ورزش

سردار آزمون در فینال طرفدار آتالانتاست!

وضعیت پیچیده شاگردان ده‌روسی؛

رم امشب با شکست برابر لورکوزن از صعود به فینال لیگ اروپا بازماند.

به گزارش “ورزش سه”، شکست مقابل بایرلورکوزن در مجموع دو بازی و ناکامی در رسیدن به فینال لیگ اروپا زخم عمیقی برای رم بود. این باخت باعث شد که شانس شاگردان دنیله ده‌روسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کاهش پیدا کند.

در واقع طبق قوانین یوفا تیمی که قهرمان لیگ اروپا شود، به‌طور خودکار به لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کند و رم با حذف برابر لورکوزن علاوه بر قهرمانی این فرصت را هم از دست داد.  

رم حالا باید برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده حداقل به رتبه پنجم سری‌آ دست پیدا کند. جالوروسی در حال حاضر با ۶٠ امتیاز و البته یک بازی بیشتر نسبت به آتالانتا در رتبه ششم قرار گرفته و پیروزی رقیب در بازی عقب افتاده رتبه پنجم را برای این تیم دور از دسترس خواهد کرد.

سردار آزمون در فینال طرفدار آتالانتاست!

شاگردان ده‌روسی هفته آینده در یک دیدار سرنوشت‌ساز به مصاف آتالانتا خواهند رفت و برای کسب رتبه پنجم محکوم به شکست رقیب و البته برد در دو مسابقه بعدی خود برابر جنوا و آمپولی هستند.

البته در یک صورت رم با رتبه ششمی نیز به لیگ قهرمانان اروپا صعود خواهد کرد. آن هم در صورتی که آتالانتا در دیدار فینال لیگ اروپا مقابل لورکوزن پیروز شود و قهرمانی را از آن خود کند؛ آن وقت رم به‌عنوان تیم ششم سری‌آ نیز سهمیه چمپیونزلیگ را کسب خواهد کرد.

منبع ورزش سه
آگهی
ورزش

مصدومیت حزباوی در شب صعود السد

تیم فوتبال السد قطر با حضور یک نیمه‌ای محمدامین حزباوی به دور بعدی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش “ورزش سه” تیم السد قهرمان لیگ ستارگان قطر امشب در مرحله یک هشتم نهایی مقابل المرخیه به پیروزی 3 بر 2 رسید و به جمع هشت تیم پایانی راه یافت.

محمدامین حزباوی در ترکیب اصلی السد به میدان رفت اما در پایان نیمه اول و در شرایطی که السد با نتیجه 2-0 از حریف پیش بود، به دلیل کشیدگی کشاله ران مجبور به ترک میدان شد. السد بعد از خروج حزباوی یک گل دیگر به ثمر رساند و 2 گل متوالی در پنج دقیقه پایانی دریافت کرد تا به دور بعدی صعود کند.

میزان مصدومیت حزباوی تا فردا مشخص خواهد شد و مربیان السد امیدوارند که این ستاره ایرانی به مسابقات حساس بعدی در جام حذفی برسد.

مصدومیت حزباوی در شب صعود السد

منبع ورزش سه
آگهی
ورزش

اصرار سلیمی به بازی برای استقلال با بخیه

مدافع استقلال با وجود مصدومیت جدی به دنبال انجام بازی برای این تیم است.

به گزارش “ورزش سه”، جواد نکونام با بدشانسی عجیبی در حساس‌ترین مقطع فصل مواجه شده و در دیدار روز دوشنبه آینده در هفته بیست و ششم لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان ایمان سلیمی و صالح حردانی را به علت محرومیت در اختیار ندارد و ایمان سلیمی هم به دلیل آسیب دیدگی شرایط سختی پیدا کرده است.

ایمان سلیمی که جزو مهره‌های موثر استقلال در فصل جاری بوده و عملکرد خوبی در خط دفاعی این تیم داشته، در دیدار اخیرشان برابر ذوب‌آهن تلاش زیادی برای گلزنی کرد، اما در دقیقه 31 پس از اینکه ارسال جلال‌الدین ماشاریپوف را با ضربه سر زد و توپ با اختلاف کم از روی دروازه به بیرون رفت، برخوردی با مدافع حریف داشت که منجر به مصدومیت بازیکن آبی‌ها شد.

مدافع استقلال حدود 10 دقیقه مقابل ذوب‌آهن با این مصدومیت بازی کرد ولی شکستگی و خون‌ریزی بینی او کاری کرد تا مجبور شود از زمین بیرون برود و برای دومین بار در این فصل با آسیب دیدگی از ناحیه صورت بازی را ترک کند.

اصرار سلیمی به بازی برای استقلال با بخیه

سلیمی به علت این آسیب دیدگی شدید پس از دیدار با ذوب‌آهن مجبور شد بینی خود را بخیه بزند و حالا به دلیل تعصب و علاقه به تیمش تاکید دارد که باید در این شرایط به میدان برود و برابر فولاد خوزستان بازی کند.

مدافع استقلال قصد دارد با تایید پزشکان و در صورت نیاز با استفاده از ماسک روی صورت، در دیدار آینده مقابل فولاد خوزستان به میدان برود و پس از این بازی بینی خود را ا بیاندازد و در پایان فصل تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

منبع ورزش سه
آگهی
شهرستان ها

سهمیه آرد نانوایی های پُرتخلف در مازندران قطع می شود

بابلسر- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: سهمیه آرد واحدهای نانوایی که به صورت مکرر مرتبط تخلف می شوند، قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد ظهر پنجشنبه در کارگروه آرد و نان بابلسر ضمن قدردانی از فرماندار و اعضای کارگروه آرد و نان شهرستان با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با متخلفان این حوزه اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضائی، تعزیرات، صمت و اتحادیه نانوایان، سهمیه واحدهایی که به صورت مکرر مرتکب تخلف می‌شوند قطع و در صورت لزوم پروانه این واحدها ابطال می‌شود.

دبیر کارگروه آرد و نان استان همچنین ضمن تشریح آنالیز و عوامل تأثیرگذار در قیمت نان اظهار داشت: کمیته فنی کارگروه آرد و نان استان ضمن بررسی آنالیز قیمت نان در سال جدید، در خصوص شرایط استفاده از کنجد برای نان تصمیماتی را اخذ کرده که پس از تأیید نهایی ابلاغ و اجرا خواهد شد.

قلی پور فرماندار و رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان بابلسر با قدردانی از مجموعه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بابت تخصیص سهمیه‌های مناسبتی به شهرستان برای تأمین نیاز شهروندان و توجه ویژه به فعالیت کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها، به بیان مشکلات و موانع موجود در این حوزه از قبیل عدم پاسخگویی مسئولان سامانه نانینو، طرح آزادسازی آرد و نان، نحوه برخورد با واحدهایی که تکرار تخلف دارند، تأمین آرد و نان شهروندان، مسافران، کارگران فصلی باغات و زمین‌های کشاورزی و نحوه اجرای سامانه هوشمند نانینو، پرداخت.

فرماندار بابلسر در این جلسه ضمن تاکید بر افزایش نظارت کارگروه آرد و نان بر فعالیت نانوایی‌ها از برخورد قاطع با متخلفان و سوداگران و دلالان آرد و جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاص در حوزه آرد و نان خبر داد.

آگهی
ورزش

رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد

حاشیه جالب چمپیونزلیگ

رئال مادرید اولیور کان را برای بازی برگشت مقابل بایرن مونیخ دعوت کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، فرداشب تکلیف تیم دوم فینالیست لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد. رئال مادرید و بایرن مونیخ که در دیدار رفت به تساوی ۲-۲ رسیدند، چهارشنبه‌شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای صعود به فینال خواهند جنگید.

این بازی نکات بسیار زیادی دارد. مانند شکست‌ناپذیر بودن کارلو آنچلوتی برابر بایرن مونیخ و یا نمایش‌های خوب توماس توخل در بازی‌هایش با رئال مادرید.

اما یکی از قابل توجه‌ترین نکات را باید بر روی سکوها دید. دعوت رئال مادرید از الیور کان، مدیر سابق بایرن مونیخ، خبرساز شده است. چراکه بایرن مونیخ برای بازی رفت از اسطوره آلمانی دعوت نکرده بود و حالا حضور کان در یک بازی بایرن با دعوت تیم رقیب اتفاق جالبی است.

رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد

در صورت حضور در سانتیاگو برنابئو این همچنین برای اولین بار پس از ماه مه سال ۲۰۲۳ و اخراج کان از مدیریت بایرن مونیخ است که او یک بازی بایرن را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

نکته جالب دیگر این است که کان به‌عنوان یکی از منتقدان مدیریت بایرن مونیخ، چهارشنبه‌شب در جایگاه VIP با مدیران این باشگاه دیدار خواهد کرد که قطعا موضوع قابل توجهی برای رسانه‌ها خواهد بود.

منبع ورزش سه
آگهی
ورزش

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

مدیرعامل پرسپولیس اقدام هواداران سپاهان را محکوم کرد.

به گزارش “ورزش سه”، یکی از موارد عجیب بازی پرسپولیس و سپاهان، برخورد ناشایست گروهی از تماشاگران منتسب به تیم میهمان با هواداران مستقر در جایگاه زنان بود.

درویش در این خصوص می‌گوید: البته همه جای دنیا این محکوم است. آنها چه قدرتی دارند که میهمان هستند و میزبان را مورد حرف‌های رکیک قرار می‌دهند؟

وی افزود: من از مسئولان امنیتی هم پرسیدم و فهمیدم اولین نارنجک از سوی هواداران آنها بود. امیدوارم یک فضایی ایجاد شود که حداقل احترام را فراموش نکنیم. فضای ورزش همیشه جایی است که احترام خط مقدم است.

منبع ورزش سه
آگهی
سینمای ایران و جهان

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد

در حاشیه نمایشگاه «روایت باران»؛

غلامحسین امیرخانی با حضور در نمایشگاه «روایت باران» به پرسش‌های مطرح شده درباره مباحث تخصصی در خط نستعلیق پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل ها و نشست های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور غلامحسین امیرخانی ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت نمایشگاه «روایت باران» و مجموعه گالری های فرهنگسرای نیاوران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

آگهی
شهرستان ها

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

آبادان- آتش سوزی در یکی از کوره‌های مجتمع پتروشیمی آبادان مهار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از ظهر امروز یکشنبه ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه در یکی از مبدل‌های همجوار کوره در مجتمع پتروشیمی آبادان از محل جدا و باعث انتشار حجم زیادی گاز به سمت کوره و آتش سوزی شد.

پس از ۱۵ دقیقه با تلاش آتش نشانان پالایشگاه خاموش شد و به کسی آسیبی نرسید.

همچنین در این حادثه مقادیری کابل برق و اتصالات ابزار دقیق آتش گرفت و تلاش برای راه اندازی دوباره این واحد در حال انجام است.

آگهی
ورزش

برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو

النصر موفق شد با تک گل آیمریک لاپورت، از سد میزبان خود الخلیج عبور کند.

به گزارش “ورزش سه”، در دیداری از هفته بیست و نهم رقابت های لیگ حرفه ای عربستان، النصر در استادیوم پرنس محمد بن فهد به مصاف میزبان خود الخلیج رفت که این بازی با تک گل لاپورت به سود یاران رونالدو به پایان رسید.

در این مسابقه، تیم میزبان توانست خیلی زود و در دقیقه پنج به گل برسد. روی یک پاس در عمق، محمد شریف با داوید اوسپینا در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه او با عبور از گلر النصر وارد دروازه شد که به دلیل حضور این بازیکن در شرایط آفساید، گل او مردود اعلام شد.

ویدئو: 331241

دقایقی بعد نوبت به رونالدو بود تا یک گل مردود به ثمر برساند. او روی یک پاس در عمق با سنگربان الخلیج تک به تک شد و توانست او را از سر راه بردارد و ضربه اش را به گل تبدیل کند ولی به دلیل حضور فوق ستاره پرتغالی در آفساید، این گل رد شد.

رونالدو در دقیقه 62 فرصت گلزنی داشت. پاس در عمق بروزوویچ در موقعیت تک به تک به کاپیتان النصر رسید که ضربه او با برخورد به پایه تیرک عمودی دروازه به بیرون رفت.

برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو

حملات النصر بالاخره در دقیقه 68 به بار نشست. این تیم صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال بروزوویچ به روی دروازه با ضربه سر آیمریک لاپورت وارد دروازه شد تا زردپوشان شهر ریاض به گل نخست بازی دست پیدا کنند.

در نهایت حملات دو تیم به گل ختم نشد تا النصر بتواند در یک دیدار سخت خارج از خانه با یک گل برنده از زمین خارج شده و با یک بازی بیشتر، فاصله اش با الهلال را به عدد 9 برساند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا