دانش و فناوری

این استارت‌آپ کره‌ای می‌خواهد با Carta در مدیریت میزهای کلاهی مقابله کند

یک استارت‌آپ کره‌ای به نام QuotaLab در تلاش است تا ردپای Carta را دنبال کند، شرکت مدیریت جدولی که توسط بسیاری از استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران در ایالات متحده استفاده می‌شود.

Carta در سال 2012 زندگی خود را به عنوان “eShares” به عنوان یک سرویس مدیریت جدول آغاز کرد که استارتاپ ها می توانند از آن برای صدور سهام برای سرمایه گذاران و کارمندان خود استفاده کنند. امروزه، پایداری پیشنهادات آن گسترش یافته است و همه چیز را از ارزیابی و مدیریت سهام، حسابداری، ارزیابی ریسک و خدمات کارگزاری در بر می گیرد. همچنین یک بازار سهام ثانویه را راه اندازی کرد که سرمایه گذاران می توانستند از آن برای تجارت سهام در استارت آپ ها استفاده کنند، اما اوایل امسال پس از کمی بحث و جدل آن سرویس را تعطیل کرد.

آلوم AY Combinator، QuotaLab همچنین به عنوان یک سرویس مدیریت سهام (به نام QuotaBook) برای استارت آپ ها و سرمایه گذاران در کره جنوبی شروع به کار کرد. اکنون، با ادغام پس از ادغام سرویس مدیریت صندوق سرمایه‌گذار LogosSystem، در حال پایان یافتن است، اکنون در نظر دارد به فروشگاهی یک‌جا تبدیل شود که جامعه استارت‌آپ و سرمایه‌گذار کره‌ای می‌تواند از آن برای مدیریت وجوه، سهام، سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده کند. روابط LP و موارد دیگر.

اندی چوی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران QuotaLab، به TechCrunch گفت: «اگرچه ما به عنوان یک شرکت نرم افزاری شروع به کار کردیم، اما اکنون در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یک شرکت مالی هستیم. «با 40 درصد سهم بازار در سمت استارت‌آپ، 80 درصد از سهم بازار در سمت VC، و تنها بازیگر در سمت LP، ما اساساً زیرساخت مالی هستیم که اکوسیستم سرمایه‌گذاری کره‌ای را تقویت می‌کند. ما به دنبال کسب و کارهای مالی هستیم که می‌توانیم دنبال کنیم.»

QuotaLab توسط سه سرمایه گذار خطرپذیر سابق – Choi، Dan Hong و Pilseon Jun تأسیس شد. آنها با مشکلاتی که پزشکان عمومی باید با آن دست و پنجه نرم کنند آشنا بودند، فرصتی برای یک راه حل عمودی SaaS در این فضا دیدند: ساده کردن ابزارها و صفحات گسترده قدیمی به یک پلت فرم که سرمایه گذاران می توانند برای مدیریت شرکت های نمونه کار خود و به اشتراک گذاری داده ها با شرکای محدود استفاده کنند.

چوی گفت که تصمیم شرکت برای خرید LogosSystem در سال گذشته به مبلغ 23 میلیون دلار (30 میلیارد KRW) برای کمک به QuotaLab برای پوشش کل بازار سرمایه گذاری در کره جنوبی بود: “قبل از خرید، خدمات ما فقط با استارتاپ ها و سرمایه گذاران (GPs) سروکار داشت. اکنون، ما می‌توانیم کل اکوسیستم استارت‌آپ را به سرمایه‌گذار به LP متصل کنیم، که اولین بار در تاریخ سرمایه‌گذاری کره جنوبی است.» این خرید کمی بیش از یک سال پس از جمع آوری 11 میلیون دلاری QuotaLab انجام شد.

برای پزشکان عمومی، [LogosSystem] پلتفرم عملکردهایی را برای مدیریت وجوه خود ارائه می دهد، از جمله مدیریت LP، مانند اطلاعات LP، نقاط تماس، تعهدات، تماس های سرمایه، توزیع ها، گزارش ها و غیره. همچنین مدیریت سرمایه گذاری مانند سرمایه گذاری، بازده، تغییرات دارایی، نشانه گذاری، ارزیابی، حسابداری، تاییدیه های الکترونیکی و مدیریت ریسک،” چوی افزود.

LogosSystem همچنین LP ها را قادر می سازد تا صندوق سرمایه و دارایی های مرتبط خود را مدیریت کنند (داده های مربوط به وجوهی که در آنها سرمایه گذاری کرده اند). چوی خاطرنشان کرد که eFront BlackRock از نظر عملکردهای ارائه شده مشابه است.

به گفته چوی، بازار مدیریت سهام جنبه های زیادی دارد که می توانید با آنها مقابله کنید. او گفت: «یکی سمت اوراق بهادار منتشر شده است که معمولاً با سهام قبلاً منتشر شده مانند سهام، اوراق قرضه، اوراق قابل تبدیل و غیره سروکار دارد. «در این حوزه، اگر قرار است فقط مدیریت داده‌های پشتی‌آفیس باشد، یک راه‌حل کلی برنامه‌ریزی منابع سازمانی یا Excel می‌تواند کار کند. راه‌حل‌های اولیه قبلاً به این صورت بود.

اما پلتفرم‌های مدیریت سهام به درک عمیق‌تری از رابطه بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران آن‌ها نیاز دارند و این روابط بسته به بازار به دلیل پویایی‌های VC، فرهنگ، ساختارهای LP صندوق و غیره متفاوت است.

به عنوان مثال، یک پلتفرم مدیریت سهام که فقط نیازهای استارتاپی را پوشش می دهد اما نیازهای سرمایه گذاران را پوشش نمی دهد، نمی تواند در بازاری فروخته شود که سرمایه گذاران تصمیم گیرندگان اصلی آن نیز هستند. در طرف دیگر جوایز سهام است. این معمولاً با گزینه های سهام، RSU (واحد سهام محدود)، و غیره سروکار دارد. [type of rewards possible, taxes, appraisals, etc]”

وی افزود: به طور خلاصه، تاکید بیشتر بر روابط سهامداران، خدمات تخصصی برای مدیریت عمیق داده‌های اوراق بهادار و بازارهای مختلف جوایز سهام، همگی فرصت‌های تجاری جدید و متفاوتی هستند که شرکت امیدوار است با آنها مقابله کند. چوی گفت که این طرح هنوز نهایی نشده است، اما می تواند یک شرکت کارگزاری سهام یا یک عامل انتقال باشد و استارت آپ قصد دارد به زودی در مقامات مالی کره ثبت نام کند.

طرح های پس از ادغام

چوی گفت که QuotaLab قبلاً یکپارچه سازی خدمات مدیریت سرمایه سرمایه گذار LogosSystem را در QuotaBook آغاز کرده است.

برای عملکردها، عمدتاً برای تعامل با LPها، قبلاً همپوشانی هایی بین آنها وجود داشت [QuotaLab and LogosSystem]. از آنجایی که ما در حال یکسان سازی عملکردهای تحت تأثیر QuotaBook با LogosSystem هستیم [the latter] چوی توضیح داد که عملکردهای پیچیده تری دارد. «برای قابلیت‌هایی که عمدتاً برای تعامل با شرکت‌های نمونه کار هستند، LogosSystem تقریباً هیچ یک از آن را نداشت. بنابراین، ما در حال بهبود عملکرد مربوطه در QuotaBook هستیم و در حال ادغام این دو محصول هستیم تا داده‌های نمونه کارها به راحتی با پلتفرم LogosSystem همگام شوند.

به گفته چوی، هر دو پلتفرم برای شبکه یکدیگر مفید خواهند بود. QuotaBook می‌تواند از مجموعه مشتریان سرمایه‌گذار LogosSystem برای فرصت‌های پرفروش‌تر و فروش متقابل به شرکت‌های پرتفوی خود استفاده کند.

مدیرعامل و موسس LogosSystem پس از فروش شرکت را ترک کرد، اما نفر بعدی که حدود 20 سال در LogosSystem بوده است، به عنوان مدیر عامل جدید برای رهبری تیم منصوب شده است. علاوه بر این، 45 کارمند LogosSystem در تیم باقی ماندند. اکنون QuotaLab از امروز 75 کارمند دارد.

چوی خاطرنشان کرد: “هیچ تغییری در ساختار فعلی LogosSystem وجود نخواهد داشت، زیرا تجارت آن مستحکم بوده است.”

فضای مدیریت میز کلاهک در سال‌های اخیر کمی شلوغ شده است، زیرا استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان، به ویژه در آسیا گسترش یافته‌اند. چوی در سال 2022 به من گفت که QuotaLab قصد دارد به آسیای جنوب شرقی گسترش یابد. او زمانی که اخیراً از او پرسیدم، مشخص نکرد که شرکت در حال بررسی کدام کشورها است، اما اگر هنوز آسیای جنوب شرقی را هدف قرار می دهد، QuotaLab احتمالاً در آن منطقه با قاپیتا مستقر در سنگاپور و مدیریت توکن و سهام مستقر در هنگ کنگ رقابت می کند. استارت آپ Sprout. همچنین باید برای سهم بازار بجنگد زیرا در سطح بین‌المللی با بازیگران بزرگ‌تر در فضا مانند Carta و AngelList و همچنین شرکت‌های تازه واردی مانند Pulley و Deel (به لطف خرید اخیر Capbase) گسترش می‌یابد.

این شرکت حتی ممکن است مسیر خرید را برای پیگیری برنامه های توسعه خود در پیش بگیرد. چوی گفت که QuotaLab آماده خریدهای اضافی است و افزود که قطعاً پتانسیل جمع آوری بودجه بیشتر برای حمایت از این طرح ها وجود دارد.

به گفته چوی، سال گذشته برای استارت‌آپ‌ها چالش برانگیز بود، اما این تأثیر چندانی بر QuotaLab نداشت، زیرا بیشتر درآمد آن از کسب‌وکارهای متوسط، شرکت‌های سازمانی و سرمایه‌گذاران بوده است. امروزه QuotaLab حدود 5500 کاربر بر روی پلتفرم خود دارد که از 3500 نفر در سال 2022 افزایش یافته است.

منبع techcrunch
آگهی
دکمه بازگشت به بالا