دانش و فناوری

آیا پاوربانک قابل‌تعمیر است؟ ۵ دلیل رایج خراب شدن پاوربانک

بسیاری از کاربران می‌پرسند که آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟ به‌طور کلی پاوربانک‌ها مانند گوشی‌های هوشمند تنها از یک باتری بهره‌مند نیستند و تفاوت‌هایی در مکانیزم آن‌‌ها وجود دارد؛ اما با توجه به این سازوکار پاوربانک‌ها، بسیاری از آن‌ها قابل‌تعمیر هستند. هرچند امکان دارد که برخی مدل‌ها به‌دلیل مکانیزم ساخت متفاوت، تعمیرپذیر نباشند. برای تعمیر پاوربانک، باید باتری‌های متناسب با مدل و ظرفیت پاوربانک خود را پیدا کنید. پس اگر می‌پرسید «آیا باتری پاور بانک قابل تعویض است؟»، جواب شما «بله» است.

دلایل رایج خرابی پاوربانک

رها کردن در شارژ

آیا پاوربانک قابل‌تعمیر است؟ ۵ دلیل رایج خراب شدن پاوربانک

برخی پاوربانک‌های قدیمی یا ارزان از استانداردهای روز برای محافظت از باتری پشتیبانی نمی‌کنند. این استانداردها به پاوربانک اجازه می‌دهند تا در مواقعی مانند ماندن در شارژ به‌مدت طولانی، همچنان سالم بمانند. درکل توصیه می‌شود که پاوربانک خود را از شب تا صبح به شارژر متصل نکنید؛ بلکه آن‌ را به شارژ متصل کرده و درنهایت با فول شارژ شدن، آن‌ را از برق بکشید. انجام این روند به افزایش عمر باتری پاوربانک و بی‌نیاز بودن آن به تعمیر کمک شایانی خواهد کرد.

آسیب فیزیکی

آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟

باتری پاوربانک می‌تواند براثر آسیب فیزیکی دچار مشکل شود. اگر پاوربانکی با ظرفیت باتری بالا دارید، می‌دانید که وزن آن نسبت‌ به سایر پاوربانک‌ها بیشتر است و ازاین‌رو باید با دقت بیشتری آن‌ را نگهداری کنید. ضربه، شوک الکتریکی و سوراخ شدن، از مواردی هستند که می‌توانند عمر باتری پاوربانک شما را به‌شدت کاهش دهند. اگر شدت ضربه زیاد باشد، حتی امکان دارد که پاوربانک باد کند و استفاده از آن حتی خطرناک تلقی شود. به‌همین‌ترتیب باید در حمل‌ونقل پاوربانک خود احتیاط کنید.

نگهداری در شرایط نامناسب

آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟

شرایط محیطی نیز می‌توانند از دیگر دلایل رایج خرابی پاور بانک شما باشند. رطوبت هوا، دمای بالا، فشار نامناسب هوا و دیگر عوامل محیطی به‌نوبه خود توانایی آسیب‌رسانی به پاوربانک در طولانی‌مدت را دارند. ازاین‌رو باید پاوربانک خود را در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید. علاوه‌براین، از قرار دادن پاوربانک زیر نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید؛ زیرا این کار خطرناک است و در برخی مواقع، می‌تواند به انفجار پاوربانک ختم شود.

استفاده بیش‌از حد

هرچه چرخه شارژ کامل پاوربانک بیشتر باشد، خرابی آن زودتر اتفاق خواهد افتاد. باتری‌ها عمر ثابتی دارند و با استفاده بیشتر، به‌مرور زمان افت می‌کنند و از عملکرد آن‌ها کاسته می‌شود. به‌همین‌ترتیب اگر زیاد شارژ پاوربانک خود را خالی می‌کنید، باید این روند را با احتیاط بیشتر طی کنید تا احتمال خرابی باتری پاوربانک شما کمتر شود. همچنین بی‌کار ماندن پاوربانک به‌مدت طولانی می‌تواند یکی دیگر از دلایل خرابی آن باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود پاوربانکی که دارید را در چرخه‌های منظم شارژ کنید.

اصل نبودن پاوربانک

آیا پاوربانک قابل تعمیر است؟

شاید برخی از کاربران اطلاع نداشته باشند، اما پاوربانک درصد قابل‌‌توجهی از افراد تقلبی یا فیک است. پاوربانک‌های تقلبی از باتری‌های بی‌کیفیت و استانداردهای قدیمی استفاده می‌کنند. این اقدام تولیدکنندگان متفرقه سبب می‌شود که پاوربانک‌های تقلبی به‌سادگی خراب شوند و دیگر قابل‌استفاده نباشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا