دانش و فناوری

آیا استفاده از پاوربانک به گوشی ما آسیب می‌رساند؟

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب می‌کند؟ شاید کم‌وبیش با این سؤال مواجه شده باشید؛ اما پاسخ آن چیست؟ در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد یا خیر.

به‌طور کلی تولیدکنندگان پاوربانک محصولات خود را مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کنند و بدین سبب، پاوربانک‌ها برای باتری گوشی ضرری ایجاد نمی‌کنند. به‌عنوان مثال، شیائومی و سامسونگ از دسته برندهایی هستند که هم گوشی و هم پاوربانک تولید می‌کنند. اگر استفاده از پاوربانک برای باتری گوشی مضر بود، این برندها چنین محصولاتی را در خط تولید خود قرار نمی‌دادند.

آیا استفاده از پاوربانک به گوشی ما آسیب می‌رساند؟

بسیاری از پاوربانک‌های بازار از ویژگی شارژ ایمن برخوردار هستند. این استاندارد به آن‌ها اجازه می‌دهد که گوشی شما را با رعایت ایمنی و عدم آسیب به آن شارژ کنند. اگر دمای باتری گوشی در این شرایط بالا برود، پاوربانک توان شارژ را کاهش می‌دهد. برخی پاوربانک‌ها از چیپ مخصوص برای روند شارژ دستگاه‌ها برخوردار هستند و همین به کارکرد صحیح آن‌ها کمک می‌کند.

معمولاً پاوربانک‌ها از توان‌های مختلفی برای شارژ گوشی بهره می‌برند. پشتیبانی از توان‌های مختلف شارژ، به تطابق پاوربانک با دستگاه‌های مختلف از ساعت هوشمند تا گوشی و لپ‌تاپ کمک می‌کند.

آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد؟

اگر پاوربانک شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و همچنان نگران هستید که آیا پاور بانک به باتری آسیب می‌زند، باز هم جای نگرانی نیست. پاوربانک‌های مجهز به Fast Charge نیز همان استاندارهای ذکر شده را دارند و برای گوشی شما مشکلی ایجاد نخواهند کرد. پاوربانک‌ها تنها زمانی به باتری گوشی شما آسیب می‌زنند که تقلبی یا آسیب‌دیده باشند. در‌این‌صورت احتمال خرابی باتری گوشی شما بالا خواهد رفت.

آیا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد؟

خیر؛ به‌طور کلی پاوربانک‌ها برای گوشی هوشمند شما ضرری ایجاد نمی‌کنند.

چه پاوربانک‌هایی به گوشی آسیب می‌زنند؟

استفاده از پاوربانک‌های تقلبی و آسیب‌دیده برای باتری گوشی ضرر دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا