دانش و فناوری

مایکروسافت از داک 300 دلاری Surface Thunderbolt 4 با پورت USB-C رونمایی کرد

مایکروسافت از یک داک جدید به نام سرفیس Thunderbolt 4 Dock رونمایی کرد که همان‌طور که از نام آن پیداست، از پورت Thunderbolt 4 برای اتصال لپ‌تاپ یا تبلت کاربران به تمام تجهیزات جانبی استفاده می‌کند. این دستگاه دارای پهنای باند کافی برای اتصال دو نمایشگر 4K با فرکانس 60 هرتز است و همچنین از شارژ با قدرت 96 وات پشتیبانی می‌کند که برای تأمین برق برخی از لپ‌تاپ‌ها کافی است.

داک جدید مایکروسافت ترکیبی از پورت‌های مدرن و قدیمی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در پشت دستگاه دو پورت USB-C، دو پورت USB-A، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و پورت اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه وجود دارد و یک پورت USB-C و یک پورت USB-A نیز در جلوی آن خواهید داشت.

پشتیبانی از دستگاه‌های غیر از سرفیس توسط این داک

همچنین درحالی‌که این داک جدید با در نظر گرفتن سرفیس لپ‌تاپ 5، سرفیس لپ‌تاپ استودیو و سرفیس پرو 9 مبتنی بر اینتل طراحی شده است، اما Surface Thunderbolt 4 برای اولین‌بار از دستگاه‌های غیر از سرفیس نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین هر دستگاهی با پورت Thunderbolt 4/USB 4 مانند مک‌بوک پرو را نیز می‌توان به آن متصل کرد.

هرچند با وجود این دستگاه نمی‌توان ادعا کرد که مایکروسافت قصد دارد پورت سرفیس کانکت را کنار بگذارد، اما مشخصاً ردموندی‌ها چنین تصمیمی دارند. دستگاه‌های سرفیس اخیر مایکروسافت مانند سرفیس لپ‌تاپ 5 و سرفیس پرو 9 هر دو دارای پورت‌های USB-C هستند که در کنار پورت اختصاصی Surface Connect، از Thunderbolt 4 نیز پشتیبانی می‌کنند.

داک Surface Thunderbolt 4 هم‌اکنون با قیمت 300 دلار در فروشگاه مایکروسافت به فروش می‌رسد. بنابراین این دستگاه با وجود ضعف‌هایی که دارد، مانند عدم پشتیبانی از اسلات کارت SD، از بسیاری از داک‌های لپ‌تاپ موجود در بازار بسیار گران‌تر است.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا