دانش و فناوری

TikTok در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه است، سود تسلا کاهش می یابد و اطلاعات مراقبت های بهداشتی درز می کند

دوستان، به Week in Review (WiR)، خبرنامه منظم TechCrunch که رویدادهای قابل توجه این هفته در فناوری را پوشش می دهد، خوش آمدید.

سرنوشت TikTok در ایالات متحده نامشخص به نظر می رسد پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن لایحه ای را امضا کرد که شامل ضرب الاجلی برای ByteDance، شرکت مادر TikTok، می شود تا ظرف 9 ماه خود را از TikTok واگذار کند یا با ممنوعیت توزیع آن در ایالات متحده مواجه شود ایوان در مورد چگونگی تأثیر ممنوعیت‌های TikTok در سایر کشورها می‌تواند نشانه‌ای از اتفاقاتی باشد که در آینده رخ می‌دهد.

در همین حال، پیامدهای هک Change Healthcare همچنان ادامه دارد. Change، یکی از زیرمجموعه‌های غول بیمه سلامت UnitedHealth، این هفته تأیید کرد که حمله باج‌افزاری که در اوایل سال جاری میلادی آن را هدف قرار داده بود، منجر به سرقت بزرگ اطلاعات بهداشتی خصوصی آمریکایی‌ها شد که احتمالاً «بخش قابل توجهی» از آمریکایی‌ها را پوشش می‌دهد.

و سود تسلا 55 درصد کاهش یافت زیرا شرکت خودروهای برقی با افزایش فشار خودروسازان هیبریدی دست و پنجه نرم می کند. برنامه رشد این خودروساز حول محور خودروهای الکتریکی مرموز ارزان‌تری است که قرار است سال آینده عرضه شوند – و همچنین احتمالاً یک روباتاکسی. اما فراخوانی Cybertruck برای پدال‌های گاز معیوب مطمئناً در این مدت کمکی نخواهد کرد.

خیلی چیزهای دیگه هم اتفاق افتاد ما همه را در این نسخه از WiR خلاصه می کنیم – اما ابتدا یادآوری برای ثبت نام برای دریافت خبرنامه WiR در صندوق ورودی خود هر شنبه.

اخبار

طرح خواربارفروشی آمازون: آمازون اشتراک تحویل نامحدود خواربار در ایالات متحده را راه اندازی کرد. این طرح که هزینه آن 9.99 دلار در ماه برای کاربران Amazon Prime است، همراه با تحویل رایگان برای سفارشات مواد غذایی بیش از 35 دلار در سراسر آمازون Fresh، Whole Foods Market و سایر خرده فروشان محلی خواربار است.

پهپادهای کالیفرنیا زمین گیر شدند: در اخبار بیشتر آمازون، این غول فناوری تایید کرد که به عملیات تحویل هواپیماهای بدون سرنشین Prime Air در لاکفورد، کالیفرنیا پایان می دهد. شهر 3500 نفری کالیفرنیای مرکزی دومین سایت تحویل هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت پس از کالج استیشن، تگزاس بود. آمازون هیچ جزئیاتی در مورد این شکست ارائه نکرد.

فیسکر برای اخراج کارکنان برنامه ریزی می کند: فیسکر می‌گوید در کمتر از دو ماه پس از کاهش 15 درصدی نیروی کار خود، در حال برنامه‌ریزی اخراج‌های بیشتری است، زیرا استارت‌آپ EV در تلاش است تا برای زنده ماندن، پول نقد جمع کند. فیسکر انتظار دارد در 30 روز آینده به دنبال حمایت از ورشکستگی باشد اگر نتواند این پول را تامین کند.

گسترش نوار: در میان تعداد زیادی از اعلامیه‌های دیگر در کنفرانس Sessions خود در سانفرانسیسکو، Stripe گفت که پرداخت‌ها را از سایر خدمات مالی خود جدا می‌کند. با توجه به اینکه Stripe قبلاً برای استفاده از سایر محصولات خود از کسب و کارها خواسته بود که مشتریان پرداخت باشند، این یک تغییر بزرگ است.

تحلیل و بررسی

دست خرگوش: برایان در مورد R1 می نویسد، اولین ابزار استارتاپ R1 هوش مصنوعی. او نتیجه می گیرد که قیمت ۱۹۹ دلاری، صفحه نمایش لمسی و زیبایی بد بو از شرکت طراحی مشهور Teenage Engineering، R1 را بسیار قابل دسترس تر از Ai Pin Humane کرده است.

الماس های آزمایشگاهی: پاسکال، یک استارت‌آپ تحت حمایت آندرسن هورویتز، ادعا می‌کند که می‌تواند جواهرات گران‌قیمت را با استفاده از الماس‌های تولیدشده در آزمایشگاه از نظر شیمیایی و فیزیکی شبیه به الماس‌های طبیعی، اما یک بیستم قیمت آن، در دسترس قرار دهد.

شعر هوش مصنوعی: آزمایشی به نام Poetry Camera – یک دوربین واقعی و فیزیکی – فناوری منبع باز را با طراحی بازیگوش و دید هنری ترکیب می کند. دوربین شعر به جای صرفاً گرفتن تصاویر، بندهای فکر برانگیز و تولید شده توسط هوش مصنوعی را بر اساس تصاویری که با آن روبرو می شود ترتیب می دهد.

شیرجه عمیق موج دار: کانی با پارکر کنراد، مدیرعامل استارت‌آپ مدیریت نیروی کار ریپلینگ، درباره دور جدید سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری شرکت، اجاره‌نامه جدید سانفرانسیسکو (دومین مورد بزرگی که امسال در شهر امضا شد) و موارد دیگر مصاحبه کرد.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا