دانش و فناوری

چگونه خط تلفن ثابت خود را دایورت کنیم؟

در دنیای کسب‌وکار، تماس‌های بی‌پاسخ می‌توانند به شدت به شهرت و اعتبار شما آسیب برسانند. برای بسیاری از افراد، به‌خصوص کسانی که در زمینه‌های حساس و فوری فعالیت می‌کنند، حضور و پاسخگویی ۲۴ ساعته ضروری است. از طرفی، برخی از افراد نیز به‌دنبال راهکاری برای خلاص‌شدن از تماس‌های روزانه بی‌شمار هستند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این موضوع، دایورت خط تلفن است. در این مقاله، با روش‌های مختلف دایورت تلفن ثابت آشنا خواهید شد و خواهید دید که چگونه می‌توانید از این قابلیت به نفع خود استفاده کنید.

کد دایورت تلفن ثابت

یکی از رو‌ش‌‎های دایورت تلفن ثابت به یک خط ثابت، دنبال کردن کد دستوری زیر است:

*21*شماره مورد نظر#

در این کد، ابتدا باید علامت * سپس 21 و بعد شماره مورد نظر و در نهایت علامت # را شماره‌گیری کنید.

کد لغو دایورت تلفن ثابت

برای غیرفعال کردن این کد باید دستور زیر را دنبال کنید:

#21#

اگر با دنبال‌کردن کد دستوری بالا، خط شما دایورت نشد، به این معناست که قابلیت دایورت کردن برای خط شما فعال نیست. برای فعال‌کردن این قابلیت باید به مخابرات منطقه مراجعه کنید. معمولاً فعال‌کردن قابلیت دایورت کردن خط ثابت، یک یا دو روز کاری زمان می‌برد. گاهی علت فعال نشدن این قابلیت، مربوط به مخابرات منطقه است و مادامی که مخابرات منطقه مربوطه مشکل را حل نکند، قادر به استفاده از این سرویس نخواهید بود.

کد دایورت تلفن ثابت به ثابت در صورت اشغال بودن خط

از روش‌های دایورت تلفن ثابت درصورت اشغال بودن خط، کد دستوری زیر است:

*61* شماره مورد نظر#

اگر خواهان دایورت کردن تلفن ثابت درصورت عدم پاسخگویی به خط ثابت دیگری هستید، کد زیر را دنبال کنید:

*65* شماره مورد نظر#

نکته مهمی که در هنگام دایورت کردن باید به خاطر داشته باشید این است که تلفن شما باید مجهز به سیستم Tone باشد.

کد حذف دایورت تلفن ثابت در صورت اشغال بودن خط

همان‌طور که گفتیم، یکی از روش‌های دایورت تلفن ثابت زمانی است که تلفن مبدا اشغال باشد، برای لغو این دایورت، کافیست کد زیر را شماره گیری کنید:

#65#

اگر بعد از شماره‌گیری این دستور، صدای بوق مخصوص را شنیدید، تلفن را قطع کرده و مجدداً روشن کنید. در این حالت، تلفن شما به‌طور کامل از حالت دایورت خارج شده‌ است.

کد دایورت تلفن ثابت در صورت عدم پاسخگویی

از دیگر روش‌های دایورت تلفن ثابت درصورت عدم پاسخگویی، دنبال‌کردن کد دستوری زیر است:

*62*شماره دلخواه#

کد رفع دایورت تلفن ثابت در صورت عدم پاسخگویی

برای رفع دایورت تلفن ثابت درصورت عدم پاسخگویی، تنها کافیست کد زیر را شماره‌گیری کنید:

#62#

مزایای دایورت کردن تماس

  • پاسخ به همه تماس‌های ورودی
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی
  • انتقال تماس به شماره دلخواه

هزینه دایورت کردن

هزینه تماس خط 1 که به خط 2 دایورت شده، برای خط 1 محاسبه می‌شود. درصورتی‌که خط ثابت خود را به شماره‌ای در خارج از کشور دایورت کرده باشید، از آن جهت که مشترکی که با خط شما تماس می‌گیرد، کد بین الملل را نمی‌گیرد، همان هزینه تلفن ثابت برای وی محاسبه می‌شود و هزینه بین‌الملل برعهده خطی است که از روش‌های دایورت کردن تلفن ثابت استفاده کرده است.

هزینه دایورت تلفن ثابت روی موبایل

هزینه‌ دایورت کردن یا انتقال مکالمه برای خط انتقال‌دهنده است و به میزان تعرفه‌ تماس معمولی آن خط یا همان فعال‌کنند‌ه‌ سرویس خواهد بود. اگر کسی با خطی که شما روی یک شماره‌ دیگر دایورت کرده‌اید تماس بگیرد، او تعرفه‌ تماس معمولی را می‌پردازد و شما مابه‌التفاوت آن را با شماره‌ای که روی آن دایورت کرده‌اید می‌پردازید.

اگر زمانی تصمیم گرفتید که دیگر از سرویس انتقال مکالمه استفاده نکنید کافیست با گرفتن کدهای دستوری این امکان را لغو کنید.

چگونه خط تلفن ثابت خود را دایورت کنیم؟

ابتدا گوشی را بردارید، در این حالت باید همان صدای مخصوص شنیده شود، سپس کد دستوری #21# یا #57# را وارد کنید. این کد برای غیرفعال‌کردن سرویس انتقال مکالمه است و پس از شماره‌گیری آن همچنان صدای بوق مخصوص را می‌شنوید. حالا گوشی را قطع کرده و دوباره بردارید یا روشن کنید، خط شما کاملاً از حالت دایورت خارج شده و دوباره صدای آشنای بوق تلفن را می‌شنوید.

همچنین اگر موبایل شما همراه اول است می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #002## انتقال تماس را لغو کنید.

اگر از طریق تنظیمات گوشی موبایلتان دایورت را فعال کرده‌اید، دوباره به همان بخش که پیش از این برایتان توضیح دادیم بروید و تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.

کد جدید دایورت تلفن ثابت

برای شماره‌گیری سریع، کد دو رقمی زیر را شماره‌گیری کنید:

*51* شماره مورد نظر#

برای غیر فعال کردن:

#51#

دایورت خط ثابت به ایرانسل

دایورت خط ثابت به ایرانسل، درست همانند دایورت خط ثابت به ثابت است. برای این منظور کافیست ابتدا کد *21* را شماره‌گیری کرده و سپس شماره تلفن ایرانسل را بگیرید و در نهایت دکمه # را فشار دهید. به یاد داشته باشید هنگام دایورت مکالمه، هزینه تماس برعهده شما خواهد بود. این بدان معناست تا زمانی‌که خط شما دایورت است، هزینه تمامی تماس‌ها بر روی قبض تلفن شهری محاسبه می‌شود.

سرویس انتظار مکالمه چیست؟

با این سرویس، شما متوجه می‌شوید در زمانی‌که مشغول مکالمه هستید، شخص دیگری نیز با شما تماس گرفته و منتظر پاسخگویی شماست. این تماس، با بوق ضعیفی به شما اعلام می‌شود. در چنین مواقعی به‌سادگی می‌توانید دکمه flash را فشار دهید. با فشار این دکمه، تماس شما با شخص مورد نظر موقتاً قطع شده و شما می‌توانید با کسی که با شما تماس گرفته، مکالمه کنید. برای بازگشت به مکالمه اول، کافیست دوباره دکمه flash را فشار دهید. این امکان در تمامی تلفن‌های دیجیتال وجود دارد.

نکات مهم فوروارد تماس

تغییر بوق: تغییر صدای بوق پس از فوروارد تماس نشان‌دهنده این است که تماس به خط دیگری منتقل شده است.

هزینه‌های تماس: تمامی هزینه‌های تماس برای خط مقصد محاسبه می‌شود، به این معنا که اگر شما تماس را به شماره دیگری فوروارد کنید، نرخ‌های تماس برای شماره مقصد اعمال می‌شود.

مدیریت هزینه‌ها: برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، مطمئن شوید که از شرایط و نرخ‌های اپراتور خود برای فوروارد تماس آگاه هستید.

با این روش، شما می‌توانید به درستی تماس‌های خود را مدیریت کنید و از تغییرات احتمالی در هزینه‌ها آگاه باشید.

سوالات متداول

کد دایورت تلفن ثابت به ثابت چند است؟

برای دایورت تلفن ثابت به یک خط ثابت دیگر می‌توانید از کد دستوری # شماره مورد نظر *21* استفاده کنید.

کد رفع دایورت تلفن ثابت چند است؟

درصورتی‌که بخواهید دایورت تلفن ثابت را حذف کنید، کافیست تا کد #21# را شماره‌گیری کنید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا