دانش و فناوری

نحوه استفاده از پاور بانک | ۲ نکته افزایش طول عمر پاور بانک

نحوه استفاده از پاوربانک روی عمر این گجت‌ها تأثیر به‌سزایی دارد. هرچه طرز استفاده از پاوربانک توسط کاربر بهتر رعایت شود، به‌مدت طولانی‌تری قادر به استفاده از آن خواهید بود؛ اما به‌طور صحیح چگونه از پاوربانک استفاده کنیم؟

روند شارژ صحیح

نحوه استفاده از پاور بانک | ۲ نکته افزایش طول عمر پاور بانک

اولین شرط در استفاده صحیح از پاور بانک، دانستن و رعایت روند شارژ صحیح آن است. نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین‌بار به‌گونه‌ای است که باید آن‌را به‌طور کامل تخلیه شارژ کرده و سپس آن را در شارژ قرار دهید تا از همان ابتدا تمام ظرفیت باتری آن به‌کار گرفته شده و سلول‌های باتری خراب نشوند. ازطرفی بهتر است که پس از فول شارژ پاوربانک، آن‌ را چند دقیقه بیشتر در شارژ نگه دارید تا این پروسه به‌خوبی تکمیل شود.

در ادامه آموزش استفاده از پاور بانک، باید درصد طلایی شارژ باتری را رعایت کنید. به‌طور کلی قانونی وجود دارد که براساس آن، بهتر است شارژ باتری هر دستگاه دارای باتری را در بازه ۲۰ تا ۹۰ درصد نگهداری کنید؛ هرچند این کار چندان حیاتی نیست، اما می‌تواند به‌نوبه‌خود در عمر مفید پاوربانک تأثیرگذار باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود که هرچند وقت یک‌بار، شارژ باتری پاوربانک را به‌طور کامل تخلیه و مجدداً آن‌ را فول شارژ کنید. به این اقدام، «کالیبره کردن» گفته می‌شود. در نظر داشته باشید که تخلیه کامل شارژ‌ پاوربانک اگر به‌مدت طولانی انجام شود، احتمال صدمه به باتری آن وجود خواهد داشت.

مورد دیگر در طرز استفاده از پاوربانک این است که حتماً‌ این گجت‌ها را با استفاده از شارژر و کابل برندهای مطرح بازار شارژ کنید. محصولات برندهای متفرقه از استانداردهای مرسوم بی‌بهره هستند و این موضوع احتمال آسیب‌دیدگی پاوربانک را افزایش می‌دهد. به‌همین‌ترتیب با داغ شدن پاوربانک طی روند شارژ، حتی مواردی چون بادکردگی باتری در طولانی‌مدت محتمل خواهد بود.

شرایط نگهداری درست

نحوه استفاده از پاوربانک

در طرز استفاده صحیح از پاور بانک، همه‌چیز به روند شارژ آن مربوط نمی‌شود؛ زیرا امکان دارد که حتی با رعایت روش صحیح شارژ، عمر آن بر اثر نگهداری نادرست کاربر کاهش پیدا کند. عوامل محیطی یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی پاوربانک‌ها به‌شمار می‌آیند. به‌عنوان مثال پیشنهاد می‌شود که پاوربانک را در محیط‌های گرمی چون نزدیک بخاری، شوفاژ، زیر نور آفتاب و موارد مشابه نگهداری نکنید. در برخی مواقع حتی گرمای محیط می‌تواند به انفجار پاوربانک منجر شود.

پاوربانک‌ها در برابر رطوبت، ضربه و تغییر ناگهانی دما نیز حساس هستند. اگر پاوربانک و اشیاء تیز را کنار هم قرار می‌دهید، بهتر است طی دفعات بعد از این کار اجتناب به‌عمل آورید؛ زیرا سوراخ شدن بدنه و باتری پاوربانک نیز احتمال انفجار آن‌ را قوت می‌بخشد. به‌طور کلی پاوربانک‌ها گجت‌های حساسی هستند و باید حین حمل و جابه‌جایی آن دقت ویژه‌ای داشته باشید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا