دانش و فناوری

جومیا بازگشته است و مجموع فروش و سفارشات را در سه ماهه اول 2024 افزایش می دهد

بر اساس گزارش سه ماهه اول 2024، درآمد و حجم ناخالص کالای جومیا علیرغم کاهش مشتریان فعال سه ماهه، رشد نشان داد. درآمد نسبت به سال گذشته با 19 درصد افزایش (57 درصد به ارز ثابت) به 48.9 میلیون دلار رسید، در حالی که GMV با افزایش 5 درصدی نسبت به سال گذشته (39 درصد با ارز ثابت) به 181 میلیون دلار رسید.

از سوی دیگر، مشتریان فعال سه ماهه خرده فروشی آفریقایی به دلیل اقدامات کاهش هزینه مانند کاهش مشوق های مشتری و هزینه های حمل و نقل رایگان، تقریباً 5 درصد از 2 میلیون به 1.9 میلیون کاهش یافتند. با این حال، این تمرین منجر به یک پایگاه مشتری چسبنده و با کیفیت بالاتر با افزایش نرخ خرید مجدد شد. میانگین ارزش سفارش نسبت به سه ماهه اول 2023 3 درصد افزایش یافت و به 39.6 میلیون دلار رسید. جالب اینجاست که با وجود کاهش تعداد مشتریان، سفارشات سه ماهه جومیا با افزایش 1.9 درصدی به 4.6 میلیون رسیده است. جومیا این رشد را به بهبود مستمر در عرضه و مجموعه محصولات خود نسبت می دهد.

“این سه ماهه ویژه است زیرا ما در نهایت به رشد GMV و سفارشات بازگشتیم. به مدت یک سال و نیم، تعداد بسیار کمی از افراد بیرون معتقد بودند که ما می‌توانیم با آن سطح از کاهش در بازاریابی، کارکنان و همه چیز، جومیا را دوباره رشد دهیم. فرانسیس دوفی مدیر عامل شرکت در تماسی با TechCrunch گفت: اما معلوم شد که ما می توانیم با هزینه های بازاریابی و تدارکات کمتر و G&A کمتر. منظورم این است که امروزه افراد کمتری در جومیا هستند که کسب و کار را اداره می کنند. ما از اواخر سال 2022 حدود 40 درصد از نیروی کار خود را از دست داده‌ایم. و همچنان، همچنان در حال رشد هستیم. بنابراین این یک دستاورد بسیار مهم است و ما معتقدیم که هنوز پتانسیل بازار زیادی برای جذب در بازارهایمان داریم.”

این شرکت تجارت الکترونیک می گوید که افزایش درآمد آن به دلیل فروش اقلام بلیط بزرگتر، مانند لوازم الکترونیکی و وسایل خانه و زندگی، در کنار کمیسیون بالاتر و فروش شرکتی بوده است. به طور مشابه، رشد GMV نشان‌دهنده تلاش‌ها برای افزایش مجموعه محصولات، هزینه‌های بازاریابی کارآمدتر و کاهش انگیزه‌های مشتری است، با کاهش 30 درصدی هزینه‌های بازاریابی از سه ماهه اول 2023.

علاوه بر این، این مدیریت منضبط هزینه‌ها و ساده‌سازی بیشتر شبکه لجستیکی آن، سوزاندن نقدینگی سه‌ماهه جومیا را از 22.0 میلیون دلار در سه ماهه اول 2023 به 19.1 میلیون دلار کاهش داد. 83 درصد نسبت به سال گذشته به ترتیب به 8 میلیون و 4 میلیون دلار رسید که نشان دهنده تلاش مستمر شرکت برای کاهش قابل توجه هزینه ها و بهبود حاشیه ناخالص تا رسیدن به سودآوری است.

یک محرک بزرگ در تلاش Jumia برای رسیدن به سودآوری همچنان JumiaPay است (نسبت سفارشات JumiaPay در کالاهای فیزیکی از 20٪ به 32.5٪ در سه ماهه اول 2024 افزایش یافت). ادامه راه اندازی JumiaPay هنگام تحویل در نیجریه و کنیا برای افزایش سفارشات بدون نقد، JumiaPay را به عنوان یک توانمندتر برای پلتفرم کلی تجارت الکترونیک خود قرار می دهد. JumiaPay تراکنش های خود را به 2 میلیون رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد افزایش داشت در حالی که رشد 10 درصدی سال به سال در کل حجم پردازش (TPV) به 45.4 میلیون دلار در سه ماهه اول 2024 ثبت شد.

جومیا، که قیمت سهام آن از زمان فراخوان درآمدش با 26 درصد افزایش به 6.90 دلار رسیده است، گزارش داد که وضعیت نقدینگی آن در سه ماهه اول 2024 بالغ بر 101.5 میلیون دلار، با 28.6 میلیون دلار وجه نقد و معادل و 72.8 میلیون دلار سپرده مدت دار و سایر دارایی های مالی بوده است. این شرکت تاکید کرد که 79 درصد از نقدینگی آن به دلار است و از نوسانات ارزش گذاری ارز محلی محافظت می کند (5.9 میلیون دلار ضرر نقدی به دلیل تبدیل ارز مربوط به کاهش ارزش پول در مصر و نیجریه، دو بازار بزرگ آن، در طول دوره 2018 متحمل شد. ربع).

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا