دانش و فناوری

راهنمای خرید گوشی موبایل – آبان ۱۴۰۱

شاید اگر چند سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین را انتخاب و خریداری می‌کردید. اما حالا دوره و زمانه عوض شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی موبایل به‌شکل ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین را انتخاب نمایید.

فهرست مطالب

در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کرده‌ایم و تنها به مدل‌‌های با دو سیستم عامل iOS و اندروید پرداخته‌ایم. در معرفی برخی از گوشی‌ها، به مدل‌های دیگر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که قیمت‌ها بر اساس میانگین بازار و به طور حدودی اعلام شده‌اند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند. در این مطلب همچنین به طور دقیق شما را راهنمایی می‌کنیم که از بین مدل‌های مختلف یک گوشی، کدام ظرفیت رم و حافظه داخلی به صرفه‌تر است.

اصلی‌ترین معیاری که در راهنمای خرید گوشی موبایل برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین فقط مدل‌های رجیستر شده و با گارانتی اصلی معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند در این لیست جایی ندارند.

در راهنمای خرید گوشی موبایل طی سال گذشته گاه مدل‌هایی در محدوده قیمت تا ۲ میلیون تومان را هم داشتیم، اما در سال‌ اخیر با قدیمی شدن برخی از مدل‌های پیشنهادی و نیز فقدان مدل‌های مناسب، شاهد حذف این رده قیمت هستیم. در رد‌ه‌های قیمت پایین‌تر هم نمی‌توان موبایلی را پیشنهاد داد که تجربه کاربری قابل قبولی را اختیارتان بگذارد و شاید بهتر باشد در این محدوده قیمت به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان

در این رده قیمت گوشی‌های اقتصادی معمولا با رم ۲ یا ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت قابل انتخاب هستند. گوشی‌های حاضر در این رده قیمتی جدید نیستند اما همچنان از ارزش خرید بالایی برخوردارند. چند ماهیست که دو مدل ثابت را در این بازه قیمتی به کاربران پیشنهاد می‌دهیم و با وجود این‌که حدود ١ سال از معرفی آن‌ها می‌گذرد، رقیب قدرتمندی برای آن‌ها پیدا نشده است.


موتورولا موتو E20 مدل ۲/۳۲ گیگابایتی؛ ۲۹۰۰۰۰۰ تومان

موتورولا موتو E20‌ اولین مدلیست که در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو در آبان ۱۴۰۱ به شما معرفی می‌کنیم. با در نظر گرفتن قیمت، این مدل بهترین گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان است. این گوشی به نمایشگر ۶.۵ اینچی مجهز شده و چیپ نسبتا جدید Unisoc T606 به آن نیرو می‌دهد. این چیپ در مقایسه با تراشه‌هایی که در گوشی‌های با قیمت مشابه به کار رفته قدرت بالاتری دارد و حتی در حد و اندازه یکی از چیپ‌های گوشی‌های گران‌تر یعنی اکسینوس ۸۵۰ ظاهر می‌شود.

یکی از مزایای موتو E20 ، همراه شدن با اندروید ۱۱ نسخه گو است که نسخه‌ای سبک‌تر از اندروید و ویژه گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شود. از دیگر مشخصات موتو E20 باید به حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی و لایه محافظ در برابر نفوذ آب اشاره کرد. البته نباید انتظار مقاومت بالای گوشی در برابر آب را داشت. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی نیز با در نظر گرفتن رده قیمتی، عملکرد قابل قبولی دارد.


نوکیا C30 مدل ۳/۶۴ گیگابایت؛ ۲۹۰۰۰۰۰ تومان

نوکیا C30 را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین گوشی‌ها در این بازه قیمتی دانست. اصلی‌ترین ویژگی که این دستگاه را از رقبایش متمایز می‌کند، باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است. به لطف استفاده از چنین باتری حجیمی، شارژدهی نوکیا C30 طولانی‌مدت خواهد بود و احتمالا می‌توانید بدون نیاز به شارژر تا دو یا حتی سه روز از آن استفاده کنید.

البته استفاده از باتری پر ظرفیت در این گوشی به افزایش وزن و ضخامت منجر شده و مجبور هستید تا با ضخامت ۱۰ میلی‌متری و وزن ۲۳۷ گرمی آن کنار بیایید. قدرت‌بخش نوکیا C30 تراشه ۲۸ نانومتری Unisoc SC9863A است که چندان پرقدرت و بهینه نیست، اما کارتان را راه می‌اندازد. این گوشی در سه مدل با ۲ یا ۳ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده که مدل ۳/۶۴ گیگابایتی آن با قیمت حدود ۳ میلیون تومان بهترین گوشی موبایل در این رده به‌شمار می‌رود.

نمایشگر IPS LCD دستگاه نیز اندازه ۶.۸۲ اینچی دارد و همین باعث می‌شود تا با گوشی بزرگ‌تری نسبت به رقبا مواجه باشیم. نوکیا C30 از دوربین اصلی دوگانه با دوربین عریض ۱۳ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی خیلی باکیفیت نیست و وضوح ۵ مگاپیکسلی دارد. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در این دستگاه تعبیه شده است.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان

در این بخش راهنمای خرید گوشی موبایل گوشی‌هایی با چیپست اقتصادی قوی‌تر و مشخصات بهتر قابل خرید هستند. اگر به دنبال تهیه یک گوشی مقاوم اقتصادی هستید نیز یک مدل نسبتا ارزان هم نیز برایتان در نظر گرفته‌ایم.


گلکسی A03 مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳٢۰۰۰۰۰ تومان

گلکسی A03 ارزان‌ترین نماینده سامسونگ در راهنمای خرید این ماه دیجیاتو محسوب می‌شود که از ارزش خرید مناسبی نیز برخوردار است. مغز متفکر این گوشی اقتصادی چیپست Unisoc T606 محسوب می‌شود که عملکرد خوبی را برای آن به ارمغان می‌آورد. سامسونگ این دستگاه را در مدل‌های مختلفی با ۳ یا ۴ گیگابایت رم به همراه ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار کرده که مدل ۴/۶۴ گیگابایتی آن مورد پیشنهاد ماست.

برای عکاسی با این گوشی باید از دوربین اصلی دوگانه ۲+۴۸ مگاپیکسلی آن استفاده کنید که کیفیت مناسبی دارد. اگر شارژدهی برایتان اهمیت دارد، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی نوید شارژدهی مناسب را می‌دهد. این گوشی از جک هدفون هم بهره می‌برد، اما در عوض شاهد به‌کارگیری پورت منسوخ شده MicroUSB 2.0 در آن هستیم. همچنین خبری از حسگر اثر انگشت در گلکسی A03 نیست و این موضوع می‌تواند برای برخی علاقه‌مندان دلسرد کننده باشد.


گوشی مقاوم دوجی S40 مدل ٣/٣٢ گیگابایت؛ ۳۵۰۰۰۰۰ تومان

در راهنمای خرید بهترین موبایل این ماه دیجیاتو حضور یک گوشی مقاوم نیز می‌تواند برای دسته خاصی از کاربران حائز اهمیت باشد. این دسته از گوشی‌ها معمولا برای تمام کاربران مناسب نیستند و از این جهت، مشخصات سخت‌افزاری چندان جذابی ندارد. در واقع گوشی‌های مقاوم برای کاربرانی طراحی شده‌اند که کارهای پر چالشی انجام می‌دهند یا زیاد به طبیعت‌گردی می‌روند. یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مقاومی که می‌توانید تهیه کنید، دوجی S40 نام دارد.

دوجی S40 از استانداردهای مختلفی مانند IP69K و IP68 بهره می‌برد که مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب پر فشار و گرد و غبار را تأیید می‌کند. در کنار این‌ها، استاندارد نظامی MIL-STD-810G هم به گوشی مقاوم دوجی اعطا شده که از مقاومت بالای آن در برابر ضربات حکایت دارد. نمایشگر دستگاه توسط شیشه کورنینگ گوریلا گلس 4 محافظت می‌شود. دوجی S40 را می‌توان همراهی اقتصادی برای کاربران ماجراجو دانست.

همان‌طور که گفتیم، باقی مشخصات دوجی S40 ویژگی خاصی برای کاربران عادی در این رنج قیمتی ندارد. از جمله مشخصات این گوشی می‌توان به وزن بالای ٢٣٨ گرمی، تراشه مدیاتک MT6739، اندروید ۹، نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن 480p و دوربین اصلی دوگانه اشاره کرد. پس تنها در صورتی که اهل ماجراجویی هستید خرید دوجی S40 را به شما توصیه می‌کنیم.


موتورولا موتو E40 مدل ۴/۶۴ گیگابایتی؛ ۳۷۰۰۰۰۰ تومان

نوبت به معرفی یک گوشی دیگر از موتورولا می‌رسد که Moto E40 نام دارد. این گوشی اقتصادی چند ویژگی کلیدی دارد که این ویژگی‌ها آن را از رقبا متمایز می‌کنند. اولین قابلیت قابل توجه این گوشی، نرخ رفرش ۹۰ هرتزی نمایشگر آن است که سبب ارائه تجربه کاربری روان‌تر به کاربر می‌شود. موتورولا در این گوشی ارزان‌قیمت از تراشه Unisoc T700 استفاده کرده تا توان سخت‌افزاری آن در این رده قیمتی نسبت به سایر رقبا بهتر باشد. این گوشی تنها در یک مدل با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به دست مشتریان می‌رسد.

دوربین اصلی سه‌گانه موتو E40 شامل دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی می‌شود که کیفیت تصاویر ثبت شده با آن مناسبند، اما سایر دوربین‌ها به همراهی دوربین سلفی این گوشی کیفیت مطلوبی ندارند. خبری از قابلیت عکاسی فوق‌عریض هم در این نماینده موتورولا نیست. وزن ۱۹۸ گرمی و ضخامت ۹.۱ میلی‌متری این گوشی نیز کار کردن با آن را کمی سخت می‌کند. موتو E40 از حسگر اثر انگشت، پورت USB-C و جایگاه ویژه کارت حافظه MicroSD نیز بهره‌مند است.


ردمی 10C مدل ۴/۶۴ گیگابایتی؛ ٣٨۰۰۰۰۰ تومان

ردمی 10C یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی محسوب می‌شود که ارزش خرید بالایی بین محصولات این کمپانی در کشورمان دارد. این گوشی ویژگی‌های جذابی را در اختیار کاربران می‌گذارد. به عنوان مثال، مغز متفکر ردمی 10C تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ بوده که در گوشی گران‌تری مانند ردمی نوت ۱۱ به کار رفته است. این محصول اقتصادی به دوربین اصلی دوگانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ٢ مگاپیکسلی مجهز شده، هرچند که فقدان دوربین فوق‌عریض در این گوشی اقتصادی احساس می‌شود.

نمایشگر IPS LCD ردمی 10C بزرگ است و سایز آن به ۶.۷١ اینچ می‌رسد. رزولوشن این نمایشگر نسبت به گلکسی A13 پایین‌تر است. در ادامه این دستگاه به ویژگی‌هایی مانند حسگر تشخیص اثر انگشت، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از سرعت شارژ ١۸ واتی تجهیز شده و با وجود ارائه نسخه جدید اندروید، شاهد استفاده از اندروید ۱۱ در این گوشی هستیم که سبب می‌شود با گوشی به‌روزی از لحاظ ترکیب نرم‌افزاری مواجه نباشیم. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی ردمی 10C قیمتی حدود ٣.٨ میلیون تومان دارد. مدل ۴/١٢٨ گیگابایتی آن نیز با قیمت کمی بیشتر از ۴ میلیون تومان قابل خریداریست.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان

در این رده می‌توانید گوشی‌های میان‌رده اقتصادی با مشخصاتی جذاب را خریداری کنید. پیش از این می‌توانستید گوشی‌های با ارزش‌تری را در این رده قیمتی تهیه کنید که اکنون به دلیل افزایش قیمت در دسترس نیستند و مجبور به پیشنهاد مدل‌های دیگر هستیم.


گلکسی A13 مدل ۴/۶۴ گیگابایتی؛ ۴٢۰۰۰۰۰ تومان

گلکسی A13 یکی از جدیدترین نمایندگان اقتصادی سامسونگ است که جانشین بر حق محبوب‌ترین گوشی سال گذشته این کمپانی در ایران، یعنی گلکسی A12 ناچو محسوب می‌شود. این دستگاه برتری‌های بسیاری نسبت به گلکسی A12 ناچو دارد. از جمله این برتری‌های مهم می‌توان به ارائه با اندروید 12 پیش‌فرض و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت‌تر، نمایشگر IPS LCD با رزولوشن +FHD و طراحی مدرن‌تر اشاره کرد.

گلکسی A13 مانند گلکسی A12 ناچو از تراشه اکسینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند که قدرت مناسبی در انجام کارهای روزمره و نه چندان سنگین دارد. دوربین اصلی این محصول مجهز به دوربین عریض ۵٠ مگاپیکسلی و چند دوربین دیگر است که البته نمی‌توان روی این دوربین‌های فرعی حساب باز کرد. انرژی گلکسی A13 از طریق باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود. در کل خرید مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی بیشتر از سایر مدل‌ها پیشنهاد می‌شود، زیرا بیشترین ارزش خرید را دارد و باقی مدل‌ها نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازید چندان با ارزش نیستند.

سامسونگ گوشی‌های اقتصادی دیگری از جمله گلکسی M13 و گلکسی F13 را نیز عرضه کرده که قیمت آن‌ها در بازار ایران تقریبا با گلکسی A13 یکسان است. غالب مشخصات دو مدل دیگر شبیه به گلکسی A13 بوده و مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها، طراحی متفاوت و ظرفیت باتری بیشتر به شمار می‌آید.


آنر X7 مدل ۴/١٢٨ گیگابایت؛ ۴۵۰۰۰۰۰ تومان

آنر X7 یکی از جذاب‌ترین محصولات آنر از لحاظ طراحی و ظاهر است. آنر این گوشی اقتصادی را با طراحی مشابه پرچمدارانش روانه بازار کرده و این موضوع می‌تواند برای برخی کاربران جذاب باشد. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن +HD است اما در عوض شاهد پشتیبانی آن از نرخ رفرش ٩۰ هرتزی هستیم. برخلاف گوشی‌های هواوی، آنر X7 از سرویس‌های گوگل به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و محدودیتی در اجرای آن‌ها ندارد.

قلب تپنده گوشی اقتصادی آنر، اسنپدراگون ۶٨۰ است که در کنار ۴ گیگابایت رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند عملکرد خوبی را به کاربران ارائه دهد. مجموعه دوربین اصلی آنر X7 از دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی به همراه یک سری دوربین دیگر تشکیل شده و تنها می‌توانید از همان دوربین عریض انتظار بالایی داشته باشید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ ٢٢.۵ واتی دیگر ویژگی جذاب این گوشی محسوب می‌شود.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان

در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو برای آبان ۱۴۰۱ می‌توانید گوشی‌هایی با سخت‌افزار قوی، دوربین باکیفیت و حتی پشتیبانی از شبکه 5G را تا بازه ۶ میلیون تومان خریداری کنید.


موتورولا Moto G51 5G مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۵١۰۰۰۰۰ تومان

اگر برای خرید گوشی با قابلیت اتصال به شبکه 5G برنامه‌ریزی کرده‌اید و بودجه زیادی ندارید، موتورولا G52 5G گزینه‌ای قابل‌توجه در بازه قیمتی حدود ۵ میلیون تومان به‌شمار می‌آید. این گوشی مجهز به چیپست نسبتا قدرتمند اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس است که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند و ارزان‌ترین دستگاه بازار با این ویژگی محسوب می‌شود. نمایشگر ۶.۸ اینچی این دستگاه از نوع IPS LCD با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است.

دوربین اصلی سه‌گانه این گوشی از دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت نسبتا خوبی دارد، هرچند باقی دوربین‌ها عملکرد چندان وسوسه کننده‌ای ندارند. این گوشی از حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور و جک هدفون هم استفاده می‌کند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی موتو G51 5G نوید شارژدهی بالایی را می‌دهد؛ اما در مقابل این گوشی از فناوری شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند که این مورد سبب طولانی شدن روند شارژ شدن دستگاه می‌شود.


سامسونگ گلکسی M33 5G مدل ۶/١٢٨ گیگابایت؛ ۵٩۰۰۰۰۰ تومان

گلکسی M33 5G یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی‌ها با قیمت کم‌تر از ۶ میلیون تومان محسوب می‌شود. این میان‌رده سامسونگ از تراشه قدرتمند اکسینوس ١٢٨۰ قدرت می‌گیرد که در گوشی‌های دیگری از جمله گلکسی A33 و گلکسی A53 به‌کار رفته است. سامسونگ این گوشی را اندروید ١٢ و رابط کاربری OneUI 4.1 روانه بازار می‌کند. مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی این نماینده سامسونگ قیمتی برابر با ۵.٩ میلیون تومان دارد.

نمایشگر ۶.۶ اینچی گلکسی M33 5G از پنل IPS LCD با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی بهره می‌برد که کیفیت و سرعت بالای آن به بهتر شدن تجربه کاربری کمک می‌کند. خوشبختانه کره‌ای‌ها جک هدفون را از این میان‌رده خود حذف نکرده‌اند. سامسونگ در گلکسی M33 از دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق ٢ مگاپیکسلی استفاده کرده که البته دوربین‌های فرعی در عمل تزئینی هستند. دوربین سلفی ٨ مگاپیکسلی این گوشی نیز عملکردی پایین‌تر از انتظارات دارد.

گلکسی M33 5G در دو مدل مختلف عرضه می‌شود. مدل اول برای بازار جهانی در نظر گرفته شده و ظرفیت باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. مدل دوم اما به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده و صرفا در بازار هند عرضه می‌شود. بنابراین حین خرید این گوشی حتما بررسی کنید که مدل انتخابی شما متعلق به کدام بازار است. این گوشی از فناوری شارژ سریع ٢۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند اما خبری از شارژر در جعبه آن نیست.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

بین گوشی‌های موجود در بازه ۶ تا ٧ میلیون تومان هیچ مدلی با ارزش خرید قابل توجه به چشم نمی‌خورد و به دلیل افزایش قیمت مدل‌های با ارزش، مجبور هستیم هیچ‌کدام از مدل‌های فعلی در این بازه قیمتی را پیشنهاد ندهیم.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

اگر برای خرید گوشی، تا ۱۰ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید می‌توانید میان‌رده‌هایی با دوربین پیشرفته یا قاتل پرچمدارهایی با سخت‌افزار جدید و قدرتمند، پشتیبانی از 5G و دوربین‌های حرفه‌ای پیدا کنید.


آنر 50 مدل ۶/١٢٨ گیگابایتی؛ ٨۴۰۰۰۰۰ تومان

اولین سری از گوشی‌های آنر که پس از جدایی این شرکت از هواوی در بازار جهانی عرضه شد، خانواده Honor 50 بود. پرچمدار این نسل یعنی خود آنر 50، ابتدا با قیمتی بیش از ١۰ میلیون تومان وارد ایران شد اما به مرور زمان قیمت آن کاهش پیدا کرد و به حدود ۸ میلیون تومان رسید. با چنین برچسب قیمتی، آنر 50 به یکی از خاص‌ترین انتخاب‌ها تبدیل می‌شود. این دستگاه از طراحی زیبا با نمایشگر خمیده بهره می‌برد که در کم‌تر گوشی این بازه قیمتی به چشم می‌خورد. همچنین خبری از مشکلات مربوط به تحریم‌های هواوی روی این گوشی نیست و تمام سرویس‌های گوگل روی این گوشی پشتیبانی می‌شوند.

چیپست اسنپدراگون 778G قدرت‌بخش این گوشی است که توسط ۶ گیگابایت رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در مدل پیشنهادی ما همراهی می‌شود. نمایشگر امولد این گوشی کیفیت خوبی هم دارد و به لطف نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی تجربه مناسبی را به کاربر ارائه می‌دهد. درست است که دوربین اصلی چهارگانه آنر 50 شامل دوربین عریض ١۰٨ مگاپیکسلی می‌شود، اما دوربین‌های فرعی این گوشی کیفیت دلچسبی ندارند. باتری ۴٣۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی شاید شارژدهی چندان طولانی نداشته باشد، اما فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی آن را با سرعت خوبی شارژ می‌کند.


سامسونگ گلکسی M52 5G مدل ٨/١٢٨ گیگابایتی؛ ۸۴۰۰۰۰۰ تومان

گلکسی M52 5G مشخصات مشابهی با گلکسی A52s (بررسی دیجیاتو) دارد. این گوشی مانند همتای سامسونگی خود از چیپ ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G قدرت می‌گیرد و عملکرد رضایت‌بخشی در اجرای بازی‌ها و کارهای سنگین دارد. این گوشی با ۶ یا ٨ گیگابایت حافظه رم عرضه شده و ظرفیت بالاتر آن در بازار کشورمان به فروش می‌رسد. وزن و ضخامت گلکسی M52 5G به ترتیب به ١٧٣ گرم و ٧.۴ میلی‌متر می‌رسد تا شاهد حضور یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های سامسونگ در این بازه قیمتی باشیم.

کره‌ای‌ها این میان‌رده خود را به نمایشگر سوپر امولد پلاس با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی مجهز کرده است. گلکسی M52 5G در مجموع از سیستم دوربین اصلی و سلفی با کیفیتی بهره می‌برد و می‌توان از عملکرد آن در این بخش رضایت داشت. انرژی‌بخش این میان‌رده باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت محسوب می‌شود که سامسونگ برای استفاده از چنین باتری، قید جک هدفون را زده است. بزرگ‌ترین نقطه ضعف گلکسی M52، عدم بهره‌مندی آن از اسپیکر استریو محسوب می‌شود.


شیائومی 11T مدل ٨/١٢٨ گیگابایت؛ ١۰۰۰۰۰۰۰ تومان

شیائومی 11T هم‌اکنون یکی از با ارزش‌ترین گوشی‌های زیر ١۰ میلیون تومان محسوب می‌شود. این گوشی شیائومی یکی از اولین موبایل‌های دنیا با چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۱۲۰۰ است. این چیپست عملکرد قدرتمندی دارد و در جایگاهی نزدیک به پرچمداران و بین اسنپدراگون ۸۶۰ و ۸۷۰ قرار می‌گیرد.

شیائومی 11T از نمایشگر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به لطف گواهینامه IP53 در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب مقاومت می‌کند؛ اما یکی از مهم‌ترین مزایای این گوشی،‌ دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی است. با این حال شیائومی به دوربین فوق عریض اهمیت چندانی نداده و شاهد یک سنسور ۸ مگاپیکسلی هستیم. سایر دوربین‌ها شامل ۵ مگاپیکسلی تله‌ماکرو و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

از دیگر مشخصات باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکر استریو و قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی اشاره کرد. این شارژر در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه باتری شیائومی 11T را به طور کامل شارژ می‌کند. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی شیائومی 11T به قیمت حدود ١۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


راهنمای خرید گوشی تا ١۵ میلیون تومان

در این بازه قیمتی بالاخره می‌توان سراغ خرید برخی گوشی‌های رده بالا رفت. هر کدام از گوشی‌های موجود در این محدوده ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و این بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد که کدام گزینه را ترجیح می‌دهید.


پوکو F4 مدل ٨/٢۵۶ گیگابایت؛ ١۰٨۰۰۰۰۰ تومان

پوکو سری جدید گوشی‌های رده بالای خود را چندی پیش رونمایی و عرضه کرد. یکی از این گوشی‌ها، پوکو F4 بود که هرچند تنها چند تفاوت با نسل قبلی خود دارد، اما یکی از مدل‌های با ارزش این بازه قیمتی محسوب می‌شود. ظاهر این گوشی نسبت به گذشته کمی فرق کرده اما در باطن تفاوت‌های زیادی را شاهد نیستیم. این گوشی از همان نمایشگر ۶.۶٧ اینچی AMOLED با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی استفاده می‌کند. قلب تپنده آن نیز اسنپدراگون ٨٧۰ است که عملکرد عالی در اجرای بازی‌ها دارد.

یکی از مشکلات پوکو F3، سیستم دوربین ضعیف آن بود. حال پوکو در این نسل از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره گرفته تا تجربه عکاسی بهتری را به کاربران ارائه دهد. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶٧ واتی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکر استریو و استاندارد IP53 از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

بررسی پوکو ایکس ۴ جی تی

دومین گوشی تازه‌وارد پوکو که X4 GT نام دارد نیز از ارزش خرید خوبی برخوردار است، اما به پای پوکو F4 نمی‌رسد. این دستگاه جدید از نمایشگر ١۴۴ هرتزی IPS LCD و تراشه مدیاتک دیمنسیتی ٨١۰۰ استفاده می‌کند تا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرهای حرفه‌ای باشد. بررسی این گوشی را در اسرع وقت در دیجیاتو منتشر می‌کنیم و به تمام ویژگی‌های آن می‌پردازیم.


آیفون SE 2020‌ مدل ۶۴ گیگابایتی؛ ۱٣۵۰۰۰۰۰ تومان

آیفون SE 2020 (بررسی دیجیاتو) به عنوان گوشی ارزان قیمت اپل، ترکیبی از آیفون ۸ و آیفون ۱۱ است و ابعاد جمع‌و‌جوری دارد. خرید این گوشی را تنها و تنها برای طرفداران اپل پیشنهاد می‌دهیم. ظاهر این گوشی مشابه آیفون ۸ است و از حسگر اثر انگشت تاچ آی دی هم بهره می‌برد. نمایشگر آیفون SE‌ 2020 ابعاد ۴.۷ اینچی (با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل) دارد و بدنه، به لطف گواهینامه IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

خوشبختانه اپل این گوشی را به A13 Bionic یعنی همان چیپست مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ مجهز کرده اما میزان رم، ۳ گیگابایت (به جای ۴ گیگابایت در آیفون ۱۱) است. البته می‌دانید که آیفون SE 2022 نیز معرفی شده و ما در دیجیاتو نیز این گوشی را بررسی کرده‌ایم که قیمتش حدود ۲ میلیون تومان بیشتر است و ارزش خریدش برای طرفداران آیفون مناسب است. احتمالا به‌زودی موجودی آیفون SE 2020 در ایران به پایان می‌رسد، زیرا در حال قدیمی شدن است.

در ادامه می‌توانید بررسی ویدیویی آیفون SE 2020 و آیفون SE 2022 را در دیجیاتو تماشا کنید.


پوکو F4 GT مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی؛ ۱٣٨۰۰۰۰۰ تومان

پوکو F4 GT (بررسی دیجیاتو) بهترین گوشی گیمینگ در بازار ایران است. بنابراین اگر خیلی با گوشی خود بازی می‌کنید و از انتظار اجرای بازی‌ها با بالاترین کیفیت را دارید، پوکو F4 GT بهترین دستگاه موجود است. این گوشی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد که به لطف آن، می‌توان بازی‌های روز و پر طرفدار را به بهترین نحو اجرا کرد. تجهیزات گیمینگ این گوشی مانند دکمه‌های مغناطیسی روی فریم آن به شما کمک می‌کنند تا تجربه بسیار حرفه‌ای‌تری از بازی کردن روی گوشی موبایل داشته باشید. مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی پوکو F4 GT هم‌اکنون با قیمت ١۵.۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که نسبت به ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پوکو F4 GT در تأمین انرژی سخت‌افزار پر مصرف این گوشی چندان توانمند نیست، اما به لطف شارژر ۱۲۰ واتی که در جعبه دستگاه جا خوش کرده می‌توان دستگاه را طی ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ کرد. نمایشگر ۶.۶٧ اینچی امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، اسپیکر استریوی چهارگانه، حسگر تشخیص اثر انگشت روی فریم، طراحی خاص و بدنه شیشه فلزی از دیگر مشخصات پوکو F4 GT هستند. با توجه به این‌که پوکو F4 GT یک گوشی گیمینگ است، پوکو برای کاهش هزینه‌ها خیلی روی بخش دوربین‌ها مانور نداده و از دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی روی این دستگاه استفاده کرده که عملکرد چندان جالبی ندارد. اگر تجهیزات گیمینگ و سرعت شارژ بالای این گوشی برایتان مهم نیستند، می‌توانید با هزینه بیشتر شیائومی 12X یا موتورولا Edge 20 Pro را به فهرست گزینه‌های خود اضافه کنید. در ادامه می‌توانید بررسی ویدیویی این گوشی را تماشا کنید:


موتورولا Edge 20 Pro مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی؛ ۱۴٣۰۰۰۰۰ تومان

موتورولا Edge 20 Pro دستگاهی خاص است اکنون مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی آن با قیمت خوبی در بازار ایران قابل دسترسی است. این گوشی چند ویژگی جالب دارد که مهم‌ترین آن‌ها، برخورداری از سیستم دوربین با قابلیت‌هایی در سطح گوشی‌های پرچمدار است. این گوشی از ترکیب دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق‌عریض ١۶ مگاپیکسلی و پریسکوپ تله‌فوتوی ٨ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابر اپتیکال استفاده می‌کند. دوربین سلفی آن نیز دارای رزولوشن ٣٢ مگاپیکسلی است و در کل با یکی از بهترین گوشی‌های این بازه قیمتی در بخش دوربین مواجهیم.

قلب تپنده موتورولا Edge 20 Pro تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ است. هرچند این تراشه نسبت به برخی رقبا از قدرت کم‌تری برخوردار است، اما همچنان توانایی انجام بسیاری از پردازش‌های سنگین را با بهینگی بالاتری دارد. استفاده از نمایشگر OLED با نرخ رفرش ١۴۴ هرتزی در این گوشی سبب می‌شود تا بتوانید تجربه گیمینگ جذابی روی آن داشته باشید. طراحی با قاب پشتی تخت نیز سبب بهبود حس کار کردن با Edge 20 Pro شده است. باتری این گوشی رده‌بالا، ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از فناوری شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند که البته می‌توانست سرعت بالاتری داشته باشد. یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی، بی‌بهرگی از اسپیکر استریو است.


راهنمای خرید گوشی تا ۲۰ میلیون تومان

در راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو اگر دوربین گوشی برایتان اولویت دارد یا دنبال قدرتمندترین گوشی‌های قاتل پرچمدار هستید، باید در این رده قیمت به دنبال بهترین‌‌ها بگردید.


شیائومی 12X مدل ۸/٢۵۶ گیگابایتی؛ ١۵۵۰۰۰۰۰ تومان

شیائومی 12X یکی از بهترین گوشی‌های موبایل شیائومی است که در بازار ایران به فروش می‌‌رسد. این گوشی یکی از دستگاه‌های خانواده پرچمدار شیائومی 12 محسوب می‌شود. البته موجودی این گوشی کمی کاهش یافته و ممکن است تهیه آن کمی سخت باشد. قابلیت‌های این گوشی، آن را به یکی از خاص‌ترین گوشی‌های کمپانی شیائومی تبدیل کرده‌اند تا اصلی‌ترین رقیب گلکسی S21 FE، آن هم با قیمتی کم‌تر باشد.

اولین چیزی که توجه همه را در مورد شیائومی 12X جلب می‌کند، طراحی متفاوت این گوشی است به طوری که ابعاد دستگاه در حد یک گوشی کوچک بوده اما نمایشگری با اندازه ۶.۲۸ اینچ در آن به چشم می‌خورد. این نمایشگر برای اولین بار قابلیت نمایش بیش از ۶۸ میلیارد رنگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وزن این گوشی ۱۷۶ گرم است تا یکی از سبک‌ترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های شبه پرچمدار بازار باشد. شیائومی 12X از دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ و لرزشگیر اپتیکال به همراه دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است که می‌توان از عملکرد آن انتظارات زیادی داشت.

شیائومی ترجیح داده تا برای جلوگیری از افزایش قیمت این گوشی، به سراغ استفاده از تراشه ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸۷۰ برود که البته بهینه‌تر از اسنپدراگون 888 است و کم‌تر داغ می‌کند. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دستگاه نیز شارژدهی خوبی دارد و در کنار آن می‌‌توان از شارژر ۶۷ واتی داخل جعبه شیائومی 12X استفاده کرد. این درحالیست که رقیب اصلی این گوشی یعنی گلکسی S21 FE بدون شارژر فروخته می‌شود.


سامسونگ گلکسی S21 FE مدل ۸/١٢٨ گیگابایتی؛‌ ۱٨۵۰۰۰۰۰ تومان

گلکسی S21 FE با وجود این‌که دیرتر از موعد معرفی شد، اما همچنان یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های قاتل پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود. این گوشی نسخه‌ای اقتصادی‌تر از گلکسی S21 به حساب می‌آید اما به همان اندازه قدرتمند است. چیپست پرچمدار گلکسی S21 FE مشابه مدل گران‌قیمت‌تر، اکسینوس ۲۱۰۰ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایت همراه شده است. مدل ۸/١٢٨ گیگابایتی حدود ۱٨.۵ میلیون تومان قیمت دارد.

گلکسی S21 FE نمایشگر ۶.۴ اینچی داینامیک امولد 2X‌ دارد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از تفاوت‌های مهم این گوشی با مدل گران‌قیمت‌تر S21، در ترکیب دوربین‌ها است و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی S21 جایگزین شده است. از دیگر مشخصات باید به گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی نه چندان زیاد و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی به همراه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال (در مقایسه با مدل سریع‌تر و دقیق‌تر اولتراسونیک در S21) اشاره کرد. در زیر می‌توانید ویدیوی بررسی گلکسی S21 FE 5G را در یوتوب دیجیاتو ببینید:


شیائومی 12T پرو مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛ ١٩۰۰۰۰۰۰ تومان

خاص‌ترین گوشی جدید راهنمای خرید موبایل این ماه دیجیاتو، شیائومی 12T پرو است. نسل گذشته این مدل یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های قاتل پرچمدار بود. حال شیائومی 12T پرو آمده تا راه موفقیت‌آمیز نسل گذشته‌اش را با قدرت بیشتری ادامه دهد. این گوشی یکی از اولین موبایل‌ها با دوربین ٢۰۰ مگاپیکسلی محسوب می‌شود. بر اساس بررسی‌های دیجیاتو، کیفیت دوربین ٢۰۰ مگاپیکسلی شیائومی 12T پرو بسیار خوب است و می‌توان آن را با پرچمداران شیائومی از جمله شیائومی 12 پرو مقایسه کرد. با این وجود دوربین‌های فرعی این گوشی عملکردی در حد و اندازه پرچمداران را ندارند. نمایشگر ۶.۶٧ اینچی این گوشی تازه وارد از نوع امولد با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی و قابلیت نمایش ۶٨ میلیارد رنگ است. این نمایشگر از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین با یکی از بهترین گوشی‌های زیر ٢۰ میلیون تومان در بخش نمایشگر مواجهیم.

قلب تپنده جدیدترین قاتل پرچمدار شیائومی، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که آن را به قدرتمندترین گوشی زیر ٢۰ میلیون تومان تبدیل می‌کند. این گوشی فعلا در مدل مجهز به ١٢ گیگابایت رم و ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار شده و قیمت آن حدود ١٩ میلیون تومان است. انتظار می‌رود که قیمت شیائومی 12T پرو طی هفته‌های آینده کاهش پیدا کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید این گوشی را دارید، کمی صبر کنید.

شیائومی در این گوشی از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده که از فناوری شارژ فوق سریع ١٢۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی چنین شارژری را در جعبه جدیدترین قاتل پرچمدار خود قرار داده است. فریم شیائومی 12T پرو جنس پلاستیکی دارد و شاید اگر شیائومی از فریم فلزی در این گوشی استفاده می‌کرد، حس بهتری به کاربر القا می‌شد. از دیگر ویژگی‌های کلیدی شیائومی 12T پرو می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال، اسپیکر استریو با تنظیم هارمن کاردن و اندروید ١٢ پیش‌فرض با وعده دریافت ٣ به‌روزرسانی اساسی اشاره کرد.


راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان و بیشتر

در این رده قیمت، بهترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌ها یا در واقع پرچمداران اصلی بازار قابل خرید هستند. البته در راهنمای خرید گوشی موبایل آبان ۱۴۰۱ دیجیاتو، از قرار دادن گوشی‌های سری آیفون ١٣ خودداری کردیم. زیرا همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های سری آیفون ١۴ معرفی شده‌اند و به‌زودی به شکل گسترده‌تری وارد بازار می‌شوند. همچنین گوشی‌های سری آیفون ١٣ فعلا ارزش خرید بالایی ندارند. به‌زودی بررسی آیفون ١۴ پرو مکس را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در راهنمای خرید موبایل این ماه، خبری از گوشی‌های تاشوی نسل قبل سامسونگ نیست زیرا گلکسی زد فولد ۴ (بررسی دیجیاتو) و گلکسی زد فلیپ ۴ (بررسی دیجیاتو) به‌زودی وارد بازار می‌شوند.


شیائومی 12 پرو مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی؛‌ ۲۶۵۰۰۰۰۰ تومان

شیائومی 12 پرو (بررسی دیجیاتو) بهترین و جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی است. این گوشی در بدو ورود به بازار کشورمان، حدود ٣۵ میلیون تومان قیمت داشت. حال با روند نزولی که قیمت این دستگاه طی کرده، می‌توانید مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی آن را با ۲۶.۵ میلیون تومان تهیه کنید. سوال اصلی این است که شیائومی 12 پرو دقیقا چه مشخصه‌های مهمی دارد؟

شیائومی 12 پرو به عنوان جدیدترین پرچمدار چینی‌ها، از نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.٧١، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش بیش از یک میلیارد رنگ بهره می‌برد. مغز متفکر این گوشی مانند برادر کوچک‌ترش، اسنپدراگون 8 نسل 1 است. البته استفاده از این تراشه در کنار باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، عاقبت خوشی نداشته و شارژدهی باتری شیائومی 12 پرو زیاد نیست. با وجود این‌که شیائومی 12 پرو یک پرچمدار است، اما هیچ خبری از استاندارد IP برای این گوشی نیست.

دوربین اصلی سه‌گانه ۵۰+۵۰+۵۰مگاپیکسلی شیائومی 12 پرو در رنج قیمتی خودش عملکرد رضایت‌بخشی را به نمایش می‌گذارد و می‌توان آن را یکی از بهترین‌ها در این رنج قیمتی دانست؛ البته انتظار استفاده از دوربین تله‌فوتوی پیشرفته‌تری را در این گوشی داشتیم. اسپیکر استریوی چهارگانه، حسگر تشخیص اثر انگشت اپتیکال، فناوری شارژ فوق‌سریع ١٢۰ واتی و بدنه شیشه فلزی هم باقی مشخصات این پرچمدار را تشکیل می‌دهند. برای تماشای بررسی شیائومی 12 پرو می‌توانید ویدیوی زیر را از آپارات دیجیاتو دنبال کنید:


وان پلاس 10 پرو مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایت؛ ۲٨۵۰۰۰۰۰ تومان

وان پلاس 10 پرو بهترین پرچمدار فعلی این کمپانی محسوب می‌شود. این گوشی پرچمدار در بازار کشورمان یک دستگاه خاص محسوب می‌شود، اما هم‌اکنون چندین فروشگاه آن را به فروش می‌رسانند و مشکل چندان خاصی از نظر موجودی ندارد. وان پلاس 10 پرو یکی دیگر از گوشی‌های پرچمداریست که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد.

نمایشگر پرچمدار وان پلاس از نوع Fluid AMOLED با فناوری LTPO2 برای ارائه نرخ رفرش ١ تا ١٢٠ هرتزی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ٣٢١۶ پیکسلی است که یکی از بهترین نمونه‌های دنیای موبایل نیز محسوب می‌شود. دوربین اصلی سه‌گانه وان پلاس 10 پرو شامل دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ٨ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳.۳ برابری اپتیکال می‌شود که در کل این مجموعه دوربین عملکرد خوبی دارد.

وان پلاس 10 پرو به اسپیکر استریو، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، حسگر تشخیص اثر انگشت و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی بالا هم مجهز است. نسخه جهانی این گوشی پرچمدار از فناوری شارژ فوق‌سریع ٨۰ وات پشتیبانی می‌کند. هم‌اکنون مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی وان‌پلاس 10 پرو با قیمت حدود ٢٨.۵ میلیون تومان روانه بازار شده و مدل ١٢/۵١٢ گیگابایتی نیز حدودا ٢ میلیون تومان گران‌تر است.


گلکسی S22 اولترا مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی؛‌ ٣٩۰۰۰۰۰۰ تومان

گلکسی S22 اولترا (بررسی دیجیاتو) بهترین گوشی پرچمدار اندرویدی است که در ایران می‌توانید خریداری کنید. این گوشی تقریبا هر انتظاری که از یک پرچمدار تمام عیار دارید را برآورده می‌کند. این گوشی در حقیقت ترکیبی از گوشی‌های سری گلکسی S با گلکسی نوت محسوب می‌شود. این گوشی پرچمدار از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند و برخلاف نسل قبلی، جایگاه مخصوصی برای قرارگیری این قلم در آن در نظر گرفته شده است. حتی طراحی گلکسی S22 اولترا بی‌شباهت به گوشی‌های سری گلکسی نوت نیست.

برخلاف دیگر اعضای سری گلکسی اس 22، بیشتر مدل‌های عرضه شده گلکسی اس 22 اولترا در ایران مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 هستند. مدل ١٢/٢۵۶ گیگابایتی این گوشی نیز ارزش خرید بیشتری در مقایسه با سایر مدل‌‌ها دارد و خرید آن را توصیه می‌کنم. نمایشگر استفاده شده در این پرچمدار جدید سامسونگ برترین نمونه‌ای است که در بین گوشی‌های سامسونگ به چشم می‌خورد. وزن گلکسی اس 22 اولترا حدود ۲۳۰ گرم است و استفاده درازمدت از آن کار ساده‌ای نخواهد بود.

دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی بیشتر از لحاظ الگوریتم‌های پردازش تصویر پیشرفت داشته است. ویژگی‌هایی مانند قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری نیز در این سیستم دوربین فراهم شده‌اند. دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا کیفیت رضایت‌بخشی دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی گلکسی S22 اولترا در رده پرچمداران شارژدهی خوبی دارد. این باتری از شارژر ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که البته باید آن را جداگانه خریداری کنید.

در ادامه می‌توانید نگاهی به بررسی ویدئویی گلکسی اس 22 اولترا در کانال یوتوب دیجیاتو داشته باشید:


سوالات متداول کاربران در مورد بهترین گوشی‌های بازار

بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان کدام است؟

بهترین گوشی بازار تا ۳ میلیون تومان، موتورولا موتو E20 است که ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

آنر 50 و شیائومی 11T به دلیل ارزش خرید بالا و مشخصات قابل توجه بهترین گوشی‌ها در این بازه قیمتی محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی تا ١۵ میلیون تومان کدام است؟

موتورولا Edge 20 Pro یکی از بهترین گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی است که دارای نمایشگر ١۴۴ هرتزی، تراشه اسنپدراگون ۸۷۰، دوربین اصلی پیشرفته و مواردی دیگر است. پوکو F4 GT نیز برای گیمرها گزینه قابل‌توجهیست.

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان کدام است؟

شیائومی 12T پرو بهترین گوشی در این بازه قیمتی است که مشخصاتی شبیه به پرچمداران گران قیمت دارد. البته قیمت این گوشی فعلا حباب دارد و طی هفته‌های آینده کاهش خواهد یافت.

بهترین پرچمداران بازار کدامند؟

شیائومی ۱۲ پرو، وان‌پلاس ۱۰ پرو و گلکسی اس ۲۲ اولترا فعلا از بهترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار کشورمان هستند.


اگر برای خرید گوشی موبایل نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارید سوالاتتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا