دانش و فناوری

علائم خاموش استرس را بدانید

علائم قابل مشاهده استرس نسبتاً واضح است – تحریک پذیری، عصبانیت، بی‌حوصلگی، تنش عضلانی.

به گزارش ایتنا، دکتر عاصم شاه، مدیر جامعه روانپزشکی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، در یک بیانیه خبری گفت: «شاید نتوانید علایم را برای مدت طولانی پنهان کنید. اما خانواده، دوستان و همکاران بلافاصله متوجه آن خواهند شد. این درحالیست که علائم خاموش استرس ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا قابل توجه باشد. اگر منزوی و تنها باشید، هیچ کس به جز شما متوجه آن نمی‌شود.»

در حالی که برخی از استرس‌ها در زندگی طبیعی است، نظارت بر علائم خاموش آن مهم است. شاه گفت که اگر آنها در طول زمان بدتر شوند یا شروع به تداخل در زندگی روزمره کنند، ممکن است نشانه‌ای باشد که به کمک یک متخصص بهداشت روان نیاز دارید.

عاصم  شاه افزود:« علائم خاموش استرس می‌تواند زمانی باشد که افراد علاقه خود را به زندگی از دست بدهند. آنها از انجام کارهایی که زمانی از آنها لذت می‌ردند دست بر می‌دارند. آنها مضطرب، عصبی یا ترسیده‌اند و از کارهایی که قبلاً انجام می‌دادند اجتناب می‌کنند، زیرا تحت فشار قرار می‌گیرند.»

سایر علائم استرس خاموش شامل کاهش یا افزایش وزن، کندن عمدی موها یا جویدن ناخن است. برای مدیریت استرس، شاه توصیه می‌کند ابتدا با فعالیت بدنی و تکنیک‌های تمدد اعصاب شروع کنید.

عاصم شاه گفت: «می‌توانید مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق را امتحان کنید یا زمان با کیفیتی را با خانواده و دوستان بگذرانید. برای فعالیت بدنی، پیاده روی کنید، ورزشی که دوست دارید انجام دهید یا در یوگا یا تای‌چی شرکت کنید.»
 

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا