید.

هیچ چیز دیگری در مورد نحوه عملکرد پوشه قفل شده تغییر نمی کند. عکس‌ها و ویدیوهای خصوصی شما از این پوشه در کمربند، خاطرات، آلبوم‌ها ظاهر نمی‌شوند و وقتی Google Photos را جستجو می‌کنید ظاهر نمی‌شوند.

این به‌روزرسانی به دنبال اضافه شدن ویژگی جدید حافظه‌های شبیه به دفترچه یادداشت در اوایل این ماه است که با کمک هوش مصنوعی در برنامه Google Photos به آن کمک می‌کند. اما کاربران همچنان منتظر نسخه بزرگتر هستند: ویرایشگر جادویی مبتنی بر هوش مصنوعی که اوایل سال جاری در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل معرفی شد.

اعتبار تصویر: گوگل

این شرکت خاطرنشان کرد، همراه با تغییرات در پوشه قفل شده، گوگل همچنین صفحه تنظیمات خود را در برنامه با طرح جدیدی به روز می کند که برای آسان تر کردن بخش های مختلف برای حریم خصوصی، پشتیبان گیری، اشتراک گذاری و اعلان ها طراحی شده است.

اعتبار تصویر: گوگل

این صفحه تنظیمات جدید اکنون در iOS و Android در دسترس است، در حالی که تغییرات پوشه قفل شده از امروز شروع به کار خواهند کرد.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا