دانش و فناوری

آیا پاوربانک شارژ اولیه می‌خواهد؟ | مدت زمان شارژ اولیه پاوربانک

پس از خرید پاوربانک، برای بسیاری از کاربران سؤال پیش می‌آید که شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است؟ یا شارژ اولیه پاوربانک باید چند ساعت باشد؟ در این مطلب از نحوه شارژ اولیه پاوربانک و روند انجام این پروسه صحبت می‌کنیم تا پاوربانک شما بهترین عمر باتری را داشته باشد.

نحوه شارژ اولیه پاوربانک

آیا پاوربانک شارژ اولیه می‌خواهد؟ | مدت زمان شارژ اولیه پاوربانک

پس از خرید پاوربانک و جعبه‌گشایی آن، احتمالاً می‌بینید که این محصول به‌طور پیش‌فرض مقداری شارژ دارد. این شارژ باتری توسط شرکت تولیدکننده محصول انجام شده است تا از خرابی و آسیب به باتری پاوربانک جلوگیری کند. هرچند بعضی از پاوربانک‌ها ممکن است به‌‌مدت طولانی در انبار نگهداری شده باشند و شارژ باتری آن‌ها بسیار ناچیز باشد. در مرحله اول طریقه شارژ اولیه پاور بانک، ابتدا باید شارژ باتری آن‌را به‌طور کامل به‌اتمام برسانید. با این کار، تمام سلول‌های باتری دستگاه در حالت آماده شارژ قرار می‌گیرند تا فعالیت خود را به‌طور بهینه آغاز کنند.

شارژ اولیه پاوربانک

پس از خالی‌کردن شارژ پاوربانک، مرحله دوم آغاز می‌شود. برای شارژ مجدد پاوربانک، باید دفترچه راهنما یا مشخصات آن‌ را در سایت رسمی محصول مطالعه کنید. در اطلاعات رسمی پاوربانک، قطعاً در مورد توان استاندارد شارژ محصول اطلاعاتی درج شده که بهتر است نحوه شارژ پاوربانک برای اولین‌بار را با توان استاندارد آن پیش ببرید. برای این کار، صرفاً باید شارژری تهیه کنید که توان مورد نیاز باتری پاوربانک را در استانداردهای خود داشته باشد.

در این قسمت امکان دارد بپرسید «شارژ اولیه پاوربانک باید چند ساعت باشد؟»؛ اما برای این سؤال پاسخ مشخص و دقیقی وجود ندارد. مدت زمان شارژ‌ اولیه پاوربانک با ظرفیت باتری آن ارتباط اجتناب‌ناپذیری دارد. هرچه باتری پاوربانک شما پرظرفیت‌تر باشد، مدت زمان شارژ اولیه آن نیز افزایش خواهد یافت. به‌طور کلی پیشنهاد می‌شود که شارژ اولیه پاوربانک را تا زمان فول شارژ شدن آن ادامه دهید؛ اما علاوه‌براین، بهتر است تا چند دقیقه بعد اجازه دهید که پاوربانک روند شارژ خود را حفظ کند تا درنهایت تمام ظرفیت باتری آن کاملاً شارژ شود.

شارژ اولیه پاوربانک

طی دفعات بعدی که پاوربانک را شارژ می‌کنید، دیگر نیاز نیست روند شارژ اولیه آن را مجدد تکرار کنید. صرفاً پیشنهاد می‌شود که مانند باتری گوشی‌های هوشمند، شارژ پاوربانک خود را بین رقم ۲۰ تا ۹۰ درصد نگه دارید. هرچند طی چرخه‌های شارژ بعدی، می‌توانید باتری پاوربانک خود را در هر لحظه بدون نیاز به نگرانی از خرابی آن شارژ کنید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا