دانش و فناوری

کالبدشکافی پیکسل 8 پرو سنسور دماسنج آن را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

چند وقت پیش شاهد انتشار ویدیوی کالبدشکافی پیکسل 8 بودیم و حالا نوبت به مدل پرو این سری رسیده است. iFixit با کالبدشکافی گوشی 999 دلاری پیکسل ۸ پرو، اجزای داخلی آن مانند سنسور دماسنج را نشان داده است.

در ابتدای ویدیو «شهرام مختاری» از iFixit نمایشگر پیکسل ۸ پرو را جدا می‌کند. پس از جداسازی نمایشگر از دستگاه، کابل آنتن 5G موج میلی‌متری و فریم اصلی جدا می‌شود. در ادامه مختاری تلاش می‌کند با استفاده از زبانه‌های پلاستیکی زیر باتری، این قطعه را جدا کند.

کالبدشکافی پیکسل 8 پرو

اگرچه زیر باتری زبانه‌های پلاستیکی وجود دارد، اما به‌خاطر استفاده از چسب، جداسازی باتری کار راحتی نیست و نیاز به ایزوپروپیل الکل دارد. پس از جداکردن باتری، مختاری به سراغ دوربین اصلی پیکسل ۸ پرو می‌رود که شامل سه سنسور می‌شود. دوربین اصلی این دستگاه 50 مگاپیکسلی است که توسط دوربین اولترا واید 48 مگاپیکسلی و تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

کالبدشکافی <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84'>پیکسل</a> 8 پرو
دوربین اصلی پیکسل 8 پرو

درنهایت با دماسنج پیکسل 8 پرو روبه‌رو می‌شویم؛ قطعه‌ای که تنها در این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته و خبری از آن در نسخه استاندارد نیست. درحالی‌که مختاری این قطعه را از نزدیک نشان می‌دهد، اما تنها با چهار سنسور دایره‌ای‌شکل روبه‌رو هستیم. این قطعه می‌تواند با دقت بالا دمای سطح را بخواند، البته اندازه‌گیری دمای بدن منتظر دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) است.

دماسنج <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84'>پیکسل</a> 8 پرو
دماسنج پیکسل 8 پرو

به گفته مختاری، قطعات در پیکسل 8 پرو برخلاف آیفون به‌صورت نرم‌افزاری قفل نیستند، بنابراین حتماً نباید قطعات جدید را از خود گوگل تهیه کنید. علاوه بر این موضوع، گوگل وعده داده که تا 7 سال برای این دستگاه به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر می‌کند، بنابراین قفل‌نبودن قطعات یک خبر خوب برای خریداران این پرچمدار محسوب می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا