دانش و فناوری

کاربران ویندوز 10 حالا می‌توانند دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت را امتحان کنند

مایکروسافت چند روز پیش اعلام کرد که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی را به ویندوز 10 می‌آورد و حالا شاهد انتشار نسخه پیش‌‎نمایش دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت برای کاربران این سیستم‌عامل هستیم.

برای دسترسی به نسخه پیش‌نمایش کوپایلوت باید عضو برنامه آزمایشی ویندوز اینسایدر باشید. گفتنی است که پیش از این کوپایلوت تنها در اختیار کاربران ویندوز 11 قرار داشت.

دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت برای ویندوز 10

عملکرد کوپایلوت در ویندوز ‍۱۰ شباهت زیادی به ویندوز ۱۱ دارد. در سمت راست تسکبار یک دکمه قرار گرفته است که امکان دسترسی به کوپایلوت را فراهم می‌کند. با زدن این دکمه، می‌توانید از دستیار هوش مصنوعی یا چت‌بات مایکروسافت سؤال بپرسید یا اینکه متن تولید کنید.

با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌هایی هم بین عملکرد کوپایلوت در ویندوز ۱۰ و ۱۱ به چشم می‌خورد که دلیل آن تفاوت ساختاری دو سیستم‌عامل مایکروسافت است. درحقیقت برخی از ویژگی‌ها و عملکردهای ویندوز 11 در ویندوز 10 وجود ندارند.

کوپایلوت <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2'>ویندوز</a> 10

کاربران ویندوز 10 هوم و پرو که در برنامه ویندوز اینسایدر عضو هستند، همین حالا می‌توانند کار با نسخه پیش‌نمایش کوپایلوت را تجربه کنند. انتظار می‌رود در روزها یا هفته‌های آینده تمام کاربران ویندوز ۱۰ به چت‌بات کوپایلوت دسترسی پیدا کنند. با توجه به محبوبیت ویندوز 10 و تلاش مایکروسافت برای حضور هرچه گسترده‌تر در بازار هوش مصنوعی، عرضه کوپایلوت برای سیستم‌عامل قبلی‌اش منطقی به نظر می‌رسد.

مایکروسافت چند روز پیش اعلام کرد که می‌خواهد قابلیت‌های جدیدی را به ویندوز 10 بیاورد و سرمایه‌گذاری جدیدی روی این سیستم‌عامل انجام دهد. البته با وجود چنین رویکردی، نباید منتظر به‌روزرسانی بزرگی برای آن باشیم و 22H2 آخرین آپدیت بزرگ ویندوز 10 محسوب می‌شود.

علاوه بر اینکه مایکروسافت برنامه‌ای برای انتشار آپدیت‌های بزرگ جدید برای ویندوز ۱۰ ندارد، تغییری در تاریخ پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل هم اعمال نخواهد کرد. در همین راستا همچنان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10 در 14 اکتبر 2025 (22 مهرماه 1404) به پایان می‌رسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا