دانش و فناوری

اینتل پردازنده‌های سری Xeon 6 را با حداکثر ۲۸۸ هسته معرفی کرد

اینتل به‌تازگی از پردازنده‌های لپ‌تاپ لونارلیک همراه با پردازنده‌های سرور نسل ششم Xeon رونمایی کرده است که نسبت به گذشته، مصرف انرژی بهینه‌تری را ارائه می‌کنند.

مشخصات پردازنده‌های سرور نسل ششم Xeon اینتل

هسته‌های پرمصرف و قدرتمند مورد استفاده در پردازنده‌های جدید سرور اینتل با اسم Redwood Cove شناخته می‌شوند که می‌توان از آنها در انجام پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی، تحلیل داده و سایر امور نیازمند قدرت پردازشی بالا استفاده نمود. پردازنده Xeon 6900P یکی از قدرتمندترین محصول در میان موارد تازه معرفی شده‌است که از سه برد پردازشی تا سقف ۱۲۸ هسته بهره می‌برد. طبق گفته اینتل، از پاییز امسال می‌توانیم شاهد عرضه این پردازنده به بازار باشیم.

پردازنده 6900E نسخه قدرتمندتری است که تا حداکثر ۲۸۸ هسته پردازشی را درون خود جای خواهد داد. این محصول همراه با پردازنده‌های 6700E و 6300P از بهار سال آینده ارائه خواهند شد که به‌ترتیب از ۱۴۴ و ۱۶ هسته پردازشی بهره می‌برند. هسته‌های Redwood Cove بکار رفته در پردازنده‌های گفته شده از قابلیت هایپرتردینگ (۲ رشته به‌ازای هر هسته) پشتیبانی می‌کنند؛ قابلیتی که اینتل اخیراً در سری لونارلیک کنار گذاشته‌است. هر هسته دارای ۲ مگابایت حافظه کش از نوع L2 است و از رم‌های دارای سرعت 8800 مگاترنسفر بر ثانیه، استاندارد رمزنگاری AES-256 bit / 2048 پشتیبانی به عمل می‌آورند.

اینتل پردازنده‌های سری Xeon 6 را با حداکثر ۲۸۸ هسته معرفی کرد

هسته‌های کم‌مصرف مورد استفاده در پردازنده‌های جدید مخصوص سرور اینتل با نام Crestmont از فناوری ساخت ۴ نانومتری بهره می‌برند که تا حد زیادی می‌تواند مصرف انرژی را کاهش دهد. هر هسته تنها از یک ترد پشتیبانی می‌کند و به ۴ مگابایت حافظه کش از نوع L2 مجهز شده‌است. این هسته‌ها برای انجام پردازش‌های مرتبط با میکروسرویس‌ها، شبکه و رسانه مناسب‌تر هستند و می‌توانند عملکرد بهتری به‌ازای هر وات انرژی مصرف شده را ارائه کنند.

اینتل ادعا دارد که پردازنده‌های نسل ششم Xeon می‌توانند تا ۲ برابر عملکرد بهتری در زمینه هوش مصنوعی و پردازش عمومی نسبت به نسل قبلی خود داشته‌باشند. حداکثر توان مصرف در محصولات میانی این خانواده به ۳۵۰ وات به‌ازای هر پردازنده می‌رسد و از حافظه رم ۸ کاناله DDR5 پشتیبانی می‌کنند. پردازنده‌های پرمیوم نسل ششم هم می‌توانند تا حداکثر ۵۰۰ وات توان مصرفی داشته‌باشند و از حافظه رم ۱۲ کاناله DDR5 بهره می‌برند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا