دانش و فناوری

متا ظاهراً می‌خواهد در برابر اپل ویژن پرو به «اندروید» بازار هدست‌ها تبدیل شود

اگرچه هدست اپل ویژن پرو برای هدست‌های متا یک رقیب قدرتمند خواهد بود، اما این شرکت ظاهراً از عرضه این محصول خوشحال است. وال استریت ژورنال می‌گوید متا امیدوار است که ویژن پرو بتواند جان تازه‌ای به این بازار بدهد و محصولات این شرکت را به‌عنوان نسخه «اندرویدی» دستگاه‌های AR/VR معرفی کند.

به‌گزارش وال استریت ژورنال، مدیران متا ازجمله «مارک زاکربرگ» درباره عرضه هدست ویژن پرو خوشبین هستند. آن‌ها باور دارند که ورود اپل به بازار هدست‌ها مهر تأییدی بر حضور آن‌ها در این فضا خواهد بود و مصرف‌کنندگان بیشتری را به این سمت جذب می‌کند.

کارمندان متا باور دارند که محصولات کوئست و اکوسیستم نرم‌افزاری آن می‌تواند اصلی‌ترین جایگزین محصولات اپل در این بازار باشد. در واقع متا امیدوار است که بتواند نقش اندروید گوگل در دنیای گوشی‌های هوشمند را در بازار هدست‌های AR/VR ایفا کند.

نبردی که مدیران متا و منابع آگاه بازار چشم‌انتظار آن هستند، متمرکز بر تولید نرم‌افزارهایی خواهد بود که نقشی اساسی در جذب کاربران ایفا خواهند کرد.

هدست اپل ویژن پرو بر تصمیمات مدیران متا تأثیر گذاشته است

اگرچه هدست ویژن پرو هنوز وارد بازار نشده، اما تأثیر خود را بر تفکرات مدیران متا گذاشته است. بر همین اساس، این شرکت حالا بیش از قبل توجه خود را به توسعه محصولات واقعیت ترکیبی معطوف کرده است.

وال استریت ژورنال می‌گوید متا اکنون به‌شکلی فزاینده تمرکز خود را روی واقعیت ترکیبی گذاشته که به کاربران اجازه خواهد داد تا تصاویر مجازی را روی محیط‌های دنیای واقعی قرار دهند. این در حالی است که متا در گذشته بیشتر بر متاورس تمرکز داشت که می‌خواست کاربران را به فضای واقعیت مجازی ببرد.

در آن سو، مدیران اپل در گذشته نشان داده بودند که علاقه‌ای به متاورس ندارند. برای مثال، «گرگ جازویاک»، معاون بازاریابی جهانی اپل گفته بود او هرگز از کلمه «متاورس» استفاده نخواهد کرد. «تیم کوک»، مدیرعامل این شرکت مستقر در کوپرتینو نیز این سؤال را مطرح کرده بود که آیا کاربران عادی اصلاً می‌دانند متاورس چیست یا خیر.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا